[Mix]Old School Breaks/Elektro

Eis-T

Dampgolf
Lid sinds
13 oktober 2009
Berichten
792
Voor de fun met Ableton een mix in elkaar gezet van de meest toffe elektro tracks. Bijna alle tracks zijn flink door elkaar gehusseld en er heeft best wat werk in de edits gezeten. ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en wat er beter zou kunnen, zowel qua trackselectie/opbouw als wel mixtechnisch.

Ik zoek nog iemand die het leuk lijkt om dit te masteren, nu heb ik de volumes ongeveer goed staan en waar het wat hard gaat grijpt een Limiter in. Er wordt wat dit betreft nog niet het onderste uit de kan gehaald. Als iemand zin heeft dit door een serie mastering plug ins te gooien wil ik best de bestanden opsturen.
Tracklist:


Frankie Bones - On The Beat Now
Cybotron - Clear
Freestylers - Drop The Boom (Remix of Freestyle - Don't Stop The Rock)
DJ Shadow - Right Thing (Tokio Ghetto Tech Remix)
Kraftwerk - Numbers (Wicked Mix)
Sharaz - Cinder Blocks (Old School Anthem)
Paul Oakenfold vs. Afrika Bambaataa & The Soul Sonic Force - Planet Rock (Swordfish Mix)
Kraftwerk - Trans-Europe Express
Afrika Bambaataa & The Soulsonic Force - Planet Rock (Original Vocal Version)
Egyptian Lover- Sintropolis
Frankie Bones - Bass Rock Beats
Herbie Hancock - Rockit
Kraftwerk - Metall Auf Metall
DMX Krew - Dance to the Beat
DMX Krew - DMX Funk (Rock Mix)
Model 500 - Future
Kraftwerk - Tour de France
Frankie Bones - Dance To The Music
Egyptian Lover - Keep It Hot
Frankie Bones - Little Latin Voices
The Art Of Noise - Beat Box
Sven Väth - Schubdüse (Anthony Rother Mix)
DJ Boo - Rock And Roll Part 2 (Raise The Roof)
Afrika Bambaataa - Bambaataa's Theme (Assault On Precinct 13)
Kraftwerk - Boing Boom Tjak
Freestyle Project - Music Don't Stop
Tijdsduur: 105.48

de link naar soundcloud, waar het behalve af te spelen ook te downloaden is: http://soundcloud.com/dj-eis-t/dj-eis-t-old-school-elektro-breakin-mix

:dj:
 
100 views en niemand die dit soort muziek leuk vind? mocht het je allemaal niks zeggen is dit je grote kans om met ECHTE electronische muziek in aanraking te komen ;)

t zit trouwns vol ouwe analoge synths (veel anders hadden ze niet in die tijd)
 
Ik vind deze mix, zeer goede verzameling van kunstenaars, thanks! :)
 
ja tuurlijk erg dikke shit....ik sta te windmillen achter mijn bureau....alle klassiekers op n rijtje deze gaat op mijn crappy mp3 speler!
 
100 views en niemand die dit soort muziek leuk vind? mocht het je allemaal niks zeggen is dit je grote kans om met ECHTE electronische muziek in aanraking te komen ;)

t zit trouwns vol ouwe analoge synths (veel anders hadden ze niet in die tijd)

khou van de oudere electro
die dmx crew enso goed weten te vervolgen
new skool electro uk style criss subliminal criminal style ook erg goed

wie ..tsjek
myspace
 
ik zat te denken: misschien is het leuk de mix in verschillende tracks te knippen zoals bij commercieële mix CD's vaak het geval is. weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt zonder dat er pauzes of haperingen ontstaan bij de overgangen? binnenkort ook maar eens een mooi stukje cover art photoshoppen
 
zo, even in photoshop zitten knutselen voor een waardige CD cover, wat vinden jullie ervan? de titel kan beter lijkt me. :)



ik zoek nog steeds een handige manier om dit bestand van een uur in losse tracks te knippen, in de DAW is minder ideaal aangezien die geen rekening houd met het naadloos aansluiten. zou leuk zijn om hier een nette digitale release van te maken :)
 
ik zat te denken: misschien is het leuk de mix in verschillende tracks te knippen zoals bij commercieële mix CD's vaak het geval is. weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt zonder dat er pauzes of haperingen ontstaan bij de overgangen? binnenkort ook maar eens een mooi stukje cover art photoshoppen

kvindt t leuke mix makter nog een paar asje dat easy kan in ..ableton..
keuze = reuze
..
stop een l tussen je naam
e l is - t :P
 
je draait ze vanaf je pc toch in bleton ,..
..hoe sync je tempo dan ..
bv veel lectro is soms heavy afhankelijk van bv een mooi string
doje der bv 15 betas pitch omhoog ....shift dan ook niet heel erg de pitch vd string mee omhoog
isdaar iets van ..een truukje ...voor in ableton ..


