settings monitoren

DraZtix

Nieuwkomer
Lid sinds
9 september 2009
Berichten
8
Locatie
Belgiƫ - Antwerpen - Merksem
heb een paar vraagjes eigelijk omdat ik vrijwel niets ken van monitors...

heb me een setje KRK RP5 G2's aangeschaft (deze monitoren paste perfect binnen het budget,ik weet zelf ook dat er betere/grotere monitoren op de markt zijn rond die prijs)

ik werk met een Numark DXM06 mixer waar m'n monitoren rechtstreeks op aangesloten zijn. (TRS kabel)

vraag1 : is het beter om de volume/decibels op max te zetten op de monitoren zelf of op de mixer?

vraag2 : pci , firewire of usb audio interface?

heb al veel goede reviews gelezen over de interne pci soundcard M-audio Audiophile 2496


grts
 
vraag 1: Voor het beste geluid moet je zorgen dat je monitoren een zo hard mogelijk signaal krijgen. Gewoon je mixer op 0dB zetten en dan je monitoren instellen op een voor jou prettig volume.

vraag 2: Is van te veel factoren afhankelijk, maar aan die Audiophile kun je je voor dat geld geen buil vallen.
 
ik ben ook in het bezit van een Audiophile 2496
buiten de beperkte in en uitgangen is het een tegekke interface. je kan mischien beter je mengpaneel uit naar de audiophile in brengen en je speakers op de audiophile uit. kan je nog in je computer een compressor plaatsen of opnemen.
 
vraag 1: Voor het beste geluid moet je zorgen dat je monitoren een zo hard mogelijk signaal krijgen. Gewoon je mixer op 0dB zetten en dan je monitoren instellen op een voor jou prettig volume.

vraag 2: Is van te veel factoren afhankelijk, maar aan die Audiophile kun je je voor dat geld geen buil vallen.

ik ben ook in het bezit van een Audiophile 2496
buiten de beperkte in en uitgangen is het een tegekke interface. je kan mischien beter je mengpaneel uit naar de audiophile in brengen en je speakers op de audiophile uit. kan je nog in je computer een compressor plaatsen of opnemen.

dank u beiden voor de nuttige informatie :)

is er misschien toch nog een externe interface die jullie mij zouden aanraden?

nog 1 vraag :

er staan 2 draaiknoppen vanachter op m'n monitors

1ste: HF LEVEL ADJUST: -2dB -1dB 0dB +1dB (staat op +1dB)

2de: Volume: -30dB -6dB +3dB +6dB (staat op +3dB)


mengpaneel heb ik 2 draaiknoppen waar ik volume kan aanpassen

de ''Master Volume'' -8 en MAX (staat in het midden)

de ''Gain'' knop van channel 1 of 2 -8 en MAX (staat in het midden)

Bass,Mid en treble (van de channel zelf) kan van -8 tot +12db en die staan nu netjes in het midden (0dB neem ik aan)

de ''Gain'' knop kan ik zonder problemen op MAX zetten

maar de ''Master'' kan ik tot zo'n 75% zetten en daar begin ik geruis te horen die door het bewegen van de muis enkel irritanter word (als er geen muziek aant spelen is)

als de muziek draait kan ik gewoon op max zetten met hier en daar de nodige aanpassingen aan bass,mid of treble

het geruis was er al voor ik m'n monitors had, dat hoorde ik op m'n gewone pasieve speakers ook. en dat irritante geluid als telkens ik m'n muis beweeg ook.

ligt het aan m'n mixer , m'n onboard soundcard of aan bekabeling die ergens storing veroorzaakt (heb m'n pc al in verschillende setups/posities gehad , eveneens op verschillende locaties in m'n kamer, verschillende muizen,toesteborden,hardware,... het gekraak en geruis is er altijd al geweest op max volumes zonder muziek draaiend)


misschien kunnen jullie mij verder helpen :halleluja




grts!
 
het beste wat je kan doen is een nummer wat je goed kunt opzetten en dan door goed te luisteren de speakers zodanig af te stellen.
Anders kan je je manual raadplegen want hierin zal wel staan hoe je ze moet afstellen(Als je geen manual hebt moet je even googlen).

en het beste wat je dan nog kan doen is wat Zmooc zei. de speakervolume niet te hoog te zetten en je mengpaneel rond de 0Db.
zo heb je het minste versterking in je speakers want hierin kan vervorming onstaan.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top