XP-30 + MPC3000 probleem

napalmman

Ouwe rot
Lid sinds
2 januari 2002
Berichten
502
Locatie
den Haag
Dag heren (en dame)

Ik heb een vraag betreffende de XP-30. Ik heb 'm namelijk direct aangesloten op mijn MPC-3000 die ik gebruik als hardware sequencer.

Ik neem altijd op in de PERFORMANCE mode en terwijl ik inspeel klinkt alles perfect maarrrr, het moment dat de MPC het terug speelt is het alsof bepaalde geluiden zwemmen in een soort van Flange, Phase-achtig effect.

De geluiden klinken in ieder geval altijd anders bij het terugspelen. Terwijl m'n EFX, Chorus en Reverb uit staan!!! Het is het meest hoorbaar op percussieve sounds.


Is er iemand die mj over dit klein maar zwaar irritant euveltje heen kan helpen??
 
Laatst gewijzigd:
mm..klinkt alsof je geluiden 2 keer worden getriggerd..kan het zijn dat je een soort midi-loop hebt? kweetnie eens of zoiets bestaat, maar dat bv je midi info van de MPC naar de XP30 gaat, dan weer terug naar de MPC en weer de XP30 in?

Olaf
 
Orgineel geplaatst door napalmman
Nee, want als ik de midi out van mijn XP d'r uit trek terijl M'n MPC afspeelt dan continueert het.

Misschien dat je met opnemen al dubbele noten hebt gekregen?

Anders moet je eens proberen op te nemen en af te spelen met 1 kabel. Effe irritant, maar dan weet je in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt...
 
Local off !

Local off !

Je moet je local switch 'off' zetten. Zodat je XP-30 niet reageert op het toetsenbord, maar alleen via binnenkomende midi. Dat zit ergens in het midi-menu van je XP.

Indirect reageert ie dan via de MPC op z'n toetsenbord.. en je krijgt niet die rare flange. (Dat je flange hoort in plaats van dubbele noten is alleen maar een (goed) teken dat je timing vrij strak is :p)
 
Orgineel geplaatst door Transistor
Zet quantenize (spelling?)uit, ga het step-edit menu in en kijk of er nog iets vreemds te zien is tussen de ingespeelde noten... toch vreemd... :confused:

Al geprobeerd, niks vreemds te zien.
 
Re: Local off !

Re: Local off !

Orgineel geplaatst door CraZ
Je moet je local switch 'off' zetten. Zodat je XP-30 niet reageert op het toetsenbord, maar alleen via binnenkomende midi. Dat zit ergens in het midi-menu van je XP.

Indirect reageert ie dan via de MPC op z'n toetsenbord.. en je krijgt niet die rare flange. (Dat je flange hoort in plaats van dubbele noten is alleen maar een (goed) teken dat je timing vrij strak is :p)

Ook al geprobeerd. Niet DE oplossing.
 
Back
Top