Probleem met Remote SL instelling

Adjust

Ouwe rot
Lid sinds
18 februari 2006
Berichten
1.124
Locatie
Universe
Hallo,

Ik heb een Novation Remote SL37 gekocht, alles ingesteld en de automap functie bij alle plugs werkt perfect.
Nu wilde ik een hw synth aansluiten en ik krijg het maar niet voor elkaar om de zooi draaiend te krijgen. Heb vanalles geprobeerd, midi channels nagekeken, en in de menu vanalles aan en uit gezet maar het wil niet lukken.
De Novation gaat met usb naar de pc, en als ik van de midi out (1 of 2) naar de midi in van de synth ga dan gebeurd er nog niks.
Wie kan me vertellen wat ik moet doen, en/of iets van een foto maken zodat ik alle mogelijke instellingen kan vergelijken met zoals bij mij staat.

Alvast bedankt
 
't Leuke van een forum is dat je ook oplossingen en niet alleen problemen met elkaar deelt :eureka:
 
't Leuke van een forum is dat je ook oplossingen en niet alleen problemen met elkaar deelt :eureka:

ja toch..daar is het allemaal om begonnen toch? nieuws delen, en elkaar helpen enz. ipv elkaar afzeiken wat de laatste tijd helaas teveel voorkomt.

Maargoed, ik zal even de oplossing nader verklaren..
Eerst pakte ik de handleiding en kwam niet veel verder dankzij de de onoverzichtelijkheid -of dankzij mijn stommiteit dat ik niet hun onoverzichtelijkheid kon overzien- ;)
Enfin, dus ik ging zelf aan de slag en zag het knopje global..dus ik dacht van laat ik eens de midi channels en settings instellen. Na een uurtje alles een keer veranderd te hebben gebeurde er nog niks..en toen hoorde ik van mijn virtuele vriendjes in de tjet dat acidfever ook een remote heeft, en zo gebeurde het dat hij ook even online kwam kijken.

Wat bleek, ik moest bij de templates knop zijn ipv de global settings. Daar kanje dus de kanalen toewijzen.
Laat dat nou net het enige knopje zijn waarvan ik dacht...die hoef ik niet in te drukken want dat zal het toch niet zijn..:)

Moet er nog bij vermelden dat ik verder erg happy ben met de novation, die automap functie is echt relaxed.
 
Hai,

Ik krijg mijn remote ook niet aan de praat....wat een gedoe....weet jij welke instellingen ik moet gebruiken (werk met cubase)?
 
Hai,

Ik krijg mijn remote ook niet aan de praat....wat een gedoe....weet jij welke instellingen ik moet gebruiken (werk met cubase)?

Wat bedoel je?
Krijg je m niet aan?
Willen de drivers niet?
Ziet cubase m niet?

Leg wat preciezer uit wat je bedoelt.
 
Hai Mario,

Cubase herkent de remote wel en neemt ook bewegingen met pots en faders op, maar speelt de bewegingen vervolgens niet af....
 
Dan moet je automation record enablen,..
Ligt niet aan je remote of drivers,..
Maar aan instellingen in cubase.
Weet niet precies waar da zit want ik cubase al jaren niet meer.
Maar moet niet te moeilijk te vinden zijn.
Read en write automation aanklikken op je track ofzo
 
Back
Top