request maak s nog eens een mixje ..bv wat top = de wat minder bekende ..bv metroplexies / djaxup/ trax records ..kijk ff
luek ..omte luistern ..
thnx ie
kspreek vast voor velen ...
jammer datje draad ..nu nog weinig ...animo heeft !! terwijlje top electro verzamel muziekjes erin hebt staan :halleluja:luv::engel::mega:
 
ik ben bezig een "deel 2" in elkaar te zetten tot nu toe zitten daarin de volgende tracks:

D.J. Battery Brain - 808 Volt Mix
Orgue Electroniqe - Den Bosch
Paul Hardcastle - 19
I-F - Secret Desire (Vox)
Scan X - Wasteland Prototype II (Dr. Finn & Dr. Otto Remix)
Depeche Mode - World In My Eyes (Razormaid! Version)
Egyptian Lover - Computer Love (Sweet Dreams)
Legowelt - Pierre's Art Gallery
Egyptian Lover - Egypt Egypt
DMX Krew - Funky Feelin'
D.J. Battery Brain - 808 Volt Mix (Beatapella Mix)
Afrika Bambaataa & James Brown - Unity (Pt. 6 - World War III)
Bittah Kru - Six Pack
DMX Krew - Knight Ryder (Dub Mix)
Egyptian Lover - Dance Floor
David Carretta - Neuropolitics
DMX Krew - Showroom Dummies Part I & II
Tobias Von Hofsten - I Love My 808
Legowelt -Swimming Pool

nog iemand suggesties wat er mooi bij zou passen?
 
errug lekker deze mix! Gaat op de iphone!
 
bedankt voor de leuke reacties, ik heb hem op zshare gezet voor de download: http://www.zshare.net/audio/73298583ba10d470/

jammer dat soundcloud maar 100 downloads toestaat, kan ik ook het bestand verwijderen en met dezelfde naam uploaden zodat hij dezelfde weblink behoud? Als er mensen zijn die interesse hebben in een mix waarbij de tracks los van elkaar staan zoals bij commerciële mix CD's vaak het geval is kan dat geregeld worden, mits iemand mij uitlegt hoe je een audiobestand van een uur in korte stukjes knipt zonder dat er kleine haperingen ontstaan tussen de verschillende tracks

 
ik geloof dat ik zojuist mijn eerste stukje "airplay" binnen heb:
Hello
My name is Sal Amato, I'm the Director Of Content for 1CLUB.FM.
I loved your Old School Electro-Breakin' Mix and would love if you'd let us use it on some of our channels when we run mixes.
We run a show called The Breaks Mon-Fri at 5PM ET on our Skatin' Jamz channel as well as an old school mix show on our WBMX.COM website
Let me know if you can make it available to us for a download to use on the show
All the best
Sal
 
@Tanzkonsol: wat ik ermee wil bereiken? hetzelfde als de meeste synthforummers met hun tracks willen: voldoening. Een stuk muziek hoeft wat mij betreft geen intrensiek doel te dienen anders dan de maker ervan een tevreden gevoel te geven. De reden dat ik het online zet is omdat ik denk dat ook andere mensen deze muziek kunnen waarderen, zeker synth liefhebbers. Ook hebben de meeste mensen hier een getraind oor en kunnen daardoor commentaar geven waarmee ik mijn skills kan verbeteren, hetgeen dan weer voor mij leidt tot meer voldoening.
Electroempire ken ik sinds kort ook, daar heb ik hem onlangs opgezet en al een paar enthousiaste reacties ontvangen. ken je meer sites waar dit soort mixen gewaardeerd worden?
 
ik ben ook zeker een groot liefhebber van deze muziek, maar misschien heb ik dit soort tracks/combinaties al gewoon wat te vaak gehoord in mixen (en dat staat dan overigens los van jouw mixkwaliteiten, want dat zit wel goed).
Misschien vind ik het interessanter om te weten of je met vinyl hebt gewerkt of enkel mp3/cd. Hoe heb je het samengesteld? Iemand op het forum had het al over Ableton, maar is dat zo?

Ga ook eens naar foem.info om eigen mixen te uploaden, zelf een site als Partyflock biedt die mogelijkheid. En als je het echt "live" wil spinnen moet je anders wat mixen naar organisaties sturen. Sterkte !!
 
Back
Top