[2tracks] aanmelding HKU

Re: [2tracks] aanmelding HKU

Origineel geplaatst door technomauriesje
Heejjo, ik heb me een aantal weken terugflink in stress gewerkt voor een cd-tje voor een aanmelding voorde HKU audio design voor-opleiding.
Wauzhouse
Groeten MauriZe

Best ok nr hoor! Intro wat traag, net of ik de basekick mis. De beats zijn ok, maar misschien de gekozen geluiden iets minder. Meer compressie erop ofzo, dat het wat samenhangender wordt.
Leuk stuk na 1:35, de bassline komt dan goed tot zijn recht. Die monotone bassline zou je vanaf 1:30 een klein simpel melodietje kunnen geven, dan grooved ie wat meer denk ik.
Ben je nu niet aangenomen met deze tracks?
 
Re: [2tracks] aanmelding HKU

Origineel geplaatst door technomauriesje
Heejjo, ik heb me een aantal weken terugflink in stress gewerkt voor een cd-tje voor een aanmelding voorde HKU audio design voor-opleiding.
Chillie nummertje

Groeten MauriZe

Lekker jazzy tune. Loopt erg lekker. Ik vind hem wel goed hoor!
 
ik hoorde van iemand die C&P doet op het hku dat je zelfs (piano)/muziek lessen krijgt!
klopt dit?
 
Yo THANKS maxdox, voor je "on topic" reactie :engel: Deze tracks waren echter voor de eerste ronde, waar ik dus doorheen kwam. Het rapportje dat erbij zat over de cd beoordeelde alles "ondergemiddeld", nouja goed, ik mocht iig wel komen voor de tweede ronde, maar daar ging het een beetje mis. Ik hoop dat de toelatingscomissie en ik hetzelfde beeld hebben over een "vooropleiding", dan is er misschien een klein kansje dat ik het toch, alle tegenslagen ten spijt, mag doen! :okdan: thanks
MauriZe
 
Ik zou me er maar niet al teveel aan storen dat je niet bent toegelaten.

Integendeel, ik zou zelfs blij zijn. Je bespaard je nu zelf 4 (of meer) doelloze jaren die je rond zou moeten dolen
in een sick building syndrome gebouw in Hilversum.

Ze hadden wel een Arp 2600, maar dat maakte het echt niet leuker. Onthou het is in HILVERSUM.
 
Ja klopt

Ja klopt

Origineel geplaatst door simonvk
ik hoorde van iemand die C&P doet op het hku dat je zelfs (piano)/muziek lessen krijgt!
klopt dit?


Wauw he Ja dat klopt! C&P = compositie en productie (normaal gesproken geen instrumentaal les)
 
INDERDAAD

INDERDAAD

Origineel geplaatst door Raheem23
Ik zou me er maar niet al teveel aan storen dat je niet bent toegelaten.
Integendeel, ik zou zelfs blij zijn. Je bespaard je nu zelf 4 (of meer) doelloze jaren die je rond zou moeten dolen
in een sick building syndrome gebouw in Hilversum.
Ze hadden wel een Arp 2600, maar dat maakte het echt niet leuker. Onthou het is in HILVERSUM.

INDERDAAD! zeker ook niet toegelaten !!Sick gebouw in Hilversum ach arp 2600 die heeft toch iedereen? net als een syntovox, analoge computer, en meer zooi. En ja doelloos ? In jouw geval behoorlijk, maar ach ik studeer in hilversum dus....
 
Met welke apparaten heb je dit 2e nummer gemaakt? Reason I/II ?Ik vind het niet echt een Reason-sound hebben, das een goeie zaak.
 
Re: INDERDAAD

Re: INDERDAAD

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
INDERDAAD! zeker ook niet toegelaten !!Sick gebouw in Hilversum ach arp 2600 die heeft toch iedereen? net als een syntovox, analoge computer, en meer zooi. En ja doelloos ? In jouw geval behoorlijk, maar ach ik studeer in hilversum dus....

Hap hap hap :D
 
INDERDAAD! zeker ook niet toegelaten !!Sick gebouw in Hilversum ach arp 2600 die heeft toch iedereen? net als een syntovox, analoge computer, en meer zooi. En ja doelloos ? In jouw geval behoorlijk, maar ach ik studeer in hilversum dus....

Zeker wel toegelaten. Ik heb er 6 jaar gestudeerd. IK heb zelfs een mijn diploma gehaald. Ik heb er wel een leuke tijd gehad af en toe maar dat was niet vanwege de studie en de lessen. Het is namelijk nogal een vage bedoening daar.
Er zitten een hoop van die irritante media flikkertjes die alleen maar geintresserd zijn waar ze van achter zitten.

