MARISKA - ORGANIC DEPTHS

Spontane muziek en je hebt zo te horen veel energie in de achtergrondmelodie gestoken. Maar die sequentie is zeer onveranderlijk: er mag wel wat meer variatie in met het filter, wat noten benadrukken (of mssch een delay op enkele noten die je wilt benadrukken) of verschillende accentpatroontjes op elkaar laten volgen, veranderlijke nootlengtes enz... Althans, zo zie ik het toch...
Luister eens naar Lost in Alaska van Laurent Garnier om extreem te horen wat ik bedoel
 
Dat baslijntje is echt saai. Verveeld heel snel. Moet je echt een beter en meer pakkend lijntje van maken. Naar mijn gehoor zitten er ook steeds 1 of 2 nootjes aan het einde die niet lekker klinken. En die onderbreking steeds aan het einde accentueert de loop enorm. Ook zou ik het geluid wat dieper/warmer maken. Verder geen boeiend nummer. Die 909 snare vind ik ook matig.
 
Iieekkk,.. teveel valse nootjes,.. Die hoor ik niet graag!
Ik zou zeggen,.. Back to ye ole drawing board jongedame!!!
Ik heb veel betere tracks van je gehoord!
 
Heb ook effe de tijd genomen om door jou andere tracks te gaan,dit nummer voelt alsof er minder tijd is ingestoken als bij die andere tracks.
Lees dat je pas van juni 2008 bezig bent,als dat echt zo is,dan ben je wel goed op weg voor zo'n korte tijd :-)
Is je setup grotendeels gebaseerd op een Korg workstation,ik gok een triton of M3???
Stel even de vraag om mezelf even te testen op herkenning van Korg sound ;-)
 
De valse begeleiding (pads) moeten inderdaad minder vals.
De valse nootjes in het baslijntje kunnen voor mijn gevoel wel.. Ik vind
het wel een grappig effect opleveren, mits je het bij de baslijn houd
als het om valse nootjes gaat.

Verder mag er ook wel wat meer percussie in naast een rimshot, kick
en snares. Zoiets als dit vind ik vragen om wat shakers of een
tamboerijntje om het nog meer 'tempo' te geven. Misschien later ook
gewoon de normale kick-snare-kick-snare ritmes om wat variatie te
brengen in de ritme sectie en misschien zo een climax op te bouwen
waar het gewoon iets meer knalt. Nu hapert het allemaal een beetje.
Dat mag, vind ik, maar op een gegeven moment moet je de luisteraar
wat rust geven en met iets komen wat gewoon lekker luistert.

Wat een zwabberverhaal weer.
Korte samenvatting:

- Hier en daar wat meer standaard boemklakboemklak gebeuren in de drums.
- Valse begeleidinig zuiveren.
- Meer percussie elementen zoals shakers of tamboerijn.

De atmosfeer in het nummer is wel weer fijn trouwens.
 
Heb ook effe de tijd genomen om door jou andere tracks te gaan,dit nummer voelt alsof er minder tijd is ingestoken als bij die andere tracks.
Lees dat je pas van juni 2008 bezig bent,als dat echt zo is,dan ben je wel goed op weg voor zo'n korte tijd :-)
Is je setup grotendeels gebaseerd op een Korg workstation,ik gok een triton of M3???
Stel even de vraag om mezelf even te testen op herkenning van Korg sound ;-)

het is FL8 :)
 
Vals vind ik het niet maar ik weet dat mariska graag speciale akkoorden gebruikt waar je soms wel eens aan moet wennen maar daarom is het nog niet vals. Enige opmerking dat er mss wel wat meer percussie in mag zoals je vb in tracks van jeff mills hoort. Verder vind ik het wel een goede track.
 
@ Mariska : FL8,sla ik de bal wel goed mis ;-)
Maar toch,na het beluisteren van die tracks,leek ik allerlei klanktimbres te herkennen
die ik aan Korg associeer :-) vooral bij sommige padachtige klanken en bepaalde percussie geluiden.
Ken FL8 alleen van naam,zit daar dan een plugin in met rompler achtige sounds?????
 
