[2tracks] aanmelding HKU

Origineel geplaatst door Raheem23
Er zitten een hoop van die irritante media flikkertjes die alleen maar geintresserd zijn waar ze van achter zitten.

huh? wat bedoel je hiermee?
 
jaloers

jaloers

Origineel geplaatst door simonvk
huh? wat bedoel je hiermee?

Dat ie jaloers is !!
Gefelictiteerd technomauriesje
C.u. na de zomervakantie !

:geslaagd:
 
Origineel geplaatst door donbrasco


Waarom komt Gaston nou niet bij me langs op zondagavond. :stupid

huh? :confused:



ik zal maar niet zeggen dat ik ook ooit ben afgewezen :frons: :bekdicht:
 
Re: Re: INDERDAAD

Re: Re: INDERDAAD

Origineel geplaatst door EDP
yaeh en vergeet de roland modular en de synton modular niet + al dat andere spul. van matrixen tot trinity's. ik zag ook dat er een doepfer stond laatst met die theremin modules. best bruut zeg maar.

... en als 't allemaal zou werken zou dat nog leuker zijn! In die zes jaar dat ik er studeerde daar is het analoge boedeltje maar een paar maandjes werkzaam geweest, d'r is daar geen mens die er ook maar enig benul van die apparaten heeft. En onderhoud, daar doen ze in iedergeval niet aan terwijl het meeste van dat spul daar wel om vraagt. Van die doepfers weet ik overigens niets, zal wel pas aangeschaft zijn na mijn afstuderen.
 
Origineel geplaatst door Dobre
huh? :confused:

Taument..? ;) Die van de Postcodeloterij... :eureka:
 
he, daar heb ik ook nog twee jaar rongehobbelt, na twee jaar sonologie gedaan te hebben in den haag.

Vond het toen maar een vage structuurloze opleiding, maar dat had ook met mij te maken...ik wist precies wat ik wilde en had behoorlijk wat praktijk ervaring...

als ze dan tegen je zeggen...je kan niet weten hoe een compressor werkt want dat krijg je pas in het tweede jaar voel je je wel enigzins belazert...vooral als je al een goede boterham in het vak verdient haha

Maar goed, in inmiddels jaren geleden en denk dat een en ander intussen wel verandert zal zijn
 
Ik kan een hoop herkennen in de bovenstaande verhalen, heb zelf de basisopleiding (audio design was mijn doel) gedaan met uitzicht op toelating tot voltijdopleiding maar ik vond 't niet mijn ding daar en heb bedankt.

Vage bedoeling, vage mensen, vage sfeer, veel geschreeuw weinig wol type mede aankomende studenten.
3e jaars hadden veel moeite met stageplaatsen vinden, en uiteindelijk willen ze een 9u-5u studiobaan hebben ....
Weten ze zeker nog niet dat je eerst 10 jaar koffie mag zetten dan .....
Succesverhaal wat werd aangehaald was iemand die toen muziek maakte voor een commercial voor een amerikaanse verzekeraar. Ieder z'n ding en z'n brood met rokende schoorsteen, maar nee, dan doe ik het liever zelf.

Leuke was inderdaad die paar mensen waar ik wel mee op kon schieten, snuffelen aan elkaars muzikale stromingen, heeft invloed op mij gehad kan ik zeggen.

Nu ben ik bezig met een demo voor de Rockacademie, waar ze de studie dance dj/producer aan gaan bieden, precies hetgene wat ik doe en verder wil doen.Tenminste iets waar ik wel echt 100% iets aan heb, vooral op zakelijk gebied.
12 maart moeten ze hem binnen hebben, dus nog ff 2 dagen deadlinen !
Uitdaging is des te groter omdat ze maar plek hebben voor 10 mensen in 't eerste jaar.
Muziektechnologie/audio design had toendertijd 30 plaatsen (1998 ) .....

En ben nu 25 trouwens ...... kantje boord :P

Lang leve stufi tot 30e ....... :okdan:
 
ik zal wel gek zijn dan...?

ik zal wel gek zijn dan...?

ik vraag me na het lezen van deze draad ernstig af? we hebben het hier toch over muziek toch he?
toch niet over ehm pinda's pellen ofzo? in de zin van:
als ik kijk naar mezelf zou ik niet dag in dag uit van anderen willen gaan leren hoe ik dan wel of niet muziek moet/kan maken. als ik niet genoeg talent heb om, na een beetje logisch mn best te doen, iets origineels te maken merk je toch vanzelf aan je fouten wat je anders kan doen, lijkt mij niet dat je daar heel veel anderen bij nodig hebt.
van waar de drang om dit op een opleiding te leren?
ook hoor ik soms mensen/dj's/muziekanten die na 3 jaar muziek intresse opeens een opleiding willen gaan doen, daar niet worden toegelaten en dan denken dat ze mislukt zijn. volgens mij neemt het een groot deel van je leven om met muziek (welke soort dan ook) bezig te zijn : je zal er hoe dan ook veel mnoeite voor moeten doen...

misschien een beetje offtopic allemaal:kimono:
 
Ik zie ook heel wat rockacademie mensen (stagaires / demo's voor toelatingen) in mijn studio voorbij komen.

Ik denk dat bij veel van de (toekomstige) studenten van al deze opleidingen een veel gemaakte fout voorkomt. Het denken dat je binnen bent als je eenmaal op de opleiding zit. Het tegenovergestelde is echter waar. In mijn ogen zijn die opleidingen alleen een hulpmiddel om mensen uit het vak om je heen te hebben, Het is aan jou als tudent om daar vervolgens alles uit te halen.

Ik ken er genoeg die na het behalen van een diploma letterlijk 0 praktijk ervaring hebben, totaal niemand uit het werledje kennen en ook geen idee hebben wat het wereldje nu eigenlijk inhoud. Succes ermee om dan je brood te verdienen.

Ik ken er ook genoeg die dat wel hebben gedaan en verschrikkelijk goed terecht gekomen zijn.

Het is gewoon een praktijk vak, en het diploma zegt in de meeste gevallen niets.
 
Back
Top