Marsman - You Should

Klinkt goed. Ik heb u ook een vrienden verzoek op myspace gestuurd (Santa Compana).De rest van uw liedjes klinken ook leuk.
 
klinkt super qua sounds, helemaal "modern" (argh dat is oubollig geformuleerd). ergens mis ik een beetje de variatie...voor mij klinkt het meer als "een groove" die je op de harde schijf had liggen en ver hebt uitgewerkt, dan als een "liedje". Als je 2 of 3 van zulk soort (nogmaals...super klinkende) grooves samendoet, dan houd je mijn aandacht in elk geval nog beter vast.
 
Wederom lekker,

Alleen ik heb iets aan te merken....das echt de eerste keer bij jouw muziek. Het gitaar riffje vind ik te repetetief. Ze bouwen wel ergens naar toe (2:01) maar er komt dan weer een ander repetetief stuk met je gitaar. Op 2:01 had je van mij wel iets meer mogen knallen met de gitaar, bescheiden solo'tje ofzo. Ook zou ik wat (meer) reverb op de gitaar zetten maar das misschien meer een kwestie van smaak.

Hoop da je er iets mee kunt.
 
Thanks voor je comment. Om meteen over de reverb te beginnen: Ik had er eerst
reverb overheen, heb het er weer afgehaald om het schoon te houden. Zonder klinkt
de hele track ineens stukken strakker qua mix, dus ik heb gekozen om zo weinig
mogelijk reverb erop te gooien.

Met het repetitief verhaal ben ik het niet eens. Ik denk dat dat ook een smaakkwestie is.
De een vind wat herhaling en simpelheid fijn, de ander niet. Ik vind het passen hier.
Een solo hoeft voor mij dus niet zo zeer, en zit er ook niet echt in;
Ben niet zo'n goede gitarist. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Kan het me voorstellen wat je over de reverb zegt, gitaar komt anders misschien ook wel te veel naar voren in de mix.

Tja....dat repetitieve....misschien moet ik het nummer eens luisteren na dat ik een aantal andere nummers van je achter elkaar heb geluisterd. T kan dan zomaar in 1 keer helemaal anders klinken.

Ik wil binnenkort ook een electrische gitaar aan gaan schaffen, da gaat wel effe taai worden omdat een beetje onder de knie te krijgen.
 
herhaling is op zich niet erg
maar de gitaarriffies zijn niet vet genoeg om dat te kunnen dragen vind ik
als je daar een beetje mee wil zeuren dan moet dat er ook overtuigend inzitten
en red je het om wat 16en in die riffies te krijgen?
imho zou de gitaar t verhaal moeten vertellen en dat doet ie te weinig
 
nou die bend die net een beetje vals is ook geeft t riffie een zeurderig karakter.. das ok, maar misschien moet je dat overdrijven
door wel iets meer variatie en ook wat 16e noten in die riffies te verwerken.. nu is alles op de 8en van die gitaar.. iets meer leven mag erin vind ik
 
Het ruimtelijke effect vind ik goed klinken. (stereobeeld)
De breaks vind ik ook goed.


Zou goed bij een reclame of film passen.

Zelf ben ik alleen niet zo'n erge gitaarliefhebber.
Hier en daar clipt hij volgens mij een beetje.

Grappig einde trouwens...

:okdan:
 
Lekkere sound. Suggestie zang (of spoken word ofzo) vind ik een goede!
 
Back
Top