apparatuur in kamer die niet waterpas is

Christov

Soul Brabo no 1
Lid sinds
30 juli 2003
Berichten
1.996
Locatie
Oss
Hallo allemaal,

er zit binnenkort een grote kans in dat ik mijn huidige studentenkamer verruil voor een grotere in een paar eeuwen oud pand, waar de vloeren niet helemaal waterpas van staan

nu vroeg ik mij af, is dit erg voor mijn apparatuur. Ik heb ooit ergens gelezen dat het voor zaken met verwisselbare schijfjes als floppies en cds niet goed is als deze niet waterpas of gelijk staan.

Klopt dit? Hoe zit dat dan met die naar achter hangende racks die je overal ziet? Ik zou t zonde vinden als ik mn cdr's en floppies hiermee naar de klote help? Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen als dit echt een probleem is?

alvast bedankt,
Christov
 
ja, het zal direct stuk gaan als de hellingshoek meer dan 5mm per meter is.


ff serieus, zal wel meevallen denk je niet, in amsterdam staat alles scheef maar alle elektrische apparatuur heeft daar geen moeite mee.

Ik heb veel renovatieprojecten gedaan daar staat van alles scheef, wil je het recht hebben, je tafel uitlijnen met viltjes tot het waterpas staat (voor je discs)
 
nu vroeg ik mij af, is dit erg voor mijn apparatuur. Ik heb ooit ergens gelezen dat het voor zaken met verwisselbare schijfjes als floppies en cds niet goed is als deze niet waterpas of gelijk staan.

lijkt mij totale BS
m.a.w. ik heb een heel berg cd/dvd e.d. in de auto slingeren, ook mijn autoradio "hangt" scheef in mijn auto,
ik heb nog nooit een cd/dvd gehad die het niet deed ...

oplossing is bijv wat AO aangeeft :)

suc6!

ps; lijkt mij totale BS is mijn mening he!
 
Huizen waarbij de vloer scheef is kan juist lichaamsklachten geven... omdat je scheef staat gaat je lichaam dit compenseren en da's dan weer slecht voor bv je rug...
 
zolang de koppen maar haaks op de draairichting staan komt alles goed...
verdraaien als de schijf bezig is is veel erger omdat alles zit verzet tegen verandering van beweging. dna blijft 't schijfje in dezelfde stand staan maar de rest niet en kan er direct contact ontstaan wat beschadigingen kan veroorzaken.
 
Ja,.. je moet floppies en cd's ook altijd zorgvuldig in blauwe chinese zijde verpakt, bij halve maan, horizontaal vervoeren op een niet geleidende luchtgeveerde ondergrond.
Anders loopt alle data naar 1 kant en gaan ze wiebelen en raakt t universum uit sync!!! :geslaagd:
 
floppies zijn behoorlijk vintage trouwens daar moet je zuinig op zijn ;)
 
wat een schuine humor hier weer zeg :P

Ik denk eveneens dat het allemaal wel mee zal vallen. Discmans, anyone? :yamaha: Draaitafels hebben hier wellicht wel last van, maar bij de SL1200's kun je de pootjes onderaan aandraaien ter compensatie. Zal dus ook wel meevallen denk ik, mocht je willen draaien.

Maar als je nou je speakers aan de kant van de kamer zet waar ze omhoog gericht staan, hebben de mensen op straat in ieder geval weer wat minder last van de herrie :D
 
Er zijn bij mij al 2 pc's, een PS One en een dvd-speler gesneuveld bij mij omdat ze scheef gingen, .. erm stonden. Tja, toen pas ben ik de reden gaan zoeken, bleek dat ze nooit waterpas stonden.
 
Er zijn bij mij al 2 pc's, een PS One en een dvd-speler gesneuveld bij mij omdat ze scheef gingen, .. erm stonden. Tja, toen pas ben ik de reden gaan zoeken, bleek dat ze nooit waterpas stonden.

Alles is relatief,..

Waarschijnlijk stond bij jou alles gewoon niet in de juiste hoek ten opzichte van de positie van het middelpunt van ons melkwegstelsel waardoor een piekende solarflare de deegkneedmachine van de turkse bakkerij bij jou in de buurt ontregelde wat zich vertaalde naar spanningschommelingen in jouw lichtnet!

Je kunt dan het beste je apparaten ondersteboven in een hoek van 7.3 graden ten opzichte van hun eerdere positie plaatsen voor een periode gelijk aan die van de scheefstand.

Als dat niet werkt kun je het beste al je nog werkende gear bij mij thuis neerzetten.
Ik ben helemaal uitgelijnd!!!! :kimono:
 
nou idd, de geluidsdata daarop klinkt stukken beter dan op USB-stick...

niet doorvetelle tegen al die moderne tekno terrorists
laatze lekker met hun usb gediongel dangele


4 mij geen firewire / terra byte schyf
maar een scsi tower met kickstarter

water pas mafkezen
heb vandaag een skuttingkie gezet
weetje waarmee ...precies
basta


@ cristove vraagme af watje studeerdt
water / weg bouw kunde ...kunne mn kiddos later nog l8 :gaap::D
yoke hoor
 
Als je mixer of boxen scheef staan moet je gewoon ff corrigeren door je linker of rechter kanaal iets harder te zetten.
Heb ik ook last van...bij mijn is het rechter kanaal altijd iets te hard als ik niet corrigeer.
 
Back
Top