En uiteindelijk heb je deze opleiding echt niet nodig, de beste leermeester is gewoon de straat.
 
Er zitten een hoop van die irritante media flikkertjes die alleen maar geintresserd zijn waar ze van achter zitten.
Euhmm... wat bedoel je hier precies mee???

Met welke apparaten heb je dit 2e nummer gemaakt? Reason I/II ?Ik vind het niet echt een Reason-sound hebben, das een goeie zaak.
Als je het niet-technoachtige nummer bedoelt, dus de chillie one, dan klopt het, dat hebbik namelijk gemaakt met een mc307 en een an1x..! :W
Thanckxz, Chunkytechlover MauriZe
 
Origineel geplaatst door Raheem23
En uiteindelijk heb je deze opleiding echt niet nodig, de beste leermeester is gewoon de straat.

Wil jij mij leraar van de straat worden? Ik betaal dan ook met spul van de straat.. ;)
 
Re: Re: INDERDAAD

Re: Re: INDERDAAD

Origineel geplaatst door The Q
Hap hap hap :D

slik slik slik
 
Origineel geplaatst door Raheem23
..Er zitten een hoop van die irritante media flikkertjes die alleen maar geintresserd zijn waar ze van achter zitten


Origineel geplaatst door technomauriesje
Euhmm... wat bedoel je hier precies mee???

ja dat zou ik ook wel es willen weten..
 
Ik hoor een hoop reacties dat je met talent een HKU niet nodig hebt, maar denk ook ff aan andere zaken:

- Je mag dagen doorbrengen met mensen met dezelfde interesse, natuurlijk zullen veel mensen denken dat ze alles weten, maar ga maar lullen met klasgenoten en je zal zien dat je veel kan leren, vooral omdat veel klasgenoten net met iets anders bezig zijn
- Denk ook ff aan de contacten die je daar op doet - in je stageperiode bijvoorbeeld, ik ben al heel veel mensen tegengekomen, een klasgenoot van me bijv is in ene keer bijvoorbeeld beoorlijk bekend bij Massive Music, terwijl hij er daarvoor zelfs eigenlijk nog nooit van gehoord had
- Je referentiekader (belangrijk woord op de hku...) wordt veel groter - het interesseert je misschien niet allemaal, maar je neemt het wel mee

Owja, en ff een tip:

Ze hebben het op de hku niet zo erg op dj-achtige tiepjes, dus "ik ben een hele goede dj" is volgens mij geen pluspunt. als je terugdeinst als een vak als muziekgeschiedenis en solfege is dit misschien niet de opleiding voor jou.

Einde betoog.
 
Re: INDERDAAD

Re: INDERDAAD

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
INDERDAAD! zeker ook niet toegelaten !!Sick gebouw in Hilversum ach arp 2600 die heeft toch iedereen? net als een syntovox, analoge computer, en meer zooi. En ja doelloos ? In jouw geval behoorlijk, maar ach ik studeer in hilversum dus....

yaeh en vergeet de roland modular en de synton modular niet + al dat andere spul. van matrixen tot trinity's. ik zag ook dat er een doepfer stond laatst met die theremin modules. best bruut zeg maar.
 
Heel herkenbaar wat Krz allemaal heeft geschreven. Zit min of meer (lees: precies) in hetzelfde pakket.
In de ICT, een uitzichtloos gevoel, en een talent voor muziek e.d. en twijfelend over de opleiding.
moeilijk, moeilijk... :frons:

Maar ik ga nu sparen en het toch doen einde van dit jaar. Ik blijf zowieso altijd bezig op de achtergrond proberen m'n geld uit muziekproducties te halen, daar doe ik in eerste instantie de opleiding voor.

En met dat papiertje -en mijn ervaringen blabla- kom ik misschien nog eens ergens, misschien (hopelijk) in het buitenland aan de bak. (off topic: Vind Nederland steeds vervelender worden :( alles wordt maar vol gekwakt met de meest afgrijselijke gebouwen en, stilte/rust is schaars/duur)

Wat zou nu het zwaarste wegen, de 3 nr's die je maakt of die test daarzo?
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet wat het zwaarste weegt, maar ik ben TOEGELATEEEN!! (yesyesyes) :geslaagd:

Ze hebben het op de hku niet zo erg op dj-achtige tiepjes

Dit kan ik wel beamen, toen ik de jury uitlegde dat mijn interesse voor muziek en het maken van muziek begon toen ik 5 jaar geleden draaitafeltjes kocht moest ik wel begrijpen dat dit geen DJ-opleiding was... :frons: :gaap: :Z
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Ik weet niet wat het zwaarste weegt, maar ik ben TOEGELATEEEN!! (yesyesyes) :geslaagd:


heb jij de brief al gehad?
ik nog niet namelijk//
 
Back
Top