Cool edit pro Niet Synchroom of gelijk Ofzo

mdweetje

Ingeburgerd
Lid sinds
24 april 2009
Berichten
26
Hee,
als ik steeds met cool edit pro opneem lijkt het alsof die niet synchroom opneemt of wat dan ook.
Ik wil gewoon me mic testen zonder wat erdoor heen te zeggen dus gewoon laten lopen , als volgt stop ik de recording zie ik bij de bovenste lijn niks en onderste heel dik iets ruis ofzo heel raar.
naja hier ook een plaatje:

Btw ik gebruik

Rode Nt 1000 ( moet ruisloos Zijn Zogenaamd :S )
Verbonden met de Behringer Xenyx 802.
Gebruik Cool Edit .

naja wie kan me helpen
?
13999258.png
 
wat moet er synchrooN lopen dan?

je ziet toch gewoon een beetje ruis (100% stilte bestaat alleen in de computer zelf) van de mic die stilte opneemt en dat mono doet dus aleen op 't rechter kanaal
 
hhaha oke oke ,
Maar Rode nt 1000 is echt een Mic die bijna ruisloos is ..
En ik snap het niet ff haha Hoe kan ik het oplossen ?
 
Een mikrofoon voor 199 euro die geheel ruisloos is zal niet bestaan. Verkooppraat! Zowieso is een condensator supergevoelig. Vangt veel op, zo merk je hoeveel lawaai er heerst in je kamer, van voorbij rijdende auto's, spelende kinderen, schuurmachines enz. Kwaliteit geluidskaart en kabel is ook belangrijk.
 
Lijkt me overigens geen draad voor dít forum...
 
Ik denk dat bij een mic de mate van gain/pre-amping veel meer over je ruis niveau zegt dan de mic zelf.

Verder zie ik nergens een dB schaal. Misschien zit die ruis wel op -95dB oid.
 
Misschien is het handig om je eerst een beetje in te lezen of te verdiepen in de methodes en principes die worden toegepast bij opnames met een microfoon. Een dergelijk gevoelig opname-instrument laat zich makkelijk verkeerd gebruiken door beginners.

Ik heb hier een super vette link voor je waar ik zelf ook veel plezier aan heb beleefd door de artikelen in de "knowledge vault" te lezen. Hier staan een heleboel tutorials over het opnemen met een microfoon. Signalen als vocalen, gitaar en andere dingen worden daar uitvoerig in detail beschreven.

Het wordt ineens veel leuker als je weet dat hoe je t doet, dat t zo moet..

Succes!
 
HAhaha Mooie berichten .. Maar COnclussie:P?

thanx thanx anyone

conclusie: synchroon lopen doe je met z'n tweeën.

een monomicrofoon kan je gerust op een mono spoor opnemen

die ruis moet je maar mee leven...

extra: er zit een grappige de-noise functie in cool edit meen ik mij te herinneren. je sampelt een stukje waar "geen" geluid is (alleen noise, zoals in je rechter spoor) en dat pas je dan toe op de gehele opname. met een beetje tweaken kan 't best goed werken.


edit: oh ja synchroon is met een n natuurlijk ;)
 
Back
Top