Midisport 2x2 doet raar

Kraan

Ouwe rot
Lid sinds
11 april 2004
Berichten
1.950
Locatie
Zwolle
Onlangs een Midiman Midisport 2x2 gekocht van een forumlid. Deze gebruik ik naast de midi-interface (1in/2uit) van mijn geluidskaart (Hoontech), een Esi M4U (4in/4uit) en een Emagic MT4 (2in/4uit).

Op de vraag of ik niet beter een 8x8 kan kopen; yep, maar daar ontbreken de middelen even voor. En op zich lijkt het allemaal samen te gaan werken (alleen de M4U nog aan de praat krijgen).

Echter, de USB-led van de Midisport doet raar. Deze varieert namelijk in lichtsterkte. In een vloeiende beweging wordt het lichtje (wat ondertussen ook heel(!) snel lijkt te knipperen) zwakker en sterker. Deze curve duurt ongeveer 2 á 3 seconde.

Aan de voeding van de PC kan het haast niet liggen, deze heb ik laatst tijdens een upgrade van mijn DAW vervangen door een ding met vijfmiljoen watt of iets dergelijks.
 
Dat ledje programmeren schijnt een projectje van een stageloper te zijn geweest. Hij had er een 6,5 voor.
 
Dat ledje programmeren schijnt een projectje van een stageloper te zijn geweest. Hij had er een 6,5 voor.

:dubbel:


Maar serieus..... Dacht dat blauwe ledjes irritant waren, maar dit is misschien nog wel erger.
 
gewoon onder je buro plaatsen
 
Maar serieus..... Dacht dat blauwe ledjes irritant waren, maar dit is misschien nog wel erger.

Inderdaad, even serieus..... toen ik mijn midisport 4x4 kocht en ik hem voor het eerst aansloot ergerde ik me er ook aan. Ik dacht toen "sjees, hier kan ik toch niet mee leven, ik ga alleen nog maar naar dat ledje zitten staren vanuit mijn ooghoek." In het begin had ik er gewoon een stukje karton voor gezet, maar na een tijdje toch maar weggehaald en je raadt het nooit... je went er vanzelf aan.

Nu 7 jaar na dato heb ik hem nog steeds en ik vind het hartstikke gezellig, zo'n fade in/uit led-lampje tussen alle knipperende LFO-lampjes op m'n rack-synths! 8)
 
gewoon onder je buro plaatsen

Ik had hem juist tussen mijn computermonitoren ingezet om de midi-activiteiten van mijn masterklavier te monitoren. :o:

je raadt het nooit... je went er vanzelf aan.

Daar ga ik dan maar van uit. De ventilator van mijn PC draait constant op volle toeren. Dat moet ik altijd nog eens aanpassen, maar je raadt het nooit... ik ben er al aan gewend.
 
De ventilator van mijn PC draait constant op volle toeren. Dat moet ik altijd nog eens aanpassen, maar je raadt het nooit... ik ben er al aan gewend.

Nou, dat is iets waar ik nooit aan zal wennen.
Elke dag als ik de computer van m'n d8b aanzette en die ventilator hoorde dacht ik: "daarrrr moet verandering in komen, want dit kan gewoon écht niet!"

En... sinds vandaag zit die computer in een inbouwkast verstopt! 8)
 
Back
Top