problemen met krk vxt 8

goqu

Nieuwkomer
Lid sinds
1 november 2009
Berichten
6
hallo iedereen,

Ik heb me deze geweldige boxen aangeschaft en ze zijn top. Er is echter wel een probleempje. Bij bepaalde nummers waar bij er veel geluiden samenkomen, voornamelijk bass en een lead sound, bots ik op storing. Precies of de krk's het even niet meer aankunnen en een overstuurd geluid produceren.

vb. dit nummer van the xx: luister vanaf 1:38= zware bas met lead gitaar


nu ligt dit misschien aan mijn geluidskaart of aan mijn monitoren?
Ik heb een
Modelaanduiding: MacPro3,1
Processornaam: Quad-Core Intel Xeon
Processorsnelheid: 2.8 GHz
Aantal processors: 2



krk vxt 8 aangesloten op een edirol ua-25ex met trs 1/4" jack

Weet iemand raad? in ieder geval bedankt :doei:
 
hmm ik ben ook benieuwd ik heb blijkbaar hetzelfde probleem met mijn krk rp 8's en mijn edirol ua -101.

Dit is wel de eerste keer dat ik dit hoor....misschien ligt het aan de track....maar op mijn cheapo koptelefoon hoor ik het iig een stuk minder.
 
Ligt aan de track?? Ik heb dit even met mijn pc afgespeeld op een Logitech Z-2300 systeem (met subwoofer) en dit wordt perfect weergegeven hier. Ja, de bas gaat zeer diep, maar de sub had er geen enkel probleem mee en de rest van het spectrum klonk ook normaal.
 
bedank alvast voor de replies. Ik denk ook dat de bas te zwaar geboost is zodat de vxt8 (en andere monitoren zonder externe sub) het niet aankunnen... maar ben niet zeker.
precies dat de resonantie ff te hoog schiet ofzo
 
Het ligt niet aan de track, niet aan je monitors en ook al niet aan je geluidskaart:)

Ik hoor het hier ook op mijn crappy logitech pc-setje en ook op mijn niet-crappy Sennheiser.

Maar als ik hem naar mp3 converteer (met ffmpeg) klinkt ie zo zuiver als maar kan:okdan: Aangezien PascalVB het niet hoort, ligt het dus ook niet aan het videootje zelf. Ik vermoed dat een crappy audio-decoder in sommige Flash-plugins de oorzaak is, want het klinkt alsof ie clipt.

EDIT: Aanvulling: en ik hoor het dus ook niet als ik het flash-videotje zelf met iets anders dan de flash-plugin van Firefox afspeel. Ligt aan de flash-plugin dus. Case closed;-)
 
Laatst gewijzigd:
De basweergave van je speakers kan je testen met dat bekende nummer van de Chemical Brothers. Als je tussen 0:14 en 0:22 geen enkele vervorming of andere rarigheden hoort behalve een extreem diepe bass, dan zijn ze ok :)

 
Ik weet niet hoor maar geen enkel nummer vervormd als ik em met winamp afspeel met beide tracks die vanaf youtube komen klinken niet lekker.
Op zowel mijn krk rp8's als mijn AKG 701

Die laatste checmical brothers track minder als de eerste , die clipt gewoon.
 
De basweergave van je speakers kan je testen met dat bekende nummer van de Chemical Brothers. Als je tussen 0:14 en 0:22 geen enkele vervorming of andere rarigheden hoort behalve een extreem diepe bass, dan zijn ze ok :)

YouTube- chemical brothers - Bass Test

Dan zijn mijn Logitech boxen dus okee :)

Heb dat gekraak wat de TS bedoelt ook een beetje hier op m'n Liogitech Z4 setje.. Heb dat ook wel vaker gehad met nummers die ik maakte:geluiden/frequenties zitten elkaar een beetje teveel in de weg lijkt 't..
Een van de geluiden wat zachter zetten helpt soms.
 
ja ik had het eerst voor met een 320 kbps versie van dit nummer in Itunes, daar speelde het probleem al op, het clipt inderdaad. Met het nummer van de chemical brothers geen last :-) Dank voor de replies
groetjes
 
Back
Top