Korg gaat soft: Korg Legacy VSTi

oOAIOo

Ingeburgerd
Lid sinds
4 september 2002
Berichten
99
Locatie
Eindhoven
Hey,

Lijkt erop dat Korg ook het Vsti tijdperk betreedt:

http://www.korg.com/preview/

Virtual MS-20, Polysix and Wavestation.. en meer komt eraan!
Releasedatum is derde kwartaal dir jaar.
Deze plugs maken gebruik van wat korg noemt CMT (Component Modelling Technology), wat het mogelijk zou moeten maken om iedere nuance van de orginele synth te laten horen.

hP
 
Laatst gewijzigd:
Interessant nieuws.

We zullen gekluisterd aan de monitor blijven zitten voor nieuws. ;)
 
Hmm vindt de pads van de wavestation wel om te smullen.
Dit is het begin, nu maar hopen dat er al gewerkt wordt aan een softtriton en softkarma. :D

hp
 
kan het zijn dat refx hier toch achter zit?
of gaat die dude z'n wavestation kloon toch nog ism steinberg uitgeven?
duurt ook al eeuwen.. :(
 
Origineel geplaatst door oOAIOo
Hmm vindt de pads van de wavestation wel om te smullen.
Dit is het begin, nu maar hopen dat er al gewerkt wordt aan een softtriton en softkarma. :D

hp

Een softkarma is bijna klaar en is gepland om net na de zomer in première te gaan onder de naam Karma Creator.
(Niet te verwarren met de Karma MW Soft).
 
D8 ook al aan het ReFX verhaal. Maar wie weet heeft Korg daarom wel bed8 om haar eigen VSTi's te bouwen?

En dat verklaart wellicht ook wel waarom ze qua nieuwe dingen zo weinig uitbrengen de laatste tijd. Alleen wat oude wijn in nieuwe zakken eigenlijk. En hun PCI Oasys versie is ook niet echt aangeslagen (ondanks het geweldige idee en synth).

En je moet je niet teveel van die demo aantrekken. Dat soort demo's zijn altijd om van over je nek te gaan. ;)
 
Leuk nieuws. Ik hoop dat Korg wel met nieuwe synth komt, en niet alleen maar kloons van oude apparaten. Ik heb wel vertrouwen in de nieuwe algorithmen die ze gaan gebruiken. Korg weet wel hoe je een synth mooi moet laten klinken.

Verder lijkt een softtriton of karma mij wat onwaarschijnlijk. Ik neem aan dat ze toch ook nog wel wat hardware willen verkopen. We zullen het zien, maar ik ben erg benieuwd !
 
Wat een KUT preview is dit in feite ? Valt niks te zien ! pfft, saaie boel hoor dat filmpje
 
Origineel geplaatst door JazzMann
k vond de sounds toch niet om over naar huis te schrijven...

...persoonlijk


huh? waar heb je de sounds gehoord dan? of bedoel je dat lame achtergrond muziekje dat hoogstwaarschijnlijk met een triton is gemaakt?
 
Origineel geplaatst door olafmol
huh? waar heb je de sounds gehoord dan? of bedoel je dat lame achtergrond muziekje dat hoogstwaarschijnlijk met een triton is gemaakt?

Er werd geclaimd in het filmpje dat het met die softsynths gemaakt zou zijn.

Ik ga niet nog een keer naar van die prefab-trance-zut luisteren.....bah....
 
Origineel geplaatst door bikkel
Er werd geclaimd in het filmpje dat het met die softsynths gemaakt zou zijn.

Ik ga niet nog een keer naar van die prefab-trance-zut luisteren.....bah....

oops! da's nie echt reclame voor die VSTi's haha
 
en nu nog wachten op de aankondigingen van de Yamaha en Roland klassiekers
 
Origineel geplaatst door bikkel
Een virtuele JP-8080 ofzo.....;)

die komt er al aan alleen gedaan door dash hehehe
 
heeft iemand ondertussen nog wat gehoord over die Korg Legacy collection? de preview is nog steeds hetzelfde en Q3 nadert met rasse schreden!
 
Back
Top