CPU Probleem

Volgens mij ligt het aan mijn geluidskaart.. hebt me er wat in verdiept en denk dat het een nieuwe geluidskaart word..

Dat hadden ze mij toch aangeraden in de muziekwinkel..

al eens je latency settings aangepast?
 
Als je bovenstaande of daarboven alweder, dingesen getest hebt. Dan het volgende; heb je dezelfde problemen met zijn eigen geluidskaart, dus van de macbook pro zelf?
 
105 gb gebruikt
48 gb vrij

jou probleem is duidelijk cpu is vol ! ik had deze probleem ook en vintage warmer is net een bloedzuiger. sommige vst plugins, gebruiken veel rekenkracht. bvb vintage warmer. als je toch gelijktijdig effecten wil gebruiken, zou ik als ik jou was een UAD-2 DUO aanschaffen, die heeft 5x de rekenkracht van uad-1. dan ben je gelijk van die gezeik af. voordeel cpu wordt minder belast je kunt meer vsti instrumenten gebruiken. Je hoeft dan ook niet meer freeze aan/uit te zetten. en UAD heeft 1 van de beste emulaties !!!! Uad heeft ook SSL Style channelstrips en master bus compressor, ze zeggen dat die beter is dan waves SSL.
 
jou probleem is duidelijk cpu is vol ! ik had deze probleem ook en vintage warmer is net een bloedzuiger. sommige vst plugins, gebruiken veel rekenkracht. bvb vintage warmer. als je toch gelijktijdig effecten wil gebruiken, zou ik als ik jou was een UAD-2 DUO aanschaffen, die heeft 5x de rekenkracht van uad-1. dan ben je gelijk van die gezeik af. voordeel cpu wordt minder belast je kunt meer vsti instrumenten gebruiken. Je hoeft dan ook niet meer freeze aan/uit te zetten. en UAD heeft 1 van de beste emulaties !!!! Uad heeft ook SSL Style channelstrips en master bus compressor, ze zeggen dat die beter is dan waves SSL.

De topicstarter zegt echter niet op zoek te zijn naar andere plugins maar naar iets wat de cpu load overneemt.

Aangezien het probleem met cpu overload vooral vanaf VSt instruments lijkt te komen en niet van dynamics of EQing plugins is dit niet echt een oplossing te noemen.
 
En die shitload ook nog 's niet erg efficiënt. Volgens mij is een grote fout bij software-only nog altijd dat mensen niet meer werken met send/returns en bussen, maar lui worden. Dus op 20 kanalen dezelfde reverb plugin met dezelfde settings, ipv één keer die plugin op een aux send.

Met mijn deskstop doe ik dit ook vaak. Maar die heeft cpu power zat.

Een goede oplossing voor zoiets is een default template maken voor je projecten waar standaard auxen/bussen in zijn geconfigureerd zodat je hier automatisch mee werkt.
 
Gebruik je , je effecten ook als inserts?

Of maak je wel sends?

Want als je sends maakt bespaart je dat een hoop cpu.
Volgens mij bespaart het ook heel veel als je eerst en eq insert en daarna een compressor.
Het zijn wel puntjes op de i maar wel heel belangerijk voor je cpu.

bijvoorbeel nooit galmen inserten maar sends maken enzo.
 
Ik heb het probleem niet als mijn macbook "stand alone " staat en alles afspeeld. Pas vanaf ik mijn geluidskaart aansluit krijg ik deze problemen..

Heb vandaag een Apogee duet gekocht en moet zeggen dat het probleem verdwenen is..

(voorlopig toch)

Dus het zal misschien wel iets me de CPU te maken hebben gehad maar grotendeels ook die "Brol" geluidskaart van line 6..
 
Back
Top