Synthesizers in Aphex Twin's "Analord"

Heb toch even de behoefte om mn 2 centen te geven , waarom zou het onmogelijk zijn dat de analords met analoge apparatuur zijn gemaakt ...A
Voorbeeldje ..de artiest ' last step ( aaron funk = venetian snares ) is een actief lid op de renoise boards ..;en daar heeft hij verteld dat de 'last step ' http://www.planet.mu/reviews/ZIQ220
albums gesequenced zijn vanuit renoise ...midi to vc converter ...naar zn analoge synths .....dus als mr aaron funk het kan ...?
Het zou idd een huzarenwerk zijn moesten allle analords , analoog gesequenced zijn ....ik denk dat het combintie is van daw sequencing , midi to cv en 90 % analoge klanksources .
 
ik snap die aphex twin hype niet zo, heb al veel van hem gehoord, is allemaal leuke electronica maar het geniale hoor ik er persoonlijk niet echt aan af... enlighten me pleae :-)..
 
Heb toch even de behoefte om mn 2 centen te geven , waarom zou het onmogelijk zijn dat de analords met analoge apparatuur zijn gemaakt ...A
Voorbeeldje ..de artiest ' last step ( aaron funk = venetian snares ) is een actief lid op de renoise boards ..;en daar heeft hij verteld dat de 'last step ' http://www.planet.mu/reviews/ZIQ220
albums gesequenced zijn vanuit renoise ...midi to vc converter ...naar zn analoge synths .....dus als mr aaron funk het kan ...?
Het zou idd een huzarenwerk zijn moesten allle analords , analoog gesequenced zijn ....ik denk dat het combintie is van daw sequencing , midi to cv en 90 % analoge klanksources .


Ik heb laatst een tijdje een Roland MC909 gehad.
En daar zitten een boel van de analord drums in.
Ik heb de drums van een van die nummers voor de grap exact, echt letterlijk exact nagemaakt.
Kan best zijn dat ie ook analoge apparatuur heeft gebruikt.
Maar het gros lijkt me toch echt MC909 en VSynth.

Is trouwens al helemaal duidelijk hoorbaar op zijn nieuwste platen onder de naam The Tuss.
Daar lijkt me soweiso niks analoogs meer inzitten.
 
Ik heb de drums van een van die nummers voor de grap exact, echt letterlijk exact nagemaakt.
Kan best zijn dat ie ook analoge apparatuur heeft gebruikt.
Maar het gros lijkt me toch echt MC909 en VSynth.


post die drums dan es hier.. voor de grap zo :dubbel:
 
Ooit gehoord?
http://en.wikipedia.org/wiki/Selected_Ambient_Works_Volume_II
;)
ik snap die aphex twin hype niet zo, heb al veel van hem gehoord, is allemaal leuke electronica maar het geniale hoor ik er persoonlijk niet echt aan af... enlighten me pleae :-)..
 
ik snap die aphex twin hype niet zo, heb al veel van hem gehoord, is allemaal leuke electronica maar het geniale hoor ik er persoonlijk niet echt aan af... enlighten me pleae :-)..

Voor mij is het toch wel zijn dubbelaar "Drukqs" check die eens
 
samples in de mc 909 ...probably from the real thing .

Nee was echt MC909, klinkt toch anders die samples erin, zijn bewerkt.
Ik weet wel hoe de real thing klinkt, maar dat was dit niet.

post die drums dan es hier.. voor de grap zo :dubbel:

Heb geen audio gesaved en MC909 paar maanden geleden verkocht.
Maar waren drums van dit nummer:

Echt 100% exact hetzelfde, niet "het lijkt er op" ofzo.
Zou ook uit de Fantom ofzo kunnen komen dat weet ik niet.
Maar MC909 lijkt me juist een Afx apparaat.
Weet dat hij vroeger veel de R-8 en R-70 heeft gebruikt.
 
Nee was echt MC909, klinkt toch anders die samples erin, zijn bewerkt.
Ik weet wel hoe de real thing klinkt, maar dat was dit niet.



Heb geen audio gesaved en MC909 paar maanden geleden verkocht.
Maar waren drums van dit nummer:
YouTube - afx - Bwoon Dub
Echt 100% exact hetzelfde, niet "het lijkt er op" ofzo.
Zou ook uit de Fantom ofzo kunnen komen dat weet ik niet.
Maar MC909 lijkt me juist een Afx apparaat.
Weet dat hij vroeger veel de R-8 en R-70 heeft gebruikt.

