Adapter Yamaha TG33

Alias

Stamgast
Lid sinds
27 november 2003
Berichten
145
Locatie
Amsterdam
Ik ben weer de gelukkige eigenaar van de TG 33 maar deze heeft helaas geen originele adapter. Volgens de handleiding moet het 10V 700 mA adapter zijn maar de meegeleverde adapter levert 12V bij 1.0 A.

Na wat speurwerk kwam ik bij de yamaha site http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/netherlands/40_general_accessories/30_foot_pedals_power_adapters/10_foot_pedals_power_adapters/20_power_adapters/index.html aan maar daar wordt niet gerept over de specs, Er worden alleen wat producten genoemd die er mee compatible zijn.

Op de thomann site http://www.thomann.de/gb/yamaha_pa3c.htm staat alleen de pa 3c met 12V DC/700mA.

Bij dijkmanmuziek hebben ze wel de pa 3 maar verder geen enkele info https://www.dijkmanmuziek.nl/catalog/product_info.php?products_id=4381&osCsid=...

Het liefst wil ik gewoon een passende yamaha adapter. Vandaar mijn volgende vragen:
Zijn er TG 33 bezitters die me kunnen vertellen welk type adapter ze gebruiken? En hoe ze eraan kwamen.
Is mijn huidige adapter schadelijk? Bij de demonstratie deed ie het wel probleemloos maar ik wil geen problemen op langere termijn veroorzaken.
Mocht ik een universele adapter vinden, hoeveel mogen de specs afwijken van de 10V 700mA?
Wie kan mij helpen=(
 
En nu ben ik de gelukkige eigenaar van deze adapter-loze TG33, of in ieder geval een adapterloze TG33. Ook zonder volumeknop, bedankt Smackos, maar dat mag de pret niet drukken!

Zelfde vraag, welke adapter is aan te raden? Liefst uiteraard met linkje naar waar te koop!

Bedankt!
 
En als iemand een originele yamaha-TG33-achtige adapter te koop heeft dan mag dat ook hier gemeld worden!
 
Heb die van mij eens bekeken.. was afgeplakt met gaffa tape :D zie foto.. vreemd genoeg deed de mijne het gewoon goed op 7,5 volt maar die voltage´s klopt meestal nie echt veel van.

Moet niet zo heel moeilijk zijn een universeel adapter te vinden volgens mij.. Polariteit is belangrijk maar staat meestal ook achterop het apparaat. En het moet een AC/DC versie zijn... :)


attachment.php
 

Attachments

  • P1000549.jpg
    P1000549.jpg
    56,2 KB · Bekeken: 79
ok,

dit is mijn adapter. hij werkt en nooit gecheckt of het wel de originele is, maar zo te zien dus wel:

Yamaha PA-3

10 Volt DC
700 mA
 
ampere moet dus minimaal 700 mA zijn maar alles daarboven is geen probleem!

en blijkbaar werkt 7,5 volt ook al, dus een universele adapter met

AC-DC (dus gelijkstroom uit)
9 Volt en minimaal 700 milli Ampere

en je bent er!

12 Volt is misschien toch een risico nemen...
 
Die volume knop zat er al niet op toen ik hem hier kocht ergens for the record ;)
Ik had wel een Yamaha adapter volgens mij kan ik me vaag herinneren maar dat was een levensgevaarlijk ding met plakband (aan de 220v kant)
 
Ik had je al bijna gemailed over die knop! :)

Ik raak altijd een beetje van de leg met adapters, soort van trauma van jaren om de hoek bij Hecke wonen. Bepaald slag in dat soort winkels, electronica-snobs...
 
Zo ziet die van mij eruit:

100_4326_zpse21dc710.jpg


De specs van de adaptor van BAX hierhoger zijn zo goed als ok (12V zal ie wel aankunnen) maar je moet wel opletten dat het stekkertje past!
De buitendiameter van het stukje dat erin moet is 5mm en de binnendiameter van het gaatje is 3mm.
Een multimodel zoals van MacGyvergear is ook goed maar het moet zeker minimum 700mA (milliAmpères) zijn of hoger. 600 Is te weinig en na een tijdje zal deze knap heet worden...
Het voordeel van zo'n multimodel is dat je er aardig wat stekkertjes bijkrijgt ;).

Cheers,
Exo. :mega:
 
ampere moet dus minimaal 700 mA zijn maar alles daarboven is geen probleem!

en blijkbaar werkt 7,5 volt ook al, dus een universele adapter met

AC-DC (dus gelijkstroom uit)
9 Volt en minimaal 700 milli Ampere

en je bent er!

12 Volt is misschien toch een risico nemen...

Bij gebruik van een lagere spanning zal de stroom groter worden, hou daar rekening mee!
:geslaagd:
 
Bij gebruik van een lagere spanning zal de stroom groter worden, hou daar rekening mee!
:geslaagd:

zal dat zo veel uitmaken bij 1 volt verschil?

ik heb wel eens gelezen dat de specs sowieso niet met de praktijk
hoeven te kloppen en dat het voltage iets minder of meer kan zijn.
 
ok, net berekend...ja bij 9 volt dan minimaal 800 mA gebruiken.
 
Je kan bijvoorbeeld bij Rotor, zo'n universele adapter kopen... kan je het voltage instellen en de polariteit... En die kan je dus voor een hoop apparaatjes gebruiken.
 
Lees net dit op Youtube, als reactie op 2 mensen waarbij de sound een beetje distorted was:

"Hey you should both check your power supply. The TG-33 needs 10 volts to work properly but it will power up with 9 volts. I bought mine second hand with a different power supply, and it sounded dreadful. When I replaced the power supply with a 12 volt one, which is safe, the problem went away. Check the yahoo TG-33 group for more details."

Dus 12 volt is ook prima, en die 9 Volt zal dan inderdaad met te weinig amperes zijn.
 
Lees net dit op Youtube, als reactie op 2 mensen waarbij de sound een beetje distorted was:

"Hey you should both check your power supply. The TG-33 needs 10 volts to work properly but it will power up with 9 volts. I bought mine second hand with a different power supply, and it sounded dreadful. When I replaced the power supply with a 12 volt one, which is safe, the problem went away. Check the yahoo TG-33 group for more details."

Dus 12 volt is ook prima, en die 9 Volt zal dan inderdaad met te weinig amperes zijn.

Het gaat uiteindelijk ook om het aantal VA

Schijnbaar vermogen in VA : Pschijnbaar = S = U x I

bij de originele is dit dus U(10V) x I (0,7A) = 7VA

De adapter die jij hebt U( 12V) x I (0,6A) = 7,2VA
 
Back
Top