Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het kan zijn dat de symmetrische voeding bij het aanzetten assymetrisch opkomt. Dat bijvoorbeeld de +12V ietsje later op niveau is dan de de -12V. Sommige OpAmps kunnen daar heel slecht tegen en raken daardoor in verzadiging. Er kan dan de -12V op de uitgang komen te staan wat zich kan uiten in een brom (feitelijk is er kortstondig sprake van een omgekeerde spanning op het circuit waardoor het circuit inde war raakt). Een oplossing is om op de module op iedere voedingslijn een diode (1N4001) naar de GND te solderen. Van +12V (cathode) naar GND (andode) en van -12V (anode) naar GND (kathode). Hiermee is niet gezegd dat dit hier de oorzaak is maar, het is wel waar ik als eerste aan denk als ontwerper.Ik heb een nieuwe simpele enveloppe in m’n eurorack geschroefd en als ik aangesloten opstart krijg ik een hum en als ik onaangesloten opstart en in m’n busboard plug geen hum.. wat kan dat zijn? Dank