[track] Mind melt (breakcore/IDM)

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
Lid sinds
14 oktober 2002
Berichten
2.096
Locatie
een tank
zo, een nieuwe track. :D
Nog wat zitten experimenteren en kwam tot een mix van
IDM, d&b en wat Breakcore :D .Tis een vrij snelle track met
bliepjes en plopjes en een vette kick. ik ben tevreden over
de drums maar ik denk dat de melodie nog wat te leeg is en
misschien een beetje monotoon.kdenk dat ik dat gepingel er
soms eens uit ga halen en door iets anders laten vervangen
maar kzit ff zonder inspiratie. :stupid
klik hier

greets isnieZot
 
Laatst gewijzigd:
"you gonna die" ghehehe

leuke ideetjes tussen t beatwerk... Wald.Attack ?
blijft alleen wat veel rechtdoor gaan,... beetje evolutie & verhaal mag wel
betr. de melodie sluit ik me bij je aan
& als je geen inspiratie hebt moet je hem gewoon een weekje laten rusten, niet beluisteren & daarna terug bovenhalen.

gr jzz
 
kheb nog wat aan de track gewerkt en ik heb min of meer het tweede deel van de track volledig verandert.
dat gepingel weg gedaan en een extra synth en een extra drumbeat ingestoken.
link is hetzelfde als hierboven. graag zou ik ook nog wat commentaar op de mix krijgen.
zijn alle levels ok? meer (beter) EQ/compressie op de drums ?....

greets isnieZot
 
Bizar mooi stukje werk. :)

Lekkere brute geluiden gemixed met gefasede strings. En op zich mogen die brute geluiden qua bruutheid wel nog meer gecompressed worden. Over de top helemaal dan. ;)
 
ik vind dit zeker een lekker nummer; ontzettend duister en bovendien behoorlijk onvoorspelbaar. zeker in het begin is het onmogelijk om de maatsoort te achterhalen, daar hou ik wel van.
die melodie die je (later) hebt gemaakt op ongeveer 2 minuten is goed! houden zo, misschien alleen iets varieren of moduleren tegen het eind, waar het naar mijn mening nog wel wat drukker/spastischer mag...

heel goed! ga zeker zo door!
 
Yo isniezot,

Hij is weer mooi! Hij getuigd van veel creativiteit. Inderdaad, die melodie op 2 minuten is leipmakend! Ik kan er bijna niks meer op aanmerken. Hij blijft interessant, heeft wat meer uitgebalanceerde gevarieerde melodieen dan een van je vorige hardere experimenten (die waarbij je door rdj en squarepusher war geinspireerd). En die subtiele geluidjes die je her en der toevoegd geven hem ook een erg prof. feeling. Ik zou alleen die bas intro korter maken of alleen met de lage melodie beginnen en de bas er iets later ingooien en ik zou hem anders laten eindigen, in een kakofonie van terrror beats bliepjes en andere gekmakende shit ofzo...

matoi
 
Back
Top