Afmixen voor mastering

Dank Mr X! Masteren ga ik overigens niet zelf aan beginnen.
Oke, compressie over internetdemo's, maar om dit nu masteren te noemen..
Wel kan ik de muziek nu op een goede manier wegzetten, zodat iemand anders het kan masteren.
Vraag me nog wel af, de compressie bij bijvoorbeeld een MR816 CSX interface, is tijdens de mix niet van toepassing?
 
lijkt me wel een goed topic voor deze:

wie kan mij het verschil tussen een maximizer en een limiter uitleggen?

Ik weet niet of dit bij alle merken zo is maar bij uad laat de maximizer het luider klinken maar verhoogd niet de loudness.:?

En een limiter verhoogd de loudness
 
Een limiter is een compressor met een oneindige ratio en 0ms attack of lookahead attack.

Een maximizer maakt de mix harder door saturatie, harmonischen toevoegen aan de mix. Volgens mij.
 
ik begin mn mix altijd hetzellfde eerst de kik op -6 db de bass erbij en snaere, hh en dan de rest, nou lees ik wel eens dat je geen geluiden harder moet hebben staan als de bassdrum of bass waar je alles op afmixt zegmaar, maar dit kun je toich niet van te voren stellen?

ik heb nu in een nummer een layer van 3 synths apart op mixsporen en op een route
op die route gaat hij harder als de kick, anders komt ie gewoon niet mooi uit. moet ik dit nu echt gaan compresen de punch eruit halen zodat ie harder kan. of kan het helamaal niet kwaad dat die synths bij elkaar op die routespoor harder zijn als mn bassdrum?
 
Back
Top