Wisseloord Studio's in grote problemen

vroeger hadden ze er last van dat iedereen graties naar de radio luisterde.



de malaise in deze business is voor 100% aan de maatschappijen zelf toe te schrijven.

:koffie:

Het is inderdaad altijd klagen geweest...janken over de radio, janken over downloaden....Obsolete business modellen vallen nou eenmaal om, als het aan de platenmaatschappijen ligt betaal je nog voor iedere keer dat je een nummer hoort..Of kopen we nog muziek op een wassen rol.

Kan je nog herninneren toen de CD ineens 40 eu kostte toen ie de LP ging vervangen...dat was 15 eu meer dan de LP ondanks dat de CD een goedkoper medium is/was. Konden we er iets aan doen??..niks nakkes nada...

En dan nog iets...muziek industrie heeft jaren in de top 3 van best verdienende branches gestaan...Dus klaag op met je download gezeur en wees creatief met je zakelijk model.
 
Verder weet ik er het fijne niet van in deze zaak maar het zou goed kunnen dat het gewoon een gavalletje mismanegment is geweest. Er zijn nl. nog wel wat hi end studios in NL die het hoofd wel boven water kunnen houden en dat zelfs met een minder grote naamsbekendheid.


Lijkt me ook...
 
En dan nog iets...muziek industrie heeft jaren in de top 3 van best verdienende branches gestaan...Dus klaag op met je download gezeur en wees creatief met je zakelijk model.

Juist ...alles gratis weggeven. dat is een creatief zakelijk model...:z
 
met het downloaden gebeurt precies hetzelfde als vroeger met radio, veel mensen gebruiken de muziek als wegwerpproduct,,,.......

luiseren, leuk, klaar.

dat is er altijd al zo geweest en zal zo blijven.

is volgens mij ook goed, geeft bekendheid aan bandjes, die daardoor misschien nog wat cd´tjes kunnen verkopen.

wat wel behoorlijk is wegbezuinigd is de mogelijkheid om fatsoenlijk ergens live te kunnen spelen, voor een normale gage.

daar heeft de muziekindustrie behoolijke last van, indirect.

alles wordt op deze manier minimaal, en eigenlijk onmogelijk.

en daar had wisseloord ook erg last van, minder klanten die deze peperdure studio nog kunnnen en willen betalen.

veel bands en artiesen hebben hun inkomen fors zien dalen de laatste 20 jaar, door verminderde afzetmogelijkheden van vooral levende muziek.

en dus niet omdat ze misschien een cdtje minder verkocht hebben omdat henkie deze gedownload heeft om te luisteren, hij wilde hem toch al niet kopen.

:koffie:
 
tegenwoordig heb je zoveel apparatuur beschikbaar dat mensen gewoon veel meer thuis kunnen opnemen ipv voor 100 euro per uur uit te moeten geven aan een studio

Apparatuur wellicht, maar niet de kennis en jarenlange ervaring om 'm te bedienen. Iedere jojo kan een schofterig dure compressor kopen, maar weten hoe je 'm moet gebruiken is stap 2 ;).
 
Een probleem voor studios als wisseloord zou kunnen zijn dat niet alleen jojos maar ook topproducers en mixengineers betaalbaar thuis een studiootje kunnen neerzetten waar ze dezelfde resultaten mee behalen als wanneer ze in wisseloord zouden werken. Veel meer dan een DAW met wat dikke hardware en goede monitoring heb je niet nodig.

De akoestiek van de grote opnameruimte is te gek en het zou jammer zijn als die verloren gaat.
 
Klote voor ze,.. Maar als t dan toch moet,.Cewl,.. Toen t Imax faiiliet ging heb ik daar twee 8 sporen tascams weggehaald voor 400 gulden!! Is altijd leuk om ff te gaan kijken als t zover komt! :verkoght:

En dan over een jaartje weer es gaan kijken om de zooi te kraken!!,.. GHeheh,.
Kom ik daar in de main studio ff mn setje opbouwen,. en dan ga ik in de lobby wonen!

