[funky pop] Spend Some

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
na de vorige remix weer een compleet nieuw liedje dat uiteindelijk voor m'n bandje bedoeld is, als ie af is. Het heet "Spend Some" en is lekker flauwekullige niks om het lijf funkpop of popfunk. Ben nog heftig aan de sleutel met de drums (nu 2 loops, afwisselend...) dus dat komt

Bas: 2x Vstation
Rhodes: als hemzelf
Drums: Battery3 tight
Vocals: mezelf en mijn kleine broer Piet Shift door de telefoon (kan zelf sowieso niet zo super zingen en helemaal niet deze toonhoogte...dat komt als Elisa weer terug is van vakantie), soms door Cubase vocoder
Hammond en Clavinet: Nord Electro

http://www.chromelegs.nl/mp3s/Roald_SpendSome.mp3
 
Ik vind 'm (na 2 keer luisteren) leuk.
Ik ben ook benieuwd hoe het nummer klinkt met Elisa.
 
leuk leuk, erg goede nummer, zelfs de vocals over de telefoon zijn apart, maar past wel.
 
Cool nummer. Is die West Coast sound uit de jaren '70 (Capitol Records, o.a.)

Gekke is dat in het die synth-bass er niet "lekker in ligt," maar vanaf het bruggetje is dat beter. (Kan er de vinger niet op leggen.) Daarna vind ik het heerlijk doorgaan. Laatste x refrein komt er lekker in, hoor... En die vocals vind ik ok gedaan hoor, past goed in de sfeer.

Thumbs up! :okdan:
 
soooow..dank voor de reacties! het komt nogal nauw met de groove en de vocals rammelen nogal, ik denk dat het daaraan ligt.

heb een major update gedaan, nieuwe mix, met gitaren van Alex (dank!!)
 
na de vorige remix weer een compleet nieuw liedje dat uiteindelijk voor m'n bandje bedoeld is, als ie af is. Het heet "Spend Some" en is lekker flauwekullige niks om het lijf funkpop of popfunk. Ben nog heftig aan de sleutel met de drums (nu 2 loops, afwisselend...) dus dat komt

Bas: 2x Vstation
Rhodes: als hemzelf
Drums: Battery3 tight
Vocals: mezelf en mijn kleine broer Piet Shift door de telefoon (kan zelf sowieso niet zo super zingen en helemaal niet deze toonhoogte...dat komt als Elisa weer terug is van vakantie), soms door Cubase vocoder
Hammond en Clavinet: Nord Electro

http://www.chromelegs.nl/mp3s/Roald_SpendSome.mp3

Bas + zang + gitaar is erg funky samen. Voor mijn smaak zou het geheel nog gelardeerd moeten worden met (zo veel mogelijk) synths. De drums klinken er een beetje bijgeplakt bij, vind ik.
 
Voor mijn smaak zou het geheel nog gelardeerd moeten worden met (zo veel mogelijk) synths.

Naar mijn smaak juist niet. Ik vind het wel krachtig in zijn eenvoud zo. De mix verder uitwerken en eventueel wat (subtiele) toepassing van effecten, kunnen het geheel wat "gelardeerder" maken.

Maar ja, smaken verschillen.
 
Laatst gewijzigd:
zowwwww.... MAJOR update!

www.chromelegs.nl/mp3s/Roald_QualityTime.mp3

met Elisa en Alex, wat swaps in het arrangement en een toonte of twee hoger (kan eigenlijk nog hoger maar dan verliest de bas nogal druk, vind ik)

ben nog niet helemaal gelukkig met de zang, dat kannog vetsiger...misschien nog eens een poginkje wagen :D
 
zang is inderdaad wat ielig, maar wanneer je er (weer?) iets meer een telefoonstem van maakt, met wat vervorming erbij kan ik me ook heel goed voorstellen dat het prima past. Gaaf nummer!
 
Back
Top