Studio Mixer aansluiten op Sequencer (logic)

Appleman

Stamgast
Lid sinds
25 november 2009
Berichten
167
Locatie
Amsterdam
Hoi iedereen:),

voordat ik deze vraag ga stellen, zet ik hieronder mijn gearlist:
- iMac (3.06, 4GB, Intel Core 2 Duo) >
http://Apple.com/imac

- Edirol UA25 EX - Geluidskaart >
http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=970

LEM RX 300 - Mixer >
http://www.lemaudio.nl/html/rx_serie.html

Yamaha > Master keyboard >
http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/ContentDetail/ModelSeriesDetail.html?CNTID=65207

En nu even hoe het aangesloten staat:
Keyboard > USB > Mac
UA25EX <> USB <> Mac

Hier volgt mijn vraag::eureka:
"Hoe kan ik de Studio Mixer aansluiten op mijn iMac, via mijn geluidskaart. Ik wil als resultaat hebben dat als ik het volume van een track kan besturen met de mixer. Maar hoe sluit je diet nou aan? ik heb al wat gelezen over Sends en AUX maar ik kom er niet echt uit omdat natuurlijk iedere mixer anders is... Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen:engel:. Je kunt de Specs van de geluidskaart zien door op de link te klikken.


Appleman:doei:
 
ik denk dat je gewoon een midi controller moet hebben (behringer bcf bijvoorbeeld) en de knoppen toewijzen aan je kanaal faders in logic.

met je mixer kan het niet.
 
ik denk dat je gewoon een midi controller moet hebben (behringer bcf bijvoorbeeld) en de knoppen toewijzen aan je kanaal faders in logic.

met je mixer kan het niet.

Wat doen mensen dan met die grote mixers? is dat alleen voor hardware instrumenten?
 
Volume van een track; als in spoor op je DAW?
Dat kan niet met die mixer.

Edit: heb je geen idee wat je gekocht hebt?
 
meestal wordt een grote mixer gebruikt om losse sporen uit de computer analoog te mixen, en deze mix eventueel door randapparatuur te routen om hem vervolgens stereo in de computer op te nemen.
tegenwoordig zie je veelal midi controllers die door hun opbouw op een mixer lijken. het zijn dan dus geen mixers maar controllers.


als je je logic faders wilt bedienen koop dan een behringer BCF2000 oid.
 
Wat doen mensen dan met die grote mixers? is dat alleen voor hardware instrumenten?

Klopt. Ik ben bang voor je dat ik het eens ben met de andere reply's. Je kunt vanuit je mixer Logic niet besturen, want je mixer stuurt geen commando's naar de computer. Hij beïnvloedt alleen de audio die je er doorheen stuurt.

En je audio-interface heeft alleen stereo uit. Dat betekent dat je alle sporen in Logic, of het er nu 1 of 32 zijn, alleen maar als analoog stereogeluid (dus 2 sporen) door je mixer kunt laten lopen.

Een analoge mixer kan handig zijn als je een een audio-interface hebt met bijvoorbeeld 8 analoge uitgangen. Als je die op je mixer aansluit, kun je het geluid van je mix nog op 8 afzonderlijke sporen bewerken op je mixer. Alleen zal Logic daar niet op reageren, want het geluid is al uit Logic.

Om de mixer in Logic te bedienen, heb je een controller nodig, zoals in een eerdere reply al genoemd. Deze sluit je (ook) via usb aan. Verschil (in luxe en prijs) is hierbij nog dat goedkope controllers faders hebben de alleen maar bewegen als je er zelf aan zit. Je kunt ze gebruiken om Logic te bedienen, maar ze reageren niet op wat er in Logic gebeurt bij afspelen. Luxe controllers hebben motorized faders. Deze bewegen mee met wat er in Logic gebeurt.

Succes.
 
Klopt. Ik ben bang voor je dat ik het eens ben met de andere reply's. Je kunt vanuit je mixer Logic niet besturen, want je mixer stuurt geen commando's naar de computer. Hij beïnvloedt alleen de audio die je er doorheen stuurt.

En je audio-interface heeft alleen stereo uit. Dat betekent dat je alle sporen in Logic, of het er nu 1 of 32 zijn, alleen maar als analoog stereogeluid (dus 2 sporen) door je mixer kunt laten lopen.

Een analoge mixer kan handig zijn als je een een audio-interface hebt met bijvoorbeeld 8 analoge uitgangen. Als je die op je mixer aansluit, kun je het geluid van je mix nog op 8 afzonderlijke sporen bewerken op je mixer. Alleen zal Logic daar niet op reageren, want het geluid is al uit Logic.

Om de mixer in Logic te bedienen, heb je een controller nodig, zoals in een eerdere reply al genoemd. Deze sluit je (ook) via usb aan. Verschil (in luxe en prijs) is hierbij nog dat goedkope controllers faders hebben de alleen maar bewegen als je er zelf aan zit. Je kunt ze gebruiken om Logic te bedienen, maar ze reageren niet op wat er in Logic gebeurt bij afspelen. Luxe controllers hebben motorized faders. Deze bewegen mee met wat er in Logic gebeurt.

Succes.

Ok, bedankt voor de reactie, dan zit het er helaas niet in om logic zo te besturen...
 
Back
Top