mpc 500 quick start

tja, àl mn apparatuur loopt samen op MIDIclock (vanuit ableton of MPC/RS7000) en ik heb niet een 'vast' stramien van 'dit komt daaruit, en dat komt daaruit' ...maar zowal bij MPC als RS7000 heb je de mogelijkheid om (voorgeprogrammeerde) 'tracks' (= niet 'een nummer' maar een sequentie van midinoten die 'iets' aansturen) te muten/unmuten.

ik snap dat je veel wil improviseren maar als je loopjes maakt van 1 maat dan lukt het toch ? of zit jij constant dingen te triggeren in de helft van een bar of zo ? dat kan volgens mij enkel maar zéér irritante muziek opleveren volgens mij.

Ik zou wel eens willen weten op welke waarde jouw 'global quantize' staat in Ableton...
 
klopt 1 track, maar omdat ie bij een vriend van mij ligt en hij liever een tweede mpc wil is uitproberen de beste optie. de reden dat hij een mpc wil is dat hij meer produceert de reden dat ik niet kan klikken met mn mpc is omdat ik juist niet wil produceren maar gewoon live wil tweaken met samples.
 
Heb laatst ook de keuze zitten maken tussen een 500 en een 1000...maar ik kwam er al snel achter dat de 500 te beperkt is qua polyphony, beelscherm grootte e.d. om me uberhaupt te bekoren.

Hoop dat je met de sp555 wel je doel kunt bereiken.
 
Hallo,

Aanvullend vraagje: stuurt de Tap Tempo
knop van de MPC500 MIDI Clock uit ?
Werd me niet duidelijk uit de manual.

Dank !
 
Hallo,

Aanvullend vraagje: stuurt de Tap Tempo
knop van de MPC500 MIDI Clock uit ?
Werd me niet duidelijk uit de manual.

Dank !

Que?

De knop niet, maar de MPC500 via midi wel! Gewoon het ingestelde tempo (danwel via tap tempo, danwel via het tempo met de dial veranderen)

Heerlijk apparaatje en enorme SPIJT dat ik die heb weggedaan....dom dom dom....
 
Back
Top