Soundlab Ultimate

etaoin

Mystic Loges
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
12.744
Locatie
Vleuten
Ray Wilson heeft z'n Soundlab wat extra peper gegeven...

http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/SOUNDLAB_ULTIMATE/SOUNDLAB_ULTIMATE.php?page=ULTIMATE

soundlab_ultimate_bigphoto.jpg
 
Ik zag het ook vanmorgen.

Ziet er leuk uit......past ook leuk bij mijn aankomende Serge.

Jammer dat er geen kit van bestaat, heb weinig zin om zelf de benodigde onderdelen te moeten bestellen.

Mocht iemand hier dat van plan zijn, doe ik graag mee.
 
Ik heb denk ik vrijwel alles in de eigen voorraad, behalve een deel van de pots en de bananen, alleen op dit moment geen centen voor een PCB van $75.

Wel een leuke speeldoos met die extra VCO erin.
 
Hey;

Wat ik mij nou afvraag...
Heb je met die kabeltjes (banaanstekkers?) nou niet vreselijk last van instraling en daardoor ruis? (EMCverhaal)
Het lijkt mij dat het helemaal niet goed afgeschermd is. Ook de binnenkant niet met die houten kast....
 
Mijn modular is ook van hout (zoals vrijwel alle modulars behalve eurorack, en ook heel veel vintage synths) en ik heb echt geen last van "instraling". Maar ik woon denk ik ver genoeg bij Jomanda vandaan.
 
Koel!!


Als er iemand die pcb gaat bestellen dan hop ik gaarne mee.....:peukie: (onee ik rook niet meer)
 
Let erop dat één PCB nog wel onder het douane-bedrag zit, maar een hele doos vol ga je BTW en import op betalen. Dus ik denk dat je er alleen maar op achteruit gaat door samen te bestellen (Ray's verzendkosten zijn lager dan een heffing van 19%).
 
Ja okee daar heb je gelijk in....ieder voor zich dan maar....
 
Zodra ik 'm wel ga bouwen (als ik centen heb) dan wil ik wel extra onderdelen bestellen cq. kitjes maken, dat is geen probleem. Alleen is dat dus nog niet vandaag :D
 
Printen en panels hoef je niet samen in te kopen.

Onderdelen is wel prettig om samen te doen.......ben eerlijk gezegd te ongeduldig om het helemaal uit te moeten zoeken.

Ben wel echt benieuwd wat dat nou met kosten in totaal, iemand een schatting.
 
Als ik zo even een snelle telling maak kom ik richting de 170 euro, exclusief bananen, als je het bij de gewone zaken (musikding, dick best, bridechamber) bestelt. Misschien dat e.e.a. bij de groothandel kan, dat zou het wat goedkoper maken (maar daar kan ik niet bestellen). Maar ik denk ook dat een club als Farnell niet zit te wachten op drie weerstanden van één waarde, dus dan moet je echt in aantallen gaan werken. Het loont misschien wel om bijvoorbeeld bij Mouser te bestellen. De verzendkosten daar zijn inmiddels acceptabel en dat loont misschien nog wel voor een grote doos ook als daar 19% bij komt.

De potmeters kunnen veel goedkoper bij Futurlec, maar dan zit je weer met die geribbelde schacht en Futurlec levert geen 1M log. SSM2210 is duur, daar kan misschien de goedkopere LM394 in. Schakelaars ben je heel erg afhankelijk van wat voor kwaliteit je wilt wat het kost. 2k PTC's weet ik ook geen goedkope bron voor.

Je zou even kunnen afwachten of misschien Bridechamber met een kit komt.
Ze hebben er nu al twee voor de gewone Soundlab.
 
Als ik zo even een snelle telling maak kom ik richting de 170 euro, exclusief bananen, als je het bij de gewone zaken (musikding, dick best, bridechamber) bestelt. Misschien dat e.e.a. bij de groothandel kan, dat zou het wat goedkoper maken (maar daar kan ik niet bestellen). Maar ik denk ook dat een club als Farnell niet zit te wachten op drie weerstanden van één waarde, dus dan moet je echt in aantallen gaan werken. Het loont misschien wel om bijvoorbeeld bij Mouser te bestellen. De verzendkosten daar zijn inmiddels acceptabel en dat loont misschien nog wel voor een grote doos ook als daar 19% bij komt.

De potmeters kunnen veel goedkoper bij Futurlec, maar dan zit je weer met die geribbelde schacht en Futurlec levert geen 1M log. SSM2210 is duur, daar kan misschien de goedkopere LM394 in. Schakelaars ben je heel erg afhankelijk van wat voor kwaliteit je wilt wat het kost. 2k PTC's weet ik ook geen goedkope bron voor.

Je zou even kunnen afwachten of misschien Bridechamber met een kit komt.
Ze hebben er nu al twee voor de gewone Soundlab.

groothandels zijn zelden goedkoper dan de ome Dick besten en de votie's, topwinkels !

alleen voor speciale dingen en veeeeeeeeel knoppen zijn de farnellen enzo interssant.
tenzij je ervan houd om 3 dagen te zoeken om 33 cent te besparen natuurlijk.:mega:

groeten,
jeroen
 
ziet er te gek uit!
heb zelf een soundlab mini, maar die heb ik zelf niet gebouwd (ken er echter niks van) overkocht van iemand die hem had gemaakt met de meeste mods. vind het wel heel leuk, front plaat is blank, zit in een koffertje etc 100 euro. weet ni of ie klint als het moet, heb er al veel plezier aan gehad de laatste 2 jaar.

dat touchkeyboardcontroller ziet er wel leuk uit? moest iemand dat eens willen bouwen, dan heb ik wel intresse.
of misschien gewoon maar een midi- cv kopen? om het keyboard, midi aprg, seq te bespelen.

moest ik er het verstand van hebben, zou ik die ultimate wel zien zitten.

veel plezier!
 
Onderstaande heeft Ray op de sdiy-list gepost, na aanleiding van vragen waarom er drie VCOs, twee LFOs en maar 1 ADSR in zit.

Just to let everyone know I'm going to come out with an expander for this and a couple of ADSRs are going to be in it. Ring mod, State variable, another VCA etc. It'll be a plates and board thing (like the ultimate). The ULTIMATE packs a punch as you will see in the YouTube demo I'll be doing soon.
 
Vandaag de printen en panels ontvangen voor de Ultimate en de Expander evenals de printen voor 2 analoge 16 staps sequencer.
Mijn bedoeling is om van de Ultimate en de expander en 1okt/keyoard print en een oud toetsenbord van een orgel een synthesizer te maken.
Ik ben van plan om de panels een andere kleur te geven en deze iet wat in te korten, hoe precies daar is mijn geest nog mee bezig
 
Laatst gewijzigd:
wat fotoos van de printen en panels,
 

Attachments

  • P6170031.jpg
    P6170031.jpg
    283,9 KB · Bekeken: 48
  • P6170036.jpg
    P6170036.jpg
    131,8 KB · Bekeken: 46
Back
Top