We gaan naar Amerika!

Groene formulier was toch ook altijd het adres waar je de eerste nacht verblijft?

Ik moet nu ineens denken aan een keer dat ik naar Australië ging. Een Immigration Officer daar bleef meer vragen of ik een auto ging huren of niet, en waar ik precies naartoe moest, terwijl ik net het immigratie formulier met het adres aan hem had gegeven. Het angstzweet brak me uit, ik zag mezelf al op de eerste vlucht terug omdat ik niet wist waar ik moest zijn, totdat bleek dat hij me alleen maar wilde waarschuwen voor louche taxichauffeurs die naar zijn smaak teveel geld aan toeristen vroegen...
 
Wat betreft visa, ik ben al dik een jaar niet meer geweest, maar je moet tegenwoordig een toeristen visum aanvragen, minimaal 3 dagen vantevoren. Dat vervangt dat groene formulier wat je voorheen in het vliegtuig kon (moest) invullen. Belangrijkste is dat je een naam van een persoon daar weet, en liefst diens adres kunt opgeven als logeer adres. Zorg ook dat diegene op de hoogte is :D Niet moeilijk doen, gewoon 1 naam en 1 adres, ook al ga je naar 100 steden en mensen.
Werkvisum... Tja, daar is Krath nu toch al te laat mee, dus dat kan niet eens meer. Ik heb er meerdere keren zonder werkvergunning opgetreden. Zolang je aannemelijk kunt maken dat je een toerist bent en geen geld komt binnenharken maar gewoon je synths en spullen bij hebt om bij vrienden wat lol te maken, is er niks aan de hand. Ik zou dus wel bijvoorbeeld flyers en contracten van optredens daar (of eerdere optredens thuis) uit je bagage halen. Ook valt het me iedere keer op dat ik met mijn synths en drumcomputers altijd minder achterdocht opriep dan medereizigers met een tas vol vinyl (Knock on wood...). Maar die kunnen het meestal wel aannemelijk maken dat ze naast toerisme wat onbetaalde promo dingetjes komen doen op wat lokale radio stations.

dit is een belangrijk advies wil ik nog even benadrukken :smeris:
als je nog geen werkvergunning hebt aangevraagd, moet een paar maanden van tevoren meen ik, moet je echt bij hoog en laag vol houden dat je als toerist daar bent, mochten ze ernaar vragen !
als ze erachterkomen dat je daar wilt gaan optreden zonder werkvergunning,
sturen ze je meteen terug..

ik heb daar destijds als opstappend zeeman een hele toestand om gehad bij de douane, het eindigde ermee dat ze dachten dat ik uit een psychiatrische
inrichting was ontsnapt :D

anyway, gefeliciteerd ! best wel stoer als je wordt uitgenodigd om in de VS te touren :okdan:
 
Volgens mij gaan we ook gewoon op toersitenvisa. Ik weet van de workpermits af, maar die kosten zoveel centen dat touren voor kleine bandjes zoals wij niet te doen is. rendabel is het al niet, maar met die kosten erbij is het gewoon gekkenwerk. Het kan zijn dat we een aparte status hebben omdat ik een deal heb met een Amerikaans label, en dus defacto (of dat kan juridisch zo geluld worden) in dienst ben bij een Amerikaans bedrijf.

Wat spullen betreft: Zoals het er nu naar uitziet kunnen we spullen lenen van leden van de liveband van Combichrist, dus we hoeven niks mee te nemen. Verder gaan we vermomd:
duane_hanson_tourists_2.jpg

Dus wie weet lukt het wel. :D
 
Ik kom net terug uit Houston - je moet je sinds begin dit jaar op de ESTA website aanmelden om "landingspermissie" te krijgen. Dit vervangt NIET het groene I94 formulier dat je ook nog in moet vullen maar is een extra bijkomende formaliteit waar ze in mijn geval niet eens naar gevraagt hebben. De vragen zijn het zelfde als op dat formulier.

Je hoeft geen adres van "iemand" te hebben en kunt gewoon een adres van een willekeurig hotel invullen - liefst het hotel waar je tijdens de trip overnacht. Ik ga regelmatig voor m'n werk en heb nog nooit gezeur gehad maar let wel: de douane heeft geen humor. Ik zou me bij de ambasade in laten lichten en geen risico's nemen. Waarschijnlijk kun je wel als tourist het land in op een I94.

Patrick.
 
ik ben er al even niet meer geweest maar wij gingen als tourist visiting friends naar binnen , en we haalde bij de douane in nl een carnet voor de apparatuur, deze in de us aflaten stempellen maar dat is pas na immigration
 
Ik kom net terug uit Houston - je moet je sinds begin dit jaar op de ESTA website aanmelden om "landingspermissie" te krijgen. Dit vervangt NIET het groene I94 formulier dat je ook nog in moet vullen maar is een extra bijkomende formaliteit waar ze in mijn geval niet eens naar gevraagt hebben. De vragen zijn het zelfde als op dat formulier.

Je hoeft geen adres van "iemand" te hebben en kunt gewoon een adres van een willekeurig hotel invullen - liefst het hotel waar je tijdens de trip overnacht. Ik ga regelmatig voor m'n werk en heb nog nooit gezeur gehad maar let wel: de douane heeft geen humor. Ik zou me bij de ambasade in laten lichten en geen risico's nemen. Waarschijnlijk kun je wel als tourist het land in op een I94.

Patrick.

Wat ik er van begrijp gaat het esta fomulier het groene formulier in het vliegtuig vervangen. Totdat alle maatschappijen met esta werken moet je beiden invullen.


En dit kan er gebeuren als ze denken dat je komt werken. :)

http://www.youtube.com/watch?v=_iwO90pAGH4&feature=related
 
Overigens komt Joost van Mono-Amine ook gezellie met ons mee. En ook Statik Sky gaat spelen daar, dus meer Neerlands trots over de grote plas. :)
 
Laat die #*%^! amerikanen maar wat europeese electro horen. Wel tof dat je met Hocico optreed, zijn aardige gasten. Beide heren hebben mijn Hocico bootleg van een handtekening voorzien. Is altijd leuk voor op een platenbeurs.
 
Vergeet niet bij vertrek de stop eruit te trekken zodat het hele zaakje zinkt... zijn we er vanaf ook.
 
Wat een haat tegen Amerika nu weer zeg. Persoonlijk ben ik niet van plan om enige negativiteit tegen de USA tentoon te spreiden. Ik heb altijd heel veel support van Amerikanen gehad, en heb veel Amerikaanse vrienden opgedaan in de loop van de tijd. De gehele tour gaan we gewoon lekker genieten van de landschappen, loungen met al onze matties in de USA, en als we weggaan laten we de stop lekker zitten, want we komen graag nog eens terug. :)
 
Wat een haat tegen Amerika nu weer zeg.
nou, niet tegen de mensen (hoewel de meeste behoorlijk tot erg dom zijn) en tegen Amerika klopt nutuulk ook niet want dat is veel meer dan de US and A ofcourse... maar ik ben bang dat binnen afzienbare tijd noord Amerika (als 1 enkele natie) wel een feit gaat worden... maar gelukkig worden meer en meer mensen daar wakker en zetten ze hun televisie (een visie die op afstand word opgedrongen) uit en denken zelf na...

laat de tent daar kraken kraakrakenaktraknaaktekraak! :mega:
 
Back
Top