Externe LFO met midi en CV maar geen modular; bestaat dat?

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.132
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Ik mis toch telkens een externe (extra) LFO met veel functies:
- mogelijkheid om aan midi clock is te syncen
- of syncen aan extern trigger signaal
- input voor de snelheid/rate (dus dmv bijv een envelope of via midi met midi synced time signatures zoals 1/4, 1/2, 1-1, 2/1 etc)
- liefste met meerdere golfvormen.

Volgens mij kom ik dan snel uit bij een modulaire setup, maar daar heb ik geen zin in. Geen ruimte en dan ga ik nooit meer 'echt muziek maken', ben ik alleen nog maar aan het tweaken.

Kent iemand een dergelijk LFO? Ik kan er zo snel niet over vinden....

edit: alleen de kenton pro2000 doet min of meer wat ik zou willen, maar er zijn er wellicht nog meer?!
 
Nee ik wil een modulator met veel functies hebben die ik aan allerlei dingen kan hangen, bijv filterinputs van juno60 of ms20.

En dan met alle gemakken van tegenwoordig voorzien, dus syncable aan midiclock, waarbij ik met CC's de rate en depth kan tweaken. En het liefste met time signatures aan midi clock, dat ik met een command kan switchen van 1/2 naar 4/1t snelheid (om maar een voorbeeld te noemen :D )

Het lijkt me dat dit wel te koop is, maar ik vind alleen de kenton. Het lijkt me dat er wel meer zijn.

Ook leuk is de moog CP251, die heeft weer extra functies, maar is weer niet met midi....
 
Gezien je wensen lijkt me een beter hardware alternatief voor de al genoemde CP251 in dit geval; het MP-201 Multi-Pedal (wel prijzig)

Experience the Power of the Pedal
Programmable four channel CV/MIDI/USB foot pedal controller featuring:

- 4 Analog Control Voltage Outputs
- 4 Independent LFOs
- MIDI In, Out & MIDI over USB
- MIDI Clock Sync & Tap Tempo
- User Editable Presets
- Programmable Heel & Toe Voltages
- Optical Pedal Mechanism

The Multi-Pedal has received a major software upgrade.
OS 2.0 adds a host of new features that reinforce the Multi-Pedal’s position as the premier Analog, MIDI & USB Control Hub including:
- 4 Channel MIDI-to-CV Conversion
- 4 Loopable Envelope Generators
- 4 Envelope Shapes
- CV Lag
- CV Scaling
- Trigger Gates & MIDI events


Of over een heel andere boeg, met software, maar toch soort van vergelijkbaar met de functionaliteit die je zoekt, iets van Motu Volta of Silent Way? Met een beetje geluk kan je standaard audiokaart het al aan.
 
Laatst gewijzigd:
modulair hoeft niet veel plaats in te nemen.
A100_beauty_black.JPG


Het risico is alleen wel extra groot dat je meer wil op den duur...
 
Back
Top