Adapter Yamaha TG33

maar dat houd natuurlijk niet in dat een adapter van
50 volt met amperage van 0,14 A voldoet omdat dat nog steeds 7 VA (dat is toch Watt?/ wattage?)
oplevert volgens de berekening.

waar liggen die grens van experimenteren met hogere en lagere voltages en apparaten ?
 
Dat is voornamelijk afhankelijk van het voltage dat hij intern gebruikt en hoe de spanning gelijkgericht en gestabiliseerd wordt. Te laag en de stabilisatie werkt niet (goed), te hoog en hij moet teveel warmte verstoken, want het spanningsverschil wordt in de stabilisatie opgestookt in warmte.
 
Ga mijn adapter ook nog maar es ff finetunen dan.. :D

Verbaasd me trouwens dat er nog zoveel mensen zijn hier met de TG33.. :okdan:

Had een tijd terug een track gehoord met alleen de TG33 .. :halleluja Die drums in dat ding zijn zo wel errug lekker zeg :)

Completely created on TG-33 in multitimbral mode and with his internal effects. Postproduced with compressor/limiter.

 
Dat is voornamelijk afhankelijk van het voltage dat hij intern gebruikt en hoe de spanning gelijkgericht en gestabiliseerd wordt. Te laag en de stabilisatie werkt niet (goed), te hoog en hij moet teveel warmte verstoken, want het spanningsverschil wordt in de stabilisatie opgestookt in warmte.


ja, maar waar ligt de grens zeg maar?

hierboven wordt op een adapteringang met 10 volt gestoeid met 12 volt.
dat kan nog wel misschien maar ik zelf hou me toch maar liever aan precies de juiste voltages en
minimale ampères.
electronica-onderdelen zoals bv condensatoren gaan vaak ook maar tot 16 volt. al dat geëxperimenteer met dure mooie kostbare apparaten zie ik niet zo zitten.
 
ja, maar waar ligt de grens zeg maar?

hierboven wordt op een adapteringang met 10 volt gestoeid met 12 volt.
dat kan nog wel misschien maar ik zelf hou me toch maar liever aan precies de juiste voltages en
minimale ampères.
electronica-onderdelen zoals bv condensatoren gaan vaak ook maar tot 16 volt. al dat geëxperimenteer met dure mooie kostbare apparaten zie ik niet zo zitten.

Dan zul je toch ook een gestabiliseerde voeding moeten gebruiken, de meeste adapters leveren niet zulke nette uitgangspanningen.
 
Heb voor de gein een TG-33 demootje in elkaar geflanst :D .
Enkel in multitimbral mode met z'n eigen effect, geen compressie, een ietsie pietsie EQ, geen multitrack opname, geen onderlinge volumewijzigingen, geen sustain pedaal gebruikt, enkel rechtstreeks 2-Track opgenomen.
Sequencer = RM1X.

https://soundcloud.com/exoterrestrial-umightknowme/tg-33-demo

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ah leuk toch, effe niet een keer die trippy vector tweaks maar gewoon een corny multitimbrale 90ties deun.

Demootje daarvoor ook aardig, met die typisch Yamaha straklage oomphs en heldere highs. Dat in your facige is imo toch wel weer karakteristiek voor onze multicapabele japanse allesproduceerders.
 
Back
Top