Uit de schreeuwdoos:

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Er stond al iets in de schreeuwdoos over deze piano: de GEM pro mega 3

Het is al een tijdje bekend dat General music met deze piano (of is het dat wel) op de markt zou komen.

Deze digitale piano heeft meer. De piano klanken zijn super, ook heeft hij goede Vintage Keys, Orchestra en Pads in huis.

Ook goede samples van de klassiekers van Fender Rhodes, Wurlitzer, en Clavinet ontbreken niet.

Verder heeft hij goede effecten aan boord en natuurlijk een 88 key gewogen klavier.

Ik vind hem wel iets weg hebben van de, voor de meeste van ons onbetaalbare en zeldzame Synclavier (het uiterlijk dan): http://www.vintagesynth.org/misc/synclav.shtml

Voor meer info en prijzen over de GEM pro mega3 kijk op: http://www.europeanmusician.com/catalog/product_info.php?cPath=8_107&products_id=4250

promega3.jpg
 
Piano's en meer..

Piano's en meer..

Vooral de pianoklanken schijnen 'out of this world' te zijn. In combinatie met een polyfonie van 320 noten moet dit toch wel akelig dicht in de buurt van een echte akoustische vleugel komen.

Toch ben ik als pianist nooit echt onder de indruk geweest van dergelijke instrumenten.. geef mij maar gewoon een fijn bakbeest van een vleugel.. met hout, vilt en snaren.
 
Die branden beter >:|
 
et is geen synth
 
nouja hoeft niet natuurlijk :)
 
Volgens mij komen er nog altijd synthetische klanken uit het ding en is het geen 'echt' instrument.
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Volgens mij komen er nog altijd synthetische klanken uit het ding en is het geen 'echt' instrument.

dan is geen enkele synth geen instument.

dus ook de tb303, tr909, tr808, 202, de moogs en noem maar op NIET

nou hoe reageren de synthsfreaks hierop?

ff off topic!!!
 
Uhh tja waar trek je de grens he?

Van die oude RME elektrapiano's ofzo die hebben ook oscillatoren. Horen die dan ook bij de synths?

Is een 'echt' instrument een instrument dat zonder electriciteit nog steeds geluid maakt (door spier of blaaskracht)?
 
De klankopwekking is synthetisch, het instrument is echt.

En is software nog een echt instrument dan? En zo niet, waarom bijvoorbeeld een Access Virus KB weer wel dan?
 
lekker boeiend ?? ;)

in mijn ogen is alles wat zijn klank opwekt met behulp van een of andere synthese een synthesizer :)
als het maar een interessant apparaatje blijft :p
 
Een digitale piano is gewoon een samplebak met ROM geluiden hoor. Verder niets schokkends.

Maar het plaatje laat wel een vette bak zien ja. Zou eerder denken dat het een of andere retro analoge of virtual analoge bak was.
Maar het is eigenlijk iets heel anders. En als er DSP's in zitten dan is het zekers te weten een synth. Maar het lijkt volgens mij een beetje op de FDSP engine van Yamaha (die ook in m'n EX5 zit) En dan is het voor de Rodes puristen ed. reteinteressant.
 
Ik heb De Gem vanmorgen gehoord bij feedback.
Een vertegenwoordiger van GEM kwam hem demonstreren.
Het model wijkt een klein beetje af van de foto, maar hij klinkt fantastisch...

Hij heeft 128 MB aan sample klanken, maar verder wordt alles gephysical modelled, ik heb nog nooit zulke goede pianoklanken gehoord, de Nord electro is er gewoon Casio bij!
En de faders zijn gemotoriseerd ook nog...


Hij kost 3100 euro adviesprijs

(Weegt 35 kilo)
 
zijn er al ergens audio demos te vinden online?

Olaf
 
Back
Top