[hardcore] Leez - Judgement Day

Leez

Stamgast
Lid sinds
12 januari 2009
Berichten
137
Een nieuwe hardcore track van mij :D.... met beetje experimentele 'oldschool' kick

Ik denk dat het meeste commentaar uitgaat naar de kick! Ik kan er bij vertellen dat de kick een droge simpele sample is en direct door de Guitar Rig gehaald.

Helaas bied dit niet veel 'tweak' mogelijkheid (layeren kan immers niet) om er een goeie punch of pak laag aan te geven.. dat was wel balen. Onderste uit de kan is er wel uit iig.
 

Attachments

  • Leez - Judgement Day(192).mp3
    8,7 MB · Bekeken: 53
Laatst gewijzigd:
Vind je kick niet echt vet, klinkt te digitaal/computerig en hij wordt ook helemaal weggedrukt door je lead. Je arrangement is ook echt heel erg rommelig. Ik zou van de dansvloer afgaan als iemand deze track zou draaien; sorrie
 
Ben ook nog niet zo lang bezig... maar goed wordt wel beter met de tijd :P.

maar een eerlijk antwoord heb ik meer aan dan '' het is wel goed'' ;). jaa ben het er wel mee eens wat betreft Kick (vind dat ook een complex iets)... Qua wegdrukken niet (heb me lead gewoon lekker hard), dat is meer een keuze. Arrangement is idd net ff anders dan het zou horen.

bedankt voor comment iig:D.

ben nu bezig met iets nieuws :)
 
Laatst gewijzigd:
pff,.. wat een gezeik,...tenminste niet zo'n duffe 1hapskick die ik al miljoen keer heb gehoord,. en die track heeft wel iets undergrounds,. ouderwets,.. ik trek t wel!
 
hahaha thnx!!!


maar Hyde heeft wel gelijk! het klopt idd niet zo, neemt niet weg dat sommige hem wel okee vinden de track. Maarja dit was dus 1x volgende x gewoon die echte shit.
Dit is een beetje een vage style zo :P
 
Ik heb em ook ff beluisterd, maar vind de opbouw maar niets, in het begin is het gewoon simpelweg te 'saai'.
Er mist een soort achtergrond in de track merk ik, ook staat je lead te hard en moet je kick meer een voelbass hebben.
Vraagje, werk je met monitoren of standard computer speakers?
Je hoort wel het idee van je creativiteit, maar de kick en de lead bij bijvoorbeeld 1.40 knallen gewoon niet samen, ookal zet ik mijn voluma hard, dan is die lead veeels te hard afgestemd, en klinkt hij gewoon simpelweg erg fel zonder dat ik enige bass voel.
De vocals zijn wel lagge, mag ook wel wat delay, reverb over enz.
Kortom, wel grappig om je idee te horen, maar niet een track die nog 'volwaardig' is.
Het kan er zeker wel uitkomen denk ik, het is een beetje een soort duistere style merk ik kwa melodies enzo.

Genoeg geluld zo denk ik maar, hehe.

Ga vooral door, ben benieuwd wat er van je volgende track komt als je enige dingen probeert mee te nemen in je totale mix!
 
Ik luister eigenlijk bijna nooit meer hardcore maar vind m toch ook wel vet. Wanneer die lead even omhoog gaat (bijv zoals @ 1:37) -> dat moet je er vaker in zetten... dan bedoel ik 'om de 4 bars ' o.i.d/ zodat de lead niet zo monotoom is maar telkes een keer omhoog gaat. na 1:37 hoor je 'm wel ff een beetje omhoog springen een keer maar doe dat dan net als bij 1:37 en dan om de 4 bars.
Na 4 minuten afkapppen...wordt het te veel van het goede. Succes met het afmaken van de track.
 
Ik luister je track op dit moment en hoewel ik niet zo veel Hardcore meer luister als vroeger moet ik zeggen dat ik je kick wel vet vindt en je lead ook. Ik zou ook hem ook wat vaker een octaaf hoger spelen, ik denk dat dat erg vet klinkt.

Op het moment dat de vocal erbij komt klapt het een beetje in elkaar lijkt het wel, de pit is eruit. Als je dit als break neemt, wat niet eens een slechte keuze zou zijn, zou ik de vocal ook wat langer laten doorlopen. En wanneer je dan bij 2:50 weer vol gas gaat zou ik wel iets erbij gooien, een rimshot ("tak") op de kick of tussen de kicks in, want nu is het daar een lichte anticlimax.

En wat Norphe hierboven ook zegt, de track is te lang. Na 2 minuten had ik wel gehad met de lead en ik zou liever horen dat de lead van het begin weer op een bepaalde manier terug zou komen. Die is tenminste lekker agressief!

Just my two cents, succes iig! :)
 
Back
Top