Elka synthex

Zeg MatthewLeBlom, hoe staat het met jouw oestrogeen-gehalte ? Hoeveel apparaatjes met chorus heb jij in je bezit ?
 
sommigen vinden een chorus toevoegen vals spelen
maar de chorus in de synthex is toch wel iets aparts en klinkt zeer goed
 
Synthex na bouwen op een JX8.....

Ahum, welnu mijn synthex met aangehangen midi kastje draait al 7 jaar (zo lang heb ik hem) als een zonnetje.
Ooit 1 roote potmeter gehad die z'n chorus zat te fucken, maar dat was na aanraken met een schroevendraaiert gepiept.

Robuust en stabiel, alle VCO's en filters zijn de originele.

Was alles maar zo stabiel als een synthex.
 
Foutje sybermax, je bedoelt natuurlijk DCO's en die zijn naar mijn weten altijd stabiel :eureka:
Hij is idd zeer robuust gebouwd, en als jij er in 7 jaar tijd nog nooit iets mee hebt gehad is denk ik puur geluk.
Of ik had een maandagmorgen monster, vandaar alle manko's.
Het blijft echter wat sounds betreft een fantastische synth en een investering gezien de hedendaagse prijzen, had ik hem daarom toen maar nooit voor 2500 guldens verkocht.
Maar als we alles van tevoren wisten :eureka: had ik hem dan door z'n manko's ook nooit gekocht!
 
Ik vind alle overpriced synths maar zozo
:D

Ja dat kan:)
Maar het zou me niet verbazen dat er heel wat synths zijn die jij in de categorie "overpriced" zou zetten die ik wel heel erg gaaf vind.
Denk aan Minimoog, Jupiter4, Oberheim SEM bla bla bla....hele lijst dus.

Maar ik weet niet wat dat precies is wat ik met de Synthex heb.
Ik vind het een zweefbak. Net als een Oberheim Matrix 12 en Xpander.
Ik heb geen van deze drie bakken ooit gehad overigens dus misschien zijn de ideeen die ik bij die bakken heb niet helemaal passend.
 
Ik heb m'n synthex geruild tegen een Xpander. De Xpander heeft door al die modulatieslots een enorm sonisch palet, van licht ontstemde zweef tot verontrustend geknal en geknetter. Het 'basis' geluid van beide is nogal middy, drukkend maar weinig punch. Met een beetje tweaken krijg je er wel van alles uit. En ja, voor een 6-8 voice anapoly moet je tegenwoordig wel wat neerleggen. So what.
 
Ja dat kan:)
Maar het zou me niet verbazen dat er heel wat synths zijn die jij in de categorie "overpriced" zou zetten die ik wel heel erg gaaf vind.
Denk aan Minimoog, Jupiter4, Oberheim SEM bla bla bla....hele lijst dus.

Ooh maar ik vind die synths ook vet, alleen met die prijzen heb ik al geen zin meer om er 1 te kopen ook al zou ik het geld ervoor hebben, als zo'n ding afpeigerd ben je ook weer aan de beurt.
Dan maak ik liever muziek met zogenaamd budget gear die een factor 5 minder kost en waarmee je ook net zulke leuke dingen kan doen.
 
Back
Top