Ik wil je geloven :okdan:

Inderdaad, laat ons maar speculeren over welk gerief er is gebruik. But we'll never enter his studio neither his computer files, so we'll never know the real thing.

Hij kan zijn Gx 1 solo evengoed met een cs 80 of een plugin gemaakt hebben. :D Is er iemand al in zijn studio geweest om te bevestigen dat daar een gx 1 staat ?
 
Er was wel een tijd geleden zijn analogue heaven mailing lijst nickname gevonden "panflet".
Daar was vervolgens onder te lezen dat hij een GX-1 heeft en die aan het modden was.
Is al boel jaar geleden bekend geworden nog voordat er een GX-1 nummer uitgebracht was.
 
Er was wel een tijd geleden zijn analogue heaven mailing lijst nickname gevonden "panflet".
Daar was vervolgens onder te lezen dat hij een GX-1 heeft en die aan het modden was.
Is al boel jaar geleden bekend geworden nog voordat er een GX-1 nummer uitgebracht was.

dat dacht ik al :halleluja

cv in op gx 1, filter en osc -> midi converter -> computer sequener
pads met de hand
drumcomputer gx 1 -> ync mod
dan knippen en plakken :)
 
Ik kan mijn "real thing" makkelijk ook zo laten klinken ;)

Nee was echt MC909, klinkt toch anders die samples erin, zijn bewerkt.
Ik weet wel hoe de real thing klinkt, maar dat was dit niet.



Heb geen audio gesaved en MC909 paar maanden geleden verkocht.
Maar waren drums van dit nummer:
YouTube - afx - Bwoon Dub
Echt 100% exact hetzelfde, niet "het lijkt er op" ofzo.
Zou ook uit de Fantom ofzo kunnen komen dat weet ik niet.
Maar MC909 lijkt me juist een Afx apparaat.
Weet dat hij vroeger veel de R-8 en R-70 heeft gebruikt.
 
Voor mij is het toch wel zijn dubbelaar "Drukqs" check die eens

ik heb het dubbel album drukqs geluisterd op mn werk.

snelle beats in een aantal tracks, en snelle beats klinken al snel interessant natuurlijk..
een aantal korte tracks met piano noten...
een track met een harmonium..
een track met soort speeldoos sounds..

wat is er geniaal aan? alleen de naam aphex twin hangt eraan dus vind men het automatisch goed...als een forumlid iets als dat heeft gepost
zal men het "wel aardig" gevonden hebben
 
A.T. heeft zeker wat toffe tracks gemaakt in zn carriere.
Maar is imo ZWAAR overrated.

gewoon goed / absoluut niet geniaal.
 
Drukqs doet mij ook weinig, maar feit blijft dat hij een hoop dingen als eerste deed en das ook wat waard. De rest is vast een kwestie van smaak. Blij dat het mijn smaak is, een hoop goede momenten gehad door de man zn muziek.

Overigens, alleen al het feit dat mensen hier zo graag aangeven dat ze hem niks vinden geeft al aan dat het muziek is die flink wat losmaakt. Dat is al een stuk meer dan wat 99% van de muzikanten klaarspeelt. AFX for president!
 
Met een Bassie-pruik en neusfluit over het podium rollen onder luid gebrul van zn ouders, piano spelen met pindakaas in zn haar en hij reed al met een Sherman-tank rond in Cornwall toen de amerikanen nog moesten uitvinden waar Irak toch lag.

Check discogs als het je echt interesseert, daar staat precies bij uit welk jaar welke plaat komt, met videofragment. Muziek zegt meer dan duizend woorden.
 
Door deze thread maar eens last fm op "Aphex twin radio" gezet en wat blijkt: je hebt helemaal geen synths nodig om Aphex Twin te spelen:

Sorry, OT ik weet het, maar ik vond het toch een redelijke ontdekking ...
 
Aphex heeft zoveel trends gezet (en gebroken) dat ik me toch wel afvraag hoe de mensen hierboven hem als "overrated" kunnen omschrijven. Hij schaart zich met gemak onder de 'meesters' van de electronica, kwa visie, techniek, originaliteit en invloed. Of je het leuk vind om te luisteren heeft daar natuurlijk niets mee te maken.

Maar goed mijn twee centjes, voor elk wat wils.

Ga gelijk SAWII maar weer eens opzetten... geniaal.... underrated (niet echt).... :kimono:
 
Back
Top