midi en audio kanaal logic 9 pro

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
Alkmaar
Hoi hoi,

Klein vraagje, meer een comfort vraag dan een probleem. Ik kan natuurlijk gewoon het opname proces herhalen voor elk midi/audio duo. Heb wel gezocht, maar er staan hier zoveel midi gerelateerde vragen dat je behoorlijk lang aan het spitten bent.

De MIDI gerelateerde plakkertjes beginnen ook aan hun uiterste houdbaarheid te komen, aangezien er steeds meer links gebroken zijn.

Daarnaast gaan de meeste midi artikelen over midi in naar een vst/au en allerlei settings, niet over midi uit en een gekoppeld audio kanaal. En daar gaat mijn vraag over.

Hoe kan ik in Logic 9 een midi kanaal koppelen aan een audio kanaal, voorbeeld:

Yamaha DX7, bass midi spoor 1
- audio van de Yamaha op audio spoor 1 (beetje reverb)
Korg M1, brass midi spoor 2
- audio van de Korg op audio spoor 2 (reverb, licht overstuurd)
Gitaar solo, audio 3 (los worden later ingespeeld)
Gitaar rythm audio 4 (staat er al op)
Drums komen van een AU of van een Apple Loop

Hoe kan ik,als ik de audio van de yamaha opneem, er voor zorgen dat deze direct op audio 1 terecht komt en niet als ik per ongeluk audio voor de korg heb aan staan dat het daar er op komt.
 
Dan zul je een geluidskaart moeten hebben met meerdere inputs. Je stuurt dan de verschillende inputs naar verschillende audio tracks. Of je gebruikt een mengtafel met aparte (sub) uitgangen die je naar de input van je geluidskaart stuurt. Als je geluidskaart maar 1 (stereo) input heeft dan zul je dus je instrumenten steeds één voor één moeten opnemen.
 
External instruments toch?

Tenminste, zoals je het uitlegt lijkt me dat DE oplossing.
 
Back
Top