Jeeha! Een Yamaha SHS-200 KeyTar voor maar € 7,50!

zennmusic

Stamgast
Lid sinds
13 april 2009
Berichten
105
Is dat vet of is dat vet?

kb-shs-200.jpg


(Nee, dit ben ik niet).

Ik liep vanochtend op Koninginnedag over de vrijmarkt in Hilversum toen ik dit ding tegen kwam. Toevallig is dit een van de keyboards waar ik als kind al van kwijlde! :)
Als het goed is heb ik zelfs ergens nog de brochure op zolder liggen die ik van een Keyboardwinkel(!) in Vlaardingen had meegenomen.

Ik Googlede(?) het apparaat net, en er stond er eentje te koop op Ebay voor € 250,-!!! Volgens mij heb ik een goeie deal te pakken ;)
Alles in de originele doos met de Yamaha-neckstrap en de adapter erbij. Het apparaat zelf verkeert in absolute topstaat ook nog eens.

Zitten geinige features op:
- MIDI out
- Batteries (wel handig met een KeyTar)
- Sustain/portamento/vibrato -knoppen + Pitchbend op de nek
- Stereo FM synthese (non-editable) met presets van povere kwaliteit ;)
- Stereo Speakers (1,5 watt)
- en vast nog veel meer wat ik nog moet uitzoeken.

Al met al een ding dat gewoon erg leuk is om te hebben uit nostalgische overwegingen, maar ook om voor de lol op een podium te gebruiken. (De kleine -niet aanslaggevoelige- toetsen zijn nog niet eens zo'n ramp, vreemd genoeg).

Ow en natuurlijk de verplichte demo-knop: Last Christmas van Wham! Zonder melodie en zo inspeeld dat je alleen de witte toesten hoeft te gebruiken haha! :D
 
Laatst gewijzigd:
Ah, die heb ik ook es gehad :D. Leuk als vintage object, maar 250 euro zeg hé hehe... Daar klinkt ie toch echt te beroerd voor.
 
ik heb de SH-100 en door m'n pas aangeschafte gx700 fx processor klinkt ie weer waanzinnig!

...maar zie ik er nog steeds uit als een komplete lullo. Morgen komt vrouw bezoek dus snel weer diep verbergen in een nog diepere kast! :mexico:


7.50 is een mooie prijs btw, gefeliciteerd.
 
ik heb de SH-100 en door m'n pas aangeschafte gx700 fx processor klinkt ie weer waanzinnig!

...maar zie ik er nog steeds uit als een komplete lullo. Morgen komt vrouw bezoek dus snel weer diep verbergen in een nog diepere kast! :mexico:


7.50 is een mooie prijs btw, gefeliciteerd.

Je bedoelt zeker sh-10

Die Sh10 heeft trouwens nog best een paar bruikbare fm-geluiden erin zitten
 
0.0
voor zo'n prijs...
ik wou dat ik zo'n mazzel had... ben op zoek, maar wil ook een nieuwe E-gitaar, en pedalen en (etc)
als je hem wil doorverkopen roep je maar ;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top