welke geluidskaart?

meyer

Ingeburgerd
Lid sinds
29 Maart 2006
Berichten
40
Locatie
deinze
Ik maak al altijd muziek met ableton live via mijn synths. Ik gebruikte daarbij de geluidskaart van mijn laptop. Maar nu wil ik toch wel wat betere kwaliteit en zou ik een externe geluidskaart willen kopen met een grote jack input. Ik moet zeker niet het meest geavanceerde hebben dus liefst zo goedkoop mogelijk.

Zelf heb ik onder andere volgende al gevonden:
"Jammate rockfrog portable"
"miditech audiolink USB"
"IK Multimedia Stealth Plug USB"
"Line 6 POD Studio GX"

Daar staat wel telkens bij dat ze voor gitaar, bas en micro zijn. Kan ik deze dan ook wel gebruiken om synths mee aan te sluiten? Of zoek ik beter naar alternatieve apparaten...?

Zou wat hulp ten zeerste apprecieren :)

Meyer
 
Ik snap het niet helemaal.
Een geluidskaart gebruik je toch niet om "een synth" of "gitaar" op "aan te sluiten". Dan suggereer je dat de synth of de gitaar niet de geluidsbron is, maar slechts als master instrument wordt gebruikt om bijvoorbeeld een virtueel instrument aan te sturen.

Een synth of ander instrument is m.i. zelf de geluidsbron dat je wel kan koppelen aan een pc, maar dan om dit instrument echt op te gaan nemen in bijvoorbeeld cubase of zoiets.

Ik neem aan dat je dat laatste bedoeld.

Ik zou zeggen kijk eens in de hardware thread. Er zijn mega veel posts aan dit onderwerp besteed.

paul
 
Back
Top