Toch wel een leuk idee. Maar inderdaad de laatste paar nootjes van de baslijn. Die sowieso wat funkier mag. Percussie ook niet zo boeiend. Ik zou zeggen dat de bassline ergens wel iets heeft in combinatie met de pads, maar er een paar nootjes in het ritme en qua hoogte versleept moeten worden, en er een zelfde soort geluid wat gewoon beter klinkt gebruikt moet worden.
 
Wat vind je er zelf eigenlijk van?

Feedback is cool,.
Maar het gevaar is dat je een hoop feedback krijgt waar je eigenlijk niks aan hebt maar wat je toch mee loopt te zeulen als je je eigen track later weer beluistert.
Daardoor kijk je niet meer fresh tegen een origineel idee aan wat je in 1e instantie had Hier krijg je dan negatieve feedback op,.. wat je doet denken dat je idee niet goed was.
Terwijl het idee juist wel ok was maar de uitvoering gewoon misschien niet helemaal cool.
Dat maakt dat je soms goede originele ideeen laat varen en meer mainstream gaat producen.
 
Toch, wederom nix op aan te merken! Ik hoor geen valse noten...! Al de muziek waar ik van hou van vroeger uit Detroit is 'n beetje vals hier en daar als je het zo bekijkt als de meesten hier. Je gebruikt soms setjes noten die niet persee accorden zouden vormen. Maar is het daardoor vals mij mede SF leden? Ik vind van niet. Voor mij is het eerder spannend voor het gehoor.

Ik probeer buiten solderen en knoeien met gear enzo ook wel eens 'n Detroit achtige track te maken... maar als ik dan naar jou trax luister word ik 'n beetje stil en tevens 'n beetje jaloers ;-) Het lukt mij i.i.g. zelden om echt vrolijke emotie in 'n track te proppen, terwijl jij de ene na de andere track vol vrolijk verdriet eruit perst! Die Belgen ey... misschien moet ik wel verhuizen.

Ik hoor 'n hele hoop muziek. Met name doordat ik in 'n pop podium werk wat in het weekend 'n club word. Maar mooie muziek die me echt wat doet hoor ik NOOIT! Gelukkig heb ik daar ook internet.. dus je myspace doet het altijd goed bij de soundcheck!!!

Ik zou dit heel kort kunnen samenvatten, maar HULDE MARIO010! Die slaat de spijkeer op zun kop! Trek je niet te veel van de kritiek aan. Blijf vooral muziek maken zoals je doet. Mij raakt het keer op keer. En ik denk dat veel meer Detroit liefhebbers dat hebben.
 
Is het nog niemand opgevallen Mariska een meisje is? Sjongejongejonge zeg. Nou bij deze.

De strings die er in komen rond 30 sec. werken niet goed vind ik. Het geluidje is net niet helemaal lekker en de noten lijken niet goed doordacht. Die andere geluiden zijn mooi, volgens mij maakt het niet zo veel uit hoe je dat componeert, klinkt wel.
 
Mario010 vraagt me wat ik er zelf van vind..... Wel...
Vals vind ik het niet. Ik noem het eerder "niet zo voor de hand liggend". Maar ik kan wel begrijpen dat sommige mensen het een beetje vinden "wringen" hier en daar, of dat het zich teveel herhaalt.
Percussie mag meer variatie in, daar ben ik het mee eens! Alleen vond ik niet direct iets en ik ben een ongeduldige vrouw dus heb ik het zo maar geplaatst.

Maar natuurlijk is het mijn track dus als ik het zelf barslecht vond zou ik het er niet op gezet hebben. Ik vind vooral de strings mooi omdat het me helemaal happy maakt :).

Ik kan zeker begrijpen dat het niet iedereen z'n smaak is, en dat hoeft ook echt niet hoor ;)
 
Back
Top