TR 808 : Kick met decay volledig open vervormt

seiko

Unprofessional Abuser
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
1.498
Locatie
Antwerpen
Hi,
Ik heb net een 808 van iemand overgenomen, optisch etc goed in orde.

Ik heb enkel volgend probleem (misschien 'normaal' ??)

Als ik een 4x4 kick programmeer met decay volledig open zodat de kicks elkaar 'overlappen' beginnen die kicks héél slecht te klinken, alsof er -random- accent/distortion op staat (ik zet géén accent, gewoon 4 kicks na elkaar in leeg pattern).

Zolang ze niet overlappen klinken de kicks goed, maar ja, ik wil nou net goeie lange diepe kicks uit die machine.

Is dit normaal ?

Ik vind ook de kick op volle decay helemaal niet zo lang doorklinken (amper een halve maat op 120 bpm dus minder dan 1 seconde), is dat normaal ? Ik heb sample kits van 808 waar de kick 3-4 seconden doorboomt, dat komt er dus bij mij niet uit :-(

alvast bedankt voor een antwoord, ik ben bang dat ik veel geld heb uitgegeven aan een TR808 die niet 100% koosjer is.
 
Je TR-808 is prima, maar het is een analoge machine die bovendien veel revisies gehad heeft. Volgens mij zijn de overlappende kicks een probleem/feature van de allereerste 808's (en dus de vetste volgens de wetten van synthland ;) ). De decay valt simpel bij te regelen onder de motorkap, of met een potmetertje op het board of door het vervangen van een weerstandje. Ik weet niet of het mogelijk is de overlap te laten modden, maar de lengte van de decay is zeker geen probleem voor een goede synthdoctor.
 
nee dit kan absoluut niet door de beugel
geef hem maar aan mij
sorry voor het niets toevoegen aan deze draad
 
je zegt het btw zelf al
gesampled gaat dit heel goed maar ja waneer je de analoge kick heb gaat dit dus niet je kan altijd je 808 nog sampelen en dan gewoon sampels gebruiken
 
oe! vergeet ik nou zomaar de knipoogsmilie....
 
Ik zeg je,.. dat moet wel 1 van de slechtste drumbakken ever zijn!!
Dat de kick zomaar vervormt!!! Da moe nie kenne kunne!!!
Hebbie geen garantie meer?:D
 
uit de meer 'to the point' reacties heb ik ondertussen geleerd dat mn 808 normaal reageert + als ik kicks met lange decays in mn tracks wil gebruiken, mn 808 moet samplen (wat ik wel erg vind want samples heb ik wel...)
 
Lol, je moet het met een korreltje zout nemen de reacties hier, denk ik.

Ik heb geen TR808, maar werkte altijd met samples of emulators (drumatic). Toen ik eens langsging bij een maat van me, die wél een TR808 heeft, om de zijne te gaan samplen, zodat ik niet moet werken met gedownloade samples, is het allereerste wat mij opviel dat die Decay helemaal zolang niet is! Ik heb ook samples met 3-4 seconden BWOOOOOOOM maar die originele van mijne maat was ook een povere second ofzo, max. Dus ik vermoed dat dat helemaal normaal is, voor ongemodde 808's. Die distortion als ze beginnen overlappen lijkt me logisch, omdat er nu eenmaal teveel BWOOM tegelijk klinkt...

maar geen idee of de decay niet zou moeten afgesneden worden als de volgende kick getriggerd wordt...

hoe zit dàt?
 
Gheheh,.. lol!! Niet zo serieus he,..
Is gewoon grappig bedoeld dude,.. no offense!!
Gefeliciteerd met je vette aankoop trouwens!!!

Ah,.. je hebt je post ge-edit,. best wel belachelijke reacties hier....stond er eerst,..gheheh
 
Ik heb ook een 808... de kick decay klinkt niet zoals samples (die gewoon one-shot zijn opgenomen). Daarnaast klinkt de decay ook veel dieper en zit echt in het sub-gedeelte van wat je kunt horen. Als je een duidelijke decay wil dan moet je 'm samplen en iets omhoog pitchen. Misschien nog een compressor met lange attack en snelle release.

Alle 808's klinken anders.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb een 808 waarvan de kick is gemod door boemtsjak. Erg vet, enkel bij een lange decay gaat de pitch van de kick op en neer als ze elkaar overlappen inderdaad. Hier schijn je niet veel aan te kunnen doen, behalve de decay zo instellen dat je net voor dat punt zit dat ie raar gaat doen (of samplen, maar ben ik zelf niet zo van)

Baalde er eerst ook van, maar heb op de synthforummeeting iemand anders z'n 808 gezien die het zelfde had. Hoort er een beetje bij volgensmij.
 
ik heb ook net een nieuwe, die van mij heeft o.a. een kick resonance mod....en hij kan ook aardig braken :r
 

Attachments

  • de808braakt.mp3
    635,9 KB · Bekeken: 78
Back
Top