Gespot: Editor voor E-MU Proteus 2000-based synths

@grouphome

Ik zit in een andere thread ook al te bespreken welke merger ik moet nemen. Ik heb vanmiddag een midisport 2x2 gekocht met merge functie, maar die doet het niet. Signalen komen wel binnen maar komen niet meer via de midi uit. Ik heb trouwens maar twee apparaten aan de merg hangen, dus dat zou niet het probleem moeten zijn. Dus ik moet denk ik terug. Ik ga wel nog even prutsen. Hoe veel kost zo'n motu? En hoe gebruik jij hem nou precies?
Gaat dat ook zoals ik omschreef in mijn voorbeeld.

Pc editor ---> Die twee mergen naar ----> synth x of y etc
Akai mpc --->
 
midisport als merger is niet echt handig
moment dat je die aan je computer aansluit werkt het mergen niet

ik heb het bij mij zo ongeveer:

MPC--> Motu

Motu gaat naar mn modules en is via usb gewoon aangesloten naar computer.

heb die motu zodanig ingesteld dat de midipoort waar de mpc aangesloten is doorgestuurd word naar de andere poorten. Ondertussen kan ik vanuit de computer dingen veranderen op any poort van die motu.
zonder dat ik timing problemen krijg vanuit de mpc. kan zelfs nu controller data vanaf een DAW afspelen (voor een van mn modules) terwijl de sequence/note data uit de mpc komt.
 
Ja dus eigenlijk werk je met je editor via usb naar je motu en vandaar naar de rest van je gear. Dat is echt ideaal. Welk type heb je als ik vragen mag? Is dat de motu express xt toevallig?
Overigens is die midisport speciaal gemaakt om te mergen als het goed is, dus hij zou het moeten doen. Er stond op dat hij als standalone kon werken. Als je hem aansluit op een usb maar dan zonder de pc aan. (dus enkel de voeding) zou hij gewoon moeten werken.
Helaas is dit niet het geval. Hij geeft 0 signaal door. Dus vandaar dat ik me afvraag of die van midi solutions nog een optie is en of die motu. Dank voor de info trouwens...
 
Laatst gewijzigd:
kheb een midi xpress 128, Xt en een MTP AV

Standalone werkt die midisport niet fijn. heb er nog 2 liggen hier. gebruik ze alleen als extra midi interfaces (apparte computer als synth ofzo)
 
Maar die motu midi xpress 128 is volgens mij geen merger maar alleen een midi interface patchbay...Correct me if i'm wrong. Waar heb jij die xt en mtp av gekocht als ik vragen mag, ik kan ze namelijk in nederland niet zo makkelijk vinden, en wat heb je er ongeveer voor betaald? Ik zag wel een kleinere versie van de motu, een micro xpress die ook kan mergen. Thanks again...
 
xpress werkt gewoon als "merger" net zo makkelijk.
je patched gewoon alle poorten door naar 1 zegmaar.

khad die van mij bij thomann gehaald.
 
Weten jullie of er ook een soortgelijke editor is voor de 'oude' E-mu modules, in het bijzonder de Vintage Keys (eerste versie) ?
 
Er is een update van de editor zie ik (eind maart 2014). Ik ben zelf erg blij met deze multiplatform editor. Opent echt de, in mijn geval, Xtreme Lead.

Hier de link
http://prodatum.sourceforge.net

main.png
 
Back
Top