gezocht: simpele bekende band songs

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
het bedrijfje waar ik werk heeft een fun & teambuilding weekend met veel sport events en ik heb aangeboden als "tegenactie" een klein bandje op te zetten. doel is dat we 1 of 2 keer oefenen en dan 20 minuten optreden.

nu ben ik op zoek naar -simpele- songs die iedereen kent...die we zonder veel moeite kunnen spelen. En, ze moeten wereldhits zijn, want er komen mensen van over de hele wereld (heel europa, usa, korea, japan,...)

mijn lijstje so far:

Doobie Brothers - Long Train Running
Let me entertain you - Robbie Williams
Wish You were Here - Pink Floyd (de direkteur-eigenaar is floyd fan :D)
I shot the Sheriff - Bob Marley

help help!

dank Roald
 
Kom op hee!! Op dit lijstje zou ik I Shot The Sheriff van BMW niet verwachten... Aleen het intro al... :bekdicht: :D

Kings Of Leon - Sex On Fire Lijkt me een hele geschikte... Blert iedereen mee, en zit echt simpel in elkaar.. geen bridge of what so ever. Maar zeker een VET nr. IMO
 
The Beatles, Stones, Queen, Van Halen, Nirvana, Abba... gewoon de playlist van Sky Radio eigenlijk


Verder niks mis met Bob M. vinnik :D
 
Nee met Bob is idd niks mis. Het is mijn grootste muzikale held ooit. Maar ik heb ook ervaring met i shot... live spelen en ik denk dat bloopers onherroepelijk gaan voorvallen als je het maar 2 x gaat repeteren vantevoren met een samengeraapte band. Als je snel een BMW track live wil kunnen adviseer ik Jammin'. Da's gewoon lekker freaken op een 4 akkoorden loop met z'n allen totdat iemand aangeeft dat de break komt en dan ga je daarna weer vrolijk verder...
 
haha, daar ben ik ook wel een fan van, allerlei soul en funk classics zijn ook "jam in Dm" "take me to the bridge!!" "jam in Am" :D

sex on fire is een goeie, ja :D

iets strandgevoel zou ik ook lekker vinden (We zijn in de buurt van Athene)

Queen en Abba doe ik maar alsof ik het niet gehoord heb...simpel?? Queen????
 
Strandgevoel ? Ken ik niet, bestaat niet in Eindhoven... :D

Ik heb ook goeie ervaring met Song 2 van Blur met dit soort gelegenheidsoptredentjes...:D
 
Light my fire - The doors

Heb je gelijk een leuke solo om te oefenen.. 8)

wacht, jij speelt Rhodes, dat wordt dus Riders on a storm spelen, maar da's niet echt strandmuziek, surfin surfin dan maar? :D
 


:D

Of uiteraard deze wereldhit:
 
simpel?? Queen????
Crazy little thing called love en We Will Rock You zijn niet bepaald moeilijke nummers, ik heb t niet over Bohemian Rhapsody he ;)

Van halen is misschien ook wel teveel van het goede, Jump misschien, maar verder?
 
hmm ff denken Amy Winehouse - Rehab
Steppenwolf - Born to be wild
Rolling Stones - satisfaction, miss you
James Brown - I feel good
Oasis - Wonderwall

strandgevoel? uh....
Kool & the Gang - Celebration
KC & the Sunshine band - that's the way i like it

....kan je daar wat mee?! 8):okdan:
 
gewoon 20 minuten 'Louie Louie' simpeler kan niet en als je een beetje kan improviseren kan je voor elke aanwezige nationaliteit een smerig coupletje maken.
 
het bedrijfje waar ik werk heeft een fun & teambuilding weekend met veel sport events en ik heb aangeboden als "tegenactie" een klein bandje op te zetten. doel is dat we 1 of 2 keer oefenen en dan 20 minuten optreden.

nu ben ik op zoek naar -simpele- songs die iedereen kent...die we zonder veel moeite kunnen spelen. En, ze moeten wereldhits zijn, want er komen mensen van over de hele wereld (heel europa, usa, korea, japan,...)

mijn lijstje so far:

Doobie Brothers - Long Train Running
Let me entertain you - Robbie Williams
Wish You were Here - Pink Floyd (de direkteur-eigenaar is floyd fan :D)
I shot the Sheriff - Bob Marley

help help!

dank Roald

Misschien is van Pink Floyd dan the wall (part2 ofzo??) meer voor de hand liggend en bekender.
Kun je gelijk heel de groep inzetten als koortje....
 
ff kijken in mijn oude band history hahaha.

Simpele meezingers die iedereen kent en erg eenvoudig te spelen zijn:

bon jovi - livin' on a prayer
Billy Idol - White Wedding
Rick Astley - Never gonna give you up
Fats Domino - Blueberry hill
John Travolta & Olivia Newton John - You're the one that i want
 
satifaction,.. stones
hey joe,.. wild thing,.. jimi
sex machine,. jb
faith,.. george michael

en idd,.. gewoon een dagje skyradio aan,..
 
Back
Top