Yamaha AN1X

AN1X

AN1X

Ik ben de eerste eigenaar van een AN1X in nieuwstaat, die ik wel van de hand zou willen doen voor 200e. PM als je interesse hebt.
gr
Niels
 
@Niel: 150 Stirling inderdaad. Dat vergeet ik soms! Omgerekend nog geen 200 euro's denk ik?
 
Ik vind het nogal kut...

Ik heb geprobeerd de parameters op de AN200 te tweaken met de knoppen van mn BCR2000. Het werkt, behalve voor de parameters die ik niet vanop het frontpaneel van de AN200 zelf kan tweaken.

Bv VCO tuning (pitch coarse) lukt niet. Ik wijs alles correct toe, draai aan de knopjes maar er verandert niks. Als ik hetzelfde probeer met cutoff, frequency, noise, vca attack, enz... werkt het wel.

Mooi, nu kan ik dezelfde parameters aanpassen die ik al kon aanpassen, en de parameters die ik niet kon aanpassen, lukken nog steeds niet.

Iemand enig idee HOE dit komt?

En btw, hoe is het mogelijk dat in de manual van de PLG150 an (online gevonden) nergens een mooie oplijsting staat van de MIDI CC's voor elke parameter. Integendeel, pagina's en pagina's hexadecimaal gezwets waar ik niks aan heb...
 
Nee... of ik nu de pitch wil veranderen met een zelfgemaakte editor, of met mn BCR, nog steeds moet ik de juiste CC kennen voor die bepaalde functies. Op één of andere manier werkt het wél voor de functies die standaard op de AN200 zelf kunnen, en - toevallig of niet - niet voor de functies die niet rechtstreeks van de AN200 kunnen veranderd worden. Vreemd toch... net dié parameters die ik moet kunnen wijzingen vanop een controller, werken niet. (werkte trouwens vroeger wel vanop mn laptop met an expert editor, dus mn PLG150AN board is niet kapot ofzo)
 
-> In addition, the following CONTROL NUMBERs will be transmitted/received when Control Change Mode 2 is selected. (These are unique to the AN1x and therefore not in accordance with the MIDI 1.0 standard.)
 
-> In addition, the following CONTROL NUMBERs will be transmitted/received when Control Change Mode 2 is selected. (These are unique to the AN1x and therefore not in accordance with the MIDI 1.0 standard.)

Bedankt... maar wil dit zeggen dat het gaat met de AN200?

Of hoe doe ik dat dan?

Sorry hoor, ik snap nu wel een beetje van midi, maar in die mate dat ik weet dat je de juiste CC nummertjes moet instellen en alles op het juiste midi kanaal en dat het dan normaal werkt. Als er MSB berichten bijkomen is het voor mij al te ingewikkeld.
 
Ik weet ook niet precies hoe het zit;
correct me if I'm wrong!

Je hebt LSB,MSB en de waarde 0-127
LSB = 'bank'
MSB = CC

Ik heb ook geen id wat die mode 2 precies inhoud.
 
Ik weet ook niet precies hoe het zit;
correct me if I'm wrong!

Je hebt LSB,MSB en de waarde 0-127
LSB = 'bank'
MSB = CC

Ik heb ook geen id wat die mode 2 precies inhoud.

Damned. Ik heb geen zin om hiervoor een AN1X te kopen... omdat ik niet snap hoe ik die controls moet instellen...
 
Ik weet ook niet precies hoe het zit;
correct me if I'm wrong!

Je hebt LSB,MSB en de waarde 0-127
LSB = 'bank'
MSB = CC.

Misschien kan ik dit deel beter aan iemand anders overlaten. Dit is veel te lang geleden voor me.
 