Wordt wisseloord eindelijk ook bereikbaar voor de kleine dude! Gratizzzz!!! :mega:
 
Klote voor ze,.. Maar als t dan toch moet,.Cewl,.. Toen t Imax faiiliet ging heb ik daar twee 8 sporen tascams weggehaald voor 400 gulden!! Is altijd leuk om ff te gaan kijken als t zover komt! :verkoght:

En dan over een jaartje weer es gaan kijken om de zooi te kraken!!,.. GHeheh,.
Kom ik daar in de main studio ff mn setje opbouwen,. en dan ga ik in de lobby wonen!

Wordt wisseloord eindelijk ook bereikbaar voor de kleine dude! Gratizzzz!!! :mega:

In de straat zit al een leuk studio kunstcomplexie...kan een gekraakt Wisseloord wel bij.
 
80 tot 100 euro per uur is niet veel.... huur maar eens een IT-consulent in!!!!

Dit is mijn standaard verhaal over grote artiesten die huilen over gedownloade muziek:

Grote/dure artiesten met hun vooraangeboden miljoenencontracten hoeven het niet van de daadwerkelijke verkoopcijfers te hebben...
De grote platenmaatschappijen en distribiteur het meeste aan een verkocht plaatje/cd'tje verdienen....
De huidige muziekindustrie door slechts een aantal invloedrijke personen in stand wordt gehouden middels het opdringen van artiesten....
Er teveel geld in artiestenimago- en marketingprojecten wordt gestoken en dit imo overbodig is want.....
GOEDE MUZIEK VERKOOPT ZICH ALTIJD!

btw al die grote artiesten moeten niet zeiken over gemiste royalties over gedownloade muziek....
ze hebben het al zo slecht in vergelijking met de gewone man en/of kleine artiest :stupid

Dan begin ik niet eens over Buma Stemra .... die moeten eigenlijk wegens discriminatie worden aangeklaagd met hun 2 groepen systeem
 
Dan begin ik niet eens over Buma Stemra .... die moeten eigenlijk wegens discriminatie worden aangeklaagd met hun 2 groepen systeem


Ik werkte eens in een nieuwe winkel, kwam er een Buma Stemra man binnen met de mededeling "ja betalen" terwijl we niet eens muziek draaiden!!!
Maar er was geen houden aan die man, het was echt een stuk schorem.
We moesten en zouden hem betalen!!...het was bijna afpersing.
 
Laatst gewijzigd:
wat een gelul . denk je dat dit Wisseloord in de weg zit?

wel als het 100 euro per uur kost

Jazeker,..

Wisseloord is,.. naar gelang je wensenpakket,.. veelvoudig duurder!
Dan heb je wel hi-end spul en een dude die r mee om weet te gaan.
Feit is wel dat vroeger iedere kleine onbekende band ervan droomde om
daar ooit es op te mogen nemen.
Nu is t gros van de muziek electronisch,. en dat hoeft niet de slaapkamer uit om lekker te klinken,. en beginnende bands kunnen nu in kleinere studio's ook prima terecht,. simpel vanwege t feit dat er geen 24 sporen studer meer gebruikt wordt voor de meeste produkties.

Dat gezeik over downloaden ben ik ook een beetje zat,.
De enige die daar van baalt zijn de platenbonzen die al sinds het begin hun zakken rijkelijk vulden over de rug van de muzikant,.
Nu nog een goed systeem zodat de centen direct bij de muzikant terecht komen!

En ja,. wisseloord heeft daar ook last van vanwege t feit dat de platenmaatschappij meestal degene was die de studio betaalde,..
Dat was in de tijd dat demo's nog als demo klonken,. en niet als volwaardige produkties op de desk van de a&r manager neerstreken!
 
Dat gezeik over downloaden ben ik ook een beetje zat,

Idd..Ik ben het ook zat om voor software te betalen en in die dure muziekwinkels HELEMAAL.

Alles gratis...dat is de oplossing:D


Feit blijft dat Wisseloord niet meer in deze tijd past. De kwaliteit verschil tussen project studio's en de dure high-end toko's word steeds kleiner.
 
Back
Top