Welke versterker nord stage? Roland Kc- 550?

Ik heb ook maar een kleine monitor on stage (8" - 100W) en dat is meer dan genoeg. Het bevalt me prima en is handzaam. Thuis staat een tweede zodat ik dan stereo kan spelen. Dus die mackie is misschien best een goed idee. Ik vraag me wel af of er voldoende laag uit komt.

Stereo op het podium vind ik zelf overigens onnodig, het voegt voor mij niets toe. Sowieso probeer ik het volume on stage te beperken. Ik vind het fijn om mijn monitor op de grond te zetten (als wedge), op een statief zou ik niet zo prettig vinden.

Dus geen hoon van mij :)

 
Ik heb ook maar een kleine monitor on stage (8" - 100W) en dat is meer dan genoeg. Het bevalt me prima en is handzaam. Thuis staat een tweede zodat ik dan stereo kan spelen. Dus die mackie is misschien best een goed idee. Ik vraag me wel af of er voldoende laag uit komt.

Stereo op het podium vind ik zelf overigens onnodig, het voegt voor mij niets toe. Sowieso probeer ik het volume on stage te beperken. Ik vind het fijn om mijn monitor op de grond te zetten (als wedge), op een statief zou ik niet zo prettig vinden.

Dus geen hoon van mij :)


Nou, dan ga ik er maar eens eentje scoren. Denk inderdaad dat er niet veel laag uit komt, maar dat lijkt me niet een echt probleem. Het mooie van dit ding is dat je in principe 5 ingangskanalen kunt mixen en die gezamelijk weer uit kunt sturen naar een PA. Dus dan heb je zelf je monitorgeluid in de hand. Wel jammer dat die uitsturing dan mono is, vooral bij de leslie en tremolo op de Rhodes. Maar goed, als dat echt een bezwaar wordt kun je er altijd nog eentje bij zetten. Prijs ca. 350 Euries p.st. Ik zeg: :verkoght:
 
Probeer iets met buizen. Fender Bassman(is duur,maar erg goed) heeft een erg eerlijk geluid, zonder die nasale marshall klank(dat wil je niet). Mooi geluid is nou eenmaal niet erg goedkoop. Wij hebben ook een yamaha met een roterende speaker(het is echt de speaker die roteerd, niet zo'n houten krul zoals bij leslie), die echt anders klinkt dan een leslie. Maar die is helemaal moeilijk te vinden.
 
Leuke thread. Ik speel op het podium met 2x Roland KC-500 en dat bevalt prima. Voor thuis ben ik nog op zoek naar goede monitoren, maar ik zou niet weten wat te kopen. KRK's, Genelec, Mackie, Tannoy??? Met welke monitoren komt een NS het beste tot zijn recht? Iemand ervaring?
 
Ik heb zelf een Nord Electro 2.
Mijn monitoring gaat door middel van 2 Voice Systems Contact speakers.
pa-dj-loudspeaker-systems-active-pa-speakers-voice-systems-contact-cx-mk-ii.jpg

(Maar dan de allereerste versie zonder metaal in speaker, die gaan nog een stuk harder)

Klinken super! Zowel thuis, als op podium, als als PA-installatie bij kleine gelegenheden (Lees: recepties, lezingen. Geen kroegen). Zijn erg compact (ik denk de helft van die Mackie dingen).
Op de grond, schuin omhoog neerleggen. Prima! Bij kleinere gigs en vlug sjouwen neem ik er 1 mee. Heeft stereo input (maar monogeluid).
 
Ik heb zelf een Nord Electro 2.
Mijn monitoring gaat door middel van 2 Voice Systems Contact speakers.
pa-dj-loudspeaker-systems-active-pa-speakers-voice-systems-contact-cx-mk-ii.jpg

(Maar dan de allereerste versie zonder metaal in speaker, die gaan nog een stuk harder)

Klinken super! Zowel thuis, als op podium, als als PA-installatie bij kleine gelegenheden (Lees: recepties, lezingen. Geen kroegen). Zijn erg compact (ik denk de helft van die Mackie dingen).
Op de grond, schuin omhoog neerleggen. Prima! Bij kleinere gigs en vlug sjouwen neem ik er 1 mee. Heeft stereo input (maar monogeluid).

Mmmm...wel fijn dat je tevreden bent met die Voice Systems. Ik vind dat ze enorm compressen en de output/dynamiek van je Nord niet aankunnen. Afhankelijk van de situatie kan je er mee wegkomen alleen hebben ze ook meerdere pieken zitten om ze 'lekker' te laten klinken, eerlijk en goed zou ik niet willen zeggen. Gaan erg snel over de zeik ook
 
Back
Top