Muziektheorie les gezocht.

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
Ik ben opzoek naar iemand die me iets meer kan vertellen over harmonieleer,toonladders,intervallen etc etc.
ik zit namelijk met veel vragen die ik liever in praktijk wil leren.

Ik ben nu al jaren met synths bezig en heb alles zelf (met behulp van SF)aangeleerd.
De nummers zijn opzich best okee,Maar alles gaat op gehoor .
Mijn doel is niet om stukken van beethoven feiloos na te spelen,maar om meer theoretisch inzicht te krijgen.


Het lijkt me ook leuker om dit van iemand te leren met een synthesizer achtergrond dan van de lokale pianolerares.
En wie weet kan ik jou weer wat synthesizer truukjes leren die je nog niet wist.

Mijn idee is dus om eens een zaterdag of zondag er voor te gaan zitten en veel kennis over te brengen.
Zodanig dat ik daar thuis mee kan oeffenen en dat we 2 weken later of zoiets weer afspreken om het een en ander door te nemen,en wie weet nog een paar keer een dag er voor te gaan zitten.
Het hoeft echt geen 50 daagse cursus te worden.

Wat wel een vereiste is,is iemand die iets goed en logisch kan overbrengen.
Dus geen exentriek doorgeflipt Conservatorium typje.

Ik houd me bezig met muziek in het straatje van :filmmuziek,newage,jarre,moroder,kitaro,art of noise.

Er mag best een vergoeding tegenoverstaan,maar wel een redelijke prijs graag,het is en blijft synthforum toch?:mexico:
Maar dat spreken we van te voren wel af.

Het liefst in de omgeving s'Hertogenbosch.
Verder dan eindhoven of Utrecht liever niet.

ik hoor het wel
 
... Het liefst in de omgeving s'Hertogenbosch.
Verder dan eindhoven of Utrecht liever niet. ...
Dat is heel erg jammer, want ik weet een hele briljante leraar, die aan al jouw eisen voldoet, te Zoetermeer. Een heel goede pop-muzikant, alle toetsen en synths (natuurlijk Nord ;) muziek en wiskunde leraar in het middelbaar onderwijs, academicus filosofie, werkt veel met de groten uit de vaderlandse popwereld, niet walgelijk duur en nog onder de dertig jaar oud... Noten lezen leert hij je binnen een half jaartje. Ik heb er graag een uur heen en een uur terug reistijd voor over. Maar je hoeft natuurlijk niet wekelijks te komen.

Vraag aan hem hoe de theorie van het contra-punt is en na drie kwartier weet je hoe het werkt :)
PB me maar als je meer wilt weten. Ik ben het niet: veel ouder dan dertig!


Wout
 
Hoi wout.
Het ligt er aan of ik nog meer reacties krijg,uit de buurt dan.
Ik houd het zeker even in m'n achterhoofd.

Thanks
 
Standaard leesvoer Algemene muziekleer
(Theo Willemze, ISBN 90-274-1817-9)
 
Standaard leesvoer Algemene muziekleer
(Theo Willemze, ISBN 90-274-1817-9)
Heb je echt een hekel aan ons?
Als je niets van theorie wil begrijpen, laat dit je leidraad worden (of lijddraad?). Natuurlijk staan er erg interessante zaken in, maar wie heeft er behoefte aan om intervallen te gaan berekenen? Het enige voordeel is dat het in het Nederlands geschreven is, dus geen vertaal problemen.

"Kunst is wat de menselijke geest aan adeldom kan voortbrengen"... Zoiets vergeet je je leven nooit :D

Wout
 
Back
Top