HW sequencer gezocht ...

drock

Stamgast
Lid sinds
25 november 2009
Berichten
158
Ik ben dus op zoek naar een HW sequencer ...

Doel:

Via een Juno stage (met SRX boards) midi inspelen op de sequencer (max 16 tracks nodig), in song mode, heb geen zin om in pattern mode te werken, met uitzondering van de drums (en bass desnoods) en deze tracks terug routen naar de Juno voor de SRX sounds, additioneel, gaan sommige tracks moeten geroute worden naar mijn korg M3.

Ik heb al wat rondgeneusd op het forum, en zie vooral RS7000, MPC, Yamaha QY (700 en 100), R1Mx voorbijkomen. Als ik echter op synth explorer kijk, vermelden ze voornamelijk allemaal pattern based ipv songbased

Wat ik ook wens, is midi-overdub te kunnen doen (dus maw specifieer start en eind punt, en alleen tussen die 2 wordt de data overschreven)

Graag jullie ideen...

*edit* Ik weet dat de M3 een sequencer heeft, maar daar ben ik niet zo overtuigd van
*edit2* Ik denk dat de RS7000 en de MC909 het dichtste bij komen

Thx
 
Laatst gewijzigd:
een RS7000 kan wat jij wil. Je kan in patternmode werken, daarna in pattern-chain mode je pattern in volgorde zetten en daarna je pattern chain naar een lineaire song omzetten.

Of die kan direct in song mode werken.

Ik heb hem ook gehad.. gaaf apparaat. Maar doordat ik nog maar weinig hardware had en door mn gebrek aan aan note gevoel makklijker en sneller in Ableton werkte heb ik hem weggedaan..
 
De MPC2000XL (en waarschijnlijk de andere mpc's ook wel) komt aardig in de buurt van wat je wilt. De MPC kun je in plaats van loop-bases ook lineair laten sequencen. Wanneer je vervolgens uit die sequence een paar maten wilt loopen om te overdubben, dan kan dat ook. Die maten moet je dan dus wel als loop instellen (overigens kun je de sequence dan wel eerder instarten; dat hoeft niet per se op het punt waar je de loop hebt ingesteld). Wat niet kan is meespelen met je track en vervolgens bv. alleen maat 3 en 4 overdubben (wellicht dat de de mpc4000 dat wel kan). Wat wel kan is gewoon een nieuwe track aanmaken en de beste maten uit de tracks kopiƫren en plakken in een nieuwe ;)

edit: de mpc kan ook losse patterns chainen tot een song.
 
doe maar dicht
 
Back
Top