Blauwe LEDjes duur? Welnee...

NorthernLightX

Prutser
Lid sinds
18 april 2002
Berichten
1.808
Locatie
Velserbroek
In ieder geval niet als je jezelf nu registreert en even een bestellinkje doet op Laupro.nl

Deze link verwijst gelijk naar de inkoopactie voor de LEDs, maar er is natuurlijk nog meer te vinden.

Hoe meer mensen bestellen des te meer korting we krijgen.

voorbeeldje: blauwe 3mm LED 2500MCD voor €0,28 - ik vind dat niet duur...

Dus bestelt allen massaal om je DIY project dat extra vette uiterlijk te geven, je 606 (of 303 voor de waaghalzen) te modden, of gewoon om je kamer/fiets/kerstboom te verlichten 8)
 
Zou het ook leuk staan achter de normaal rood verlichtje knopjes van een prophecy???
 
Geinig een paar klas genoten van mij hebben dit ook geprobeerd. Duurt weken voordat je het binnen heb,.....
 
Volgens mij is het voltage anders van blauwe leds.

Normale rooie trekken 1,5V Blauwe al snel 3,5/4V

Je zal dus de weerstand moeten veranderen; ff een schaltwerk upgraden zit er zo niet in :(
 
Als je een paar ledjes kunt vervangen dan kun je ook wel een paar weerstanden vervangen. Of desnoods eentje er parallel aan solderen mocht je het voorzichtig willen doen. :)
 
Re: Blauwe LEDjes duur? Welnee...

Origineel geplaatst door NorthernLightX

je 606 (of 303 voor de waaghalzen) te modden


de enigste blauwe LEDs die ik er durf in steken (in mn 303) zijn die blauwe kingbrights die Robin Whitle himself aanraad.
extra weerstanden plooien in een tb-303 is al erg genoeg .. amai.
kan je nog je stroomtoevoer verneuken. =(

Ik zoek wel van die blauwe kingbrights aan een goed prijsje...
 
Origineel geplaatst door Blinx
Geinig een paar klas genoten van mij hebben dit ook geprobeerd. Duurt weken voordat je het binnen heb,.....

Dat was een inkoopactie van iemand anders, met een andere leverancier. Ik heb daar ook aan meebesteld, en die LEDjes toch nog vrij snel binnen gehad, maar er zijn inderdaad mensen die er nog steeds op wachten.

Deze actie wordt dus door iemand anders georganiseerd, met een andere leverancier. Ze hebben het over een levertijd van 2 weken geloof ik, maar als het 2 maanden wordt vind ik het ook niet erg, dan heb ik hopelijk eindelijk mijn bestelde LCD display binnen :o:
 
Origineel geplaatst door fuse
Als je een paar ledjes kunt vervangen dan kun je ook wel een paar weerstanden vervangen. Of desnoods eentje er parallel aan solderen mocht je het voorzichtig willen doen. :)

Da's niet altijd waar, ik heb net een testje gedaan en je hebt wel tot 4V nodig om blauw aan te sturen. Dat gaat soms via een I2C expander, op 3.3V... dus zelfs de weerstand weglaten heeft geen zni, het ding geeft dan bijna geen licht... En ik merkte dat de micro Q ze pulserend aanstuurt... misschien om de weerstand uit te sparen.

Het gaat dus niet zonder meer. Ik zal nog wel wat pielen en uitzoeken...

Oh en bij Display Haarlem (nu Eurosound en een paar winkels opgeschoven) kostten ze eerst €5, maar nu €2. Als je er maar een paar nodig hebt (de mQ geloof ik 23 =( ).
 
Back
Top