Een 1x ADAT USB/Firewire oplossing?

MokuM

Jwz
Lid sinds
28 mei 2005
Berichten
1.395
Locatie
Zaandam
Hey allen,

Ik heb een E-MU 1212M met 1x ADAT op mijn 16 kanaals digitale mixer (met 2x ADAT) aangesloten. Maar nou wil ik de overige 8 kanalen ook via ADAT mn PC in sturen.

Ik heb GEEN PCI(-e) sloten meer over dus ik zoek een 1x ADAT USB/Firewire interface die ik NAAST mijn E-MU kan gebruiken (de EMU blijft dus ASIO host), dus geen Fireface of 838 mk3 oid maar puur alleen 1x ADAT (of 2x of 3x) zonder analoge I/O en de hele mikmak. Ik zag dat RME de Raydat heeft, maar dat is weer alleen PCI maar zoiets zoek ik wel in USB/Firewire vorm, de Behringer ADA8000 heeft dan weer geen aansluitmogelijkheden voor de PC...

Bestaat t wel of moet ik aan een nieuwe audiointerface met 2x ADAT gaan denken? (MOTU 828 mk3 is wel erg nice natuurlijk), andere oplossingen zijn ook welkom natuurlijk.

oh ja budget is 250-300 Eur

thnx ;)
 
Voor zover ik weet (kan het mis hebben) bestaat er geen usb adat converter die dat makkelijk en stabiel (op papier wel, in de praktijk niet) trekt dus zit je richting firewire. Maar dat wordt weer moelijk zonder extra toeters en bellen (fireface, 838mk2/3).

Ik heb half jaar geleden een RME digi 9632 (2x adat) gescoord hier op SF voor onder de 100 euro. Kon direct 16 kanalen in en uit aan m'n creamware a16 hangen. Voor normale dagelijkse windows audio (dus niet muziekprgs) zou je een losse usb asio bakje kunnen gebruiken misschien als je dat echt zou willen.

Normale windows audio (winamp bv) via rme digi 9632 + adatbak is hier niet mogelijk, dat pakt windows niet, terwijl alle andere audioprgs die direct aan de rme gehangen kunnen worden wel perfect werken (cubase, reason, wavelab, soundforge, cooledit, standalone vst synths etc.)
Met dat budget lukt dat zeker weten en met slim onderzoek kan je zelfs beter uitkomen dan de richting waar je nu aan denkt.

De RME vind ik zelf ook veel gebruiksvriendelijker dan de emu 1212m welke ik ook heb gehad. Als je een RME HDSP neemt heb je ook nog eens extra "ballen" in je pc.

Dus: emu 1212m eruit en verkopen, RME pci adatkaart kopen + toslink kabels en eventueel een losse usb audiokaart erbij (a € 200 incl. midi poorten ? wel beetje kwaliteit natuurlijk). Dan heb je aan het einde 16 in en uit + nog eens de ins en uits van je usb kaart.
 
hmm ja, zoiets stelden ze ook al in de tjet voor hehe... Ik denk ook dat ik t gewoon te moeilijk wil doen :D
Ik ga eens kijken voor een RME, of MOTU, de 828 heeft ook 2X ADAT aan boord...

tenks Niel
 
Hoi,

Deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje:
M-AUDIO PROFIRE LIGHTBRIDGE
Daarmee zou ik mijn DDX3216 makkelij aan mijn PC moeten kunnen koppelen
4x ADAT
Succes
 
tjeu, dat zou voor mij genoeg zijn inderdaad...

Maar ik ben van een M-audio Audiophile naar een EMU1212M gegaan en nu is het tijd voor nog een stapje omhoog, M-audio is zeker geen slecht spul hoor maar voor mij is het een gepasseerd station wat betreft audio interfaces.

evengoed bedankt voor de tip ;)
 
Normale windows audio (winamp bv) via rme digi 9632 + adatbak is hier niet mogelijk, dat pakt windows niet.


Hier gaat dat wel prima met een HDSP9652 + adatbak. Ik kan ook moeilijk geloven dat een Digi9632 dit (echt) niet kan?

Anyway.. Ik zou ook zeker gaan voor een RME PCI oplossing. Als je toch met een desktop PC werkt en 2 of 3 keer adat i/o nodig hebt dan is het ongeacht of het Motu, RME of m audio is niet slim om te kiezen voor een firewire oplossing. Qua stabiliteit is firewire zowieso al een mijnenveld. Weet je dit te omzeilen dan blijf je bij firewire altijd nog met een onnodig hoge CPU overhead zitten om het zaakje draaiend te houden met een lage latency.
 
ik denk ook niet dat het aan de RME ligt, maar meer aan windows, wat die pakt de rme adat 1+2 niet als standaard windows audio, terwijl die wel met alle andere software direct werkt. Toen ik nog een hdsp 9652 had werkte het idd wel (op precies hetzelfde systeem dus).
Maargoed, ik mis er weinig aan, ik doe toch alles in soundforge meestal.
 
Ik heb half jaar geleden een RME digi 9632 (2x adat) gescoord hier op SF voor onder de 100 euro. Kon direct 16 kanalen in en uit aan m'n creamware a16 hangen.

Ik zie alleen maar 9632's met 1x ADAT? Heb jij dr 2 dan of zo?

Fles schreef:
Anyway.. Ik zou ook zeker gaan voor een RME PCI oplossing. Als je toch met een desktop PC werkt en 2 of 3 keer adat i/o nodig hebt dan is het ongeacht of het Motu, RME of m audio is niet slim om te kiezen voor een firewire oplossing. Qua stabiliteit is firewire zowieso al een mijnenveld. Weet je dit te omzeilen dan blijf je bij firewire altijd nog met een onnodig hoge CPU overhead zitten om het zaakje draaiend te houden met een lage latency.

Ik heb besloten een RME HDSP 9652PCI aan te schaffen volgende maand. Wat FireWire betreft dacht ik met een Texas Instruments FW chip wel goed te zitten maar dat van de CPU overhead wist ik niet.

Ook heb ik met 16 I/O via ADAT straks ook niet direct Analoge I/O nodig omdat al het analoog mn digitale mixer ingaat en via de ADAT naar mn PC/ Cubase.

En heb ik wel meerdere I/O's nodig dan kan ik nog een losse ADAT-bak kopen voor de 3e ADAT aansluiting op de RME... of een Analoge I/O kaart.

Bedankt iedereen, ik ben er dus uit! ;) :okdan: :biertje:
 
oeps, is een rme digi 9636 :D
zie de 4 poortjes

digi9636.jpg
 
Back
Top