2 simpele vraagjes omtrent korg esx :)

supahgrass

Stamgast
Lid sinds
8 november 2005
Berichten
165
beste

ik lees hier al een aantal maanden aandachtig het forum, maar ik post zeer weinig, omdat ik weinig nuttigs te zeggen hebben over deze onderwerpen veronderstel ik :p

ik heb me een tijdje terug een korg esx gekocht en ben echt helemaal gek van de mogelijkheden!

ik vroeg me enkel af of het waar is dat ik bvb. met Ableton mijn esx klanken en drumphrases kan sequencen? kan je met Ableton uiteenlopende gear (synth, drumpcs) sequencen?

verder vroeg ik mij af als ik de standaard patterns verwijder voor extra geheugen, dan ook de losse klanken waaruit de patterns (32maat loops...) bestaan behoudt?

dank bij voorbaat

Jan
 
hallo

staat de vraag in een verkeerd forum of is het simpelweg te moeilijk?

toch bedankt voor de moeite

grtz
 
Ik heb geen ESX maar het lijkt me dat je via midi noten kan triggeren en dus ook sounds. Die ESX kan je denk ik per midi kanaal aansturen, zal wel een part per midi kanaal zijn.

Met Ableton kan je via midi hardware aansturen..

Ik denk dat wanneer je je patterns wegggooid je de sounds ook kwijt bent..

Nahja, ik dacht ik geef je alvast een antwoord totdat de ESX experts wakker worden ;-)
 
ik vroeg me enkel af of het waar is dat ik bvb. met Ableton mijn esx klanken en drumphrases kan sequencen? kan je met Ableton uiteenlopende gear (synth, drumpcs) sequencen?

Je koopt een ESX en dan weet je niet dat je die kan aansturen met Ableton? Ableton Lite kan dat ook niet want die heeft (als ik me niet vergis want daarom heb ik het programma niet aangeschaft) geen midi-out. Intro en alle duurdere versies hebben dat wel. Het beste is om daarover handleidingen te lezen. Dan kom je er wel uit (is mij ook gelukt met Cubase maar ik ken Ableton niet).


verder vroeg ik mij af als ik de standaard patterns verwijder voor extra geheugen, dan ook de losse klanken waaruit de patterns (32maat loops...) bestaan behoudt?

Ja, die patterns staan los van de geluiden. Als je een pattern wist blijven de samples in het geheugen staan. Dus.... wissen maar!

Succes!
 
Back
Top