Eerste album When Logic Fails - "Besides Fooling Around"

nakken7

Ouwe rot
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
940
Met gepaste, maar grote trots kondig ik aan dat ons eerste album is uitgebracht op het amerikaanse Foulplay Electro records.

Het album heet "Besides Fooling Around en is beschikbaar op Beatport, iTunes, Limewire, Junodownload, Napster en alle andere grote aanbieders.

Vijf nummers van het album zijn te beluisteren op onze myspace: www.myspace.com/whenlogicfails. Het album bevat in totaal 11 nummers in verschillende stijlen.

Persbericht van Foulplay electro:

[FONT=Verdana, sans-serif]When Logic Fails – Besides Fooling around[/FONT]​


[FONT=Verdana, sans-serif]When Logic Fails’ first album, Besides Fooling Around, is the result of a massive clash between two personalities, several musical styles mixed with over a decade of experience in production, songswriting, arranging and playing live shows.[/FONT]


[FONT=Verdana, sans-serif]With its roots firmly stuck in dance music this album leans towards a wide spectrum of other music styles such as '60 psychedelics, funk, rock, trip hop and blues music. For that purpose not only synthesizers, vocoders, sequencers and computers have been used, but the album also contains all kinds of acoustic instruments. Picture a harmonica and a ..once upon a time in the west.. style guitar in a trance track. Try pulling that of and having everybody scream for more![/FONT]


[FONT=Verdana, sans-serif]Lyrically the album covers several subjects, like escapism, the nature of scientific progress, and loss of purpose. However, the lyrics, and the form in which they are incorporated in the tracks, inspires listeners to relax and enjoy here and now, rather than to be concerned with the stress of everyday life.[/FONT]


[FONT=Verdana, sans-serif]After two and a half years of hard work Besides Fooling Around is finished. The tracks have been recorded in studio sessions in Belgium (April 2008) and in Holland (October 2007 and December 2008). [/FONT]


[FONT=Verdana, sans-serif]These tracks will fill the “dance floor” in any club, adding a twist to any DJ set. Or stay at home, put Besides Fooling Around on, turn the volume up and open the windows and the doors! [/FONT]


[FONT=Verdana, sans-serif]Come along with me![/FONT]
 
Congratz!

En ? Is het album met cubase gemaakt?
 
Verder geen reacties?

Verder geen reacties?

Toch maar even aanslingeren, ik hoopte op wat meer reacties op de tracks. Vijf nummers zijn te beluisteren via onze myspace.

We zijn er zelf erg tevreden mee, maar we zijn ook erg nieuwsgierig of de nummers in de smaak vallen. Op de één of andere manier lijken vooral amerikanen, duitsers en polen er voor te gaan.

Iemand?
 
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Gaat Foulplay Records *echt* jullie album uitbrengen als in fysiek op de markt / verkrijgbaar in een winkel danwel internetwinkel?
Ik vraag dit niet om iets af te doen aan jullie prestatie, maar puur uit oprechte interesse in dit soort digitale distributie en de kosten/baten daarvan.
 
Ik vind het wel wat... Er zitten verrassende tracks tussen.
Komt dit ook daadwerkelijk op een zilveren schijfje uit? Of alleen digitaal?

Vooralsnog komt het album alleen digitaal uit. Boven een bepaalde verkoop komt er ook een vinylversie.

We hebben verder bedongen dat we het album ook zelf nog fysiek kunnen uitbrengen.

Daarom gooi ik hem meteen maar in de verkoop. Voor de liefhebbers, op zwarte CDr:

When Logic Fails - Besides Fooling Around

Tracklist:
1. Intro
2. Pandora's Box
3. Influence
4. Just Us!
5. I'll Stay
6. The Chemicals
7. Kiawia
8. Zero
9. Searching
10. The Whole truth
11. Outro

Speciale SF-aanbieding, nu met 4 track remix EP. Met nummers die wij voor andere artiesten hebben geremixed.

Kosten €6,00

In Gouda, Arnhem of Den Haag gratis thuisbezorgd. Anders €2,20 verzendkosten.

Stuur even een PM, laat hier een bericht achter, of mail naar music@whenlogicfails.com.

Artwork

Besides-Fooling-Around-Front.jpg

Besides-Fooling-Around-Back.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt veelbelovend hoewel wel een beetje allemaal uit dezelfde 'box"
en ook alsof het hoog een beetje te laag staat, of zit ik nou gewoon lq te luisteren..
maar kwa arrangement, zang en geluidsbeslissingen bravo!
 
Koele trekjes hoor! FL Rules! :okdan:
 
En is dat label ook met een bepaalde bedrag gekomen dat ze jullie betalen?

Uiteraard hebben we daarover afspraken gemaakt. Het betreft een percentage van de verkoopopbrengst. Naar twee jaar vallen de tracks weer naar ons en kunnen we er weer mee doen wat we willen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook mijn twijfels over de toegevoegde waarde van het label heb. Maar vooralsnog heb ik kunnen vernemen dat Foulplay inderdaad het één en ander aan Promo-activiteiten heeft ondernomen.

Ik heb een behoorlijk drukke baan en muziek maken is vooralsnog een hobby. Als iemand voor een bepaald bedrag moeite wil doen om de plaat in de markt te zetten en er wat moeite voor te doen, is dat wat mij betreft wel een werkbare afspraak.

Hiernaast hebben we soortgelijke afspraken met kleine labels voor wat betreft remixen van hun tracks.

Klinkt veelbelovend hoewel wel een beetje allemaal uit dezelfde 'box"
en ook alsof het hoog een beetje te laag staat, of zit ik nou gewoon lq te luisteren..
maar kwa arrangement, zang en geluidsbeslissingen bravo!

Dank je. We doen alles zelf en we werken veel met "echte" instrumenten. Die instrumenten wisselen per nummer, maar een basgitaar is in bijna elk nummer wel terug te vinden. Daarbij loopen we langere stukken, om toch een groove te behouden. Zang doen we ook zelf, bij voorkeur ook met vocoders.

Op die manier kunnen we de nummers op een leuke manier live brengen met live-instrumenten en zang.

Op de één of andere manier vind ik myspace ook altijd redelijk slecht klinken. Misschien doe ik iets niet goed, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik upload wel altijd goed kwaliteit mp3's.

Kan ik nog meer bestellingen noteren?*D
 
Back
Top