Mogelijkheden met door ruil verkregen drumcomputer

Kneelz

Reuzebonk
Lid sinds
27 augustus 2009
Berichten
1.848
Locatie
Omgeving Nijmegen
Door ruil heb ik een Roland R8 verkregen maar ik ben bang dat ik er weinig meer kan.

Mijn spullen die ik momenteel heb:

Mixers, yamaha CS-10, Soundlab minisynth, poly-61, korg kpr-77 en een hoop FX mic en randzooi...


Maar ik vraag me dus af, of die R8 hier iets kan inbrengen omdat deze MIDI is en ik voor de rest geen MIDI heb (op wat FX na dan). Sync'en gaat dus moeilijk worden lijkt me, of is er een oplossing?

MIDI naar Din sync (korg kpr-77) of naar cv/gate vind ik geen oplossing want dat gaat teveel kosten. Dan kan ik hem beter verkopen en een drumstation of zo halen.

Of zie ik iets over het hoofd? Behalve de outputs gebruiken om te triggeren dan...
 
Je kan de geluiden toch triggeren met een midisequencer, of heb je die niet? Volgens mij zit er wel een goeie 909kit in enzo.
 
ja via de pc kan ik inderdaad met midi naar de R8 werken maar dan kan ik nog steeds niet in tempo met de rest toch, want dat zijn gewoon audiotracks... Of kan dat wel op één of andere manier?

Edit: die 909 kit zit er niet standaard in geloof ik...en van horen zeggen is die 909 kit ook niet echt 'de van hèt', maar dat bepaal ik zelf altijd wel...
 
Back
Top