Ik zat er dus totaal naast;

QUOTE:
FrankH:

Maar vooruit even in het kort, MSB staat voor 'Most Significant Bit' en LSB staat voor 'Least Significant Bit'.
Dan is de vraag waarvoor wordt dit gebruikt?
Normaal gesproken heb je 7 bits MIDI-controlers, 128 stappen van 0 tot en met 127. In sommige gevallen is dit te grof en wil je graag iets fijners. De truuk is dan om twee controlers aan elkaar te koppelen, dan heb je twee keer 7 bit, 14 bit heeft een resolutie van 16384 stappen. MSB is voor de grote stappen, LSB is voor de kleine stappen.

De benaming voor MSL en LSB slaat op een goep MIDI-controler nummers, 00-31 en 32-63. Het zijn dus iedere keer paren van twee, bijvoorbeeld het expression pedaal, controler nummer 11 (MSB grote stappen) is maatje met controler nummer 43 (LSB kleine stappen).
__________________
(\__/)
(o.# )
(> < )
 
Ik weet zelfs niet of ik die nodig heb. Heb ergens onrustbarende dingen gelezen met codes die veel langer zijn. System Exclusive Messages... Bloody Hell?
 
Probeer dit eens!

midi>setup>CCio>all

edit:
Determines whether the AN200 uses a limited
set of parameters for sending and receiving
Control Change data, or a full set. (For details
on available parameters and their assign-
ments, refer to the MIDI Data Format.)
Hold down [SHIFT] and press button [14]
(MIDI SETUP), repeatedly if necessary, until
“CCio” appears in the display. Use the
[DATA] knob to change the setting.
norm (Normal)
Enables Control Change in/out for the limited parameter set.
ALL (All)
Enables Control Change in/out for the full parameter set.



utility>setup>Mtro>on2 (mode 2??)

edit: Nope...Metronome
 
Laatst gewijzigd:
Nee... doet helaas ook niks. Ik blijf de filter enz (de gewone instellingen die ik toch al via het frontpaneel kan doen) kunnen bedienen van mn BVR, maar zaken als VCO pitch, fine tune, en pitch envelope kan ik niks mee...
 
Mijn AN200 heb ik geruild voor een an1x
Dat was toch wel een flinke stap vooruit :okdan:

Geen drumsamples meer maar wel een step-sequencer en een arp.
Geen controllers, software of ander gekloot nodig:r 8)
Alles is duidelijk op de voorkant gedrukt, so.. geen handleiding studies nodig.

2 tips

Boven het modulatie wiel staan 2 knopjes (1 en 2), als je beide samen indrukt heb je dubbel layer met 2 patchen.
Het modwheel doet nu dienst als een soort mixer-wheel 8)

Midi clock op external zetten is geen knop voor
Je moet het tempo omlaag schroeven tot minimum, dan springt ie op ext. clock.
De eerste keer heb ik me debiel gezocht naar dit 8D...

Have fun

Vic
 
Ja. Ik kan het me voorstellen. Fikste stap vooruit, ook al is het identiek dezelfde sound enige. Toch kon ik bepaalde parameters zelf via de editor moeilijk snappen, ring modulator, feedback, edge... de gewone dingen zijn me duidelijk.

De AN1X lijkt me een betere machine, ook al is het een controller rond hetzelfde hart gebouwd...

Maar ik wil er niet teveel geld aan kwijt, én dan van mn AN200 vanaf.
 
De AN1x en PLG150-AN zijn niet helemaal hetzelfde. Maar als je niet veel MultiSaw gebruikt dan heb je op de AN1x geen problemen in ieder geval.
 
Die eerste editor kan ik wel downloaden maar niet openen. Ik vermoed dat dat de gewone AN1X editor is die toch niet draait op mac (ook al staat er zogezegd van wel)...

De tweede is van soundquest, en houdt in dat je eerst soundquest moet aanschaffen en dan de editor voor de AN1X ook nog es apart moet kopen... beetje duur grapje voor een software editor die dan nog niet eens native is...

Maar natuurlijk wel bedankt voor de zoektocht.
 
Back
Top