['ramp] -- nodular (Tangerine Dream, Klaus Schulze etc.)

CS80

Stamgast
Lid sinds
10 april 2006
Berichten
257
Locatie
Bobbejaanland
Ha mensen,

ik weet dat ik langzamerhand begin op jullie zenuwen te werken maar toch, hier is alweer wat nieuws :).

Deze maand is de download versie van onze debuut-cd "nodular" uit 1998 eindelijk verschenen. "nodular" werd toen uitgebracht op het befaamde Berlijnse label Manikin (ja, die van de Memotron en de Schrittmacher) en was het antwoord op de Britse "retro" beweging met als hoofdacteuren Radio Massacre International, Redshift, en Node (vandaar de titel ;) ). Een groot deel van de opnames werd live opgenomen tijdens diverse optredens, en wij hadden er zelfs nog onze studio´s volledig op het podium staan... ARP 2600 en Odyssey met sequencers, Mini Moog en Moog Prodigy met sequencers, tweemaal Roland VP-330, Mellotron, Solina String, Roland Jupiter-8, MC-202 (x4) en TR-808, EKO Compute Rhythm (ja, die alweer), Korg Polyphonic Ensembles, Doepfer MAQ-16/3, Waldorf Microwave 1 en van alles en nog meer. De muziek is duidelijk beinvloed door de Berlijnse School van de jaren 70 (lees: Tangerine Dream en Klaus Schulze), maar er zitten ook zweverige nummers bij die meer ambient en minder ritmisch zijn.

Wat ik persoonlijk bijzonder mooi vond was dat een van de laatste exemplaren van de cd door een fan uit Noorwegen werd besteld die de cd door zijn "old buddy" Brian Lustmord kreeg aanbevolen... dat was net té gek :).

Je kan voor de download hier terecht:

http://www.musiczeit.com/album.php?album=1184&['ramp]+Nodular

Als je niet van downloads houdt, heb ik nog een exemplaar of twee van de originele cd in huis (laat het me maar weten via PM als je belangstelling hebt).

Bedankt voor het lezen,

Stephen.
 
Back
Top