Klassiek, dance, arpeggio's, 't is pasen dus ik doe eens wat anders :D

SadBunny

3 cm buiten het universum
Lid sinds
3 oktober 2007
Berichten
1.100
Locatie
Ergens halverwege nooit en nergens.
Dames en heren,

Luistert allen deze track. Hij is ontzettend vol in het midden maarja daar houd ik nou eenmaal van. Effe doorbijten graag aan het begin als je niet van symphonieën houdt :D Bear with it, voor ieder wat wils.

/edit - nieuwe versie opgeladen, drie kleine muzikale wijzigingetjes waardoor het op drie puntjes net ietsje lekkerder loopt :D
 

Attachments

  • SadBunny Dances Classically.mp3
    7,8 MB · Bekeken: 40
Laatst gewijzigd:
Heb eens even geluiserd en ik vind het best een knappe track.
Veel melodieen door elkaar. En tja hij is wat druk, maar dat is ook een kwestie van smaak.

Ik vind een klassiek/dance combi altijd leuk, maar het contrast is wel erg hoog naar mijn mening. De klassieke geluiden zijn ook wel wat ingeblikt, maar dat krijg je al snel met softsynths (neem aan dat dit dat zijn).

Prima track dus.:biertje:

Groeten Arnaud
 
Leuke track, alleen kan ik 'm niet echt plaatsen. Voor echt lekkere dance is ie iets te saai en langzaam, voor JMJ achtige synthflow is ie iets te symphonieus (wel leuk die arp) en echt orkestraal is ie ook niet... door de toevoeging van de dancebeat en de arp's.

Het arrangement zit best goed in elkaar, maar als je meer de dancekant op zou willen neigen dan is een ritmische bassline onder de drums en toch een hogere BPM de enige weg.
 
hoe krijg je het toch voor elkaar om telkens weer met zoveel ogenschijnlijk gemak een échte compositie te maken. Is dat nou talent of aan te leren?

Ik ben altijd al blij als ik meer dan 2 akkoorden gebruik.... :frons:
 
Leuke track, alleen kan ik 'm niet echt plaatsen. Voor echt lekkere dance is ie iets te saai en langzaam, voor JMJ achtige synthflow is ie iets te symphonieus (wel leuk die arp) en echt orkestraal is ie ook niet... door de toevoeging van de dancebeat en de arp's.

Het arrangement zit best goed in elkaar, maar als je meer de dancekant op zou willen neigen dan is een ritmische bassline onder de drums en toch een hogere BPM de enige weg.

Thanks! Het hangt een beetje overal tussenin volgens jou dus :) Dat was ook ongeveer de bedoeling. Met de snelheid (nu 140 bpm behalve het einde) heb ik veel gerommeld, maar als ik 'm sneller maak vind ik het orkest minder mooi, en als ik 'm langzamer maak is de beat niet meer toepasselijk... :D Ik vond de mix juist wel aardig geworden. Een bassline onder de beat zou betekenen dat ik andere instrumenten weg moet laten (anders wordt 't ECHT te vol), dat had ik ook al geprobeerd. Dank voor je input in in ieder geval! Blij met een beetje een grondige analyse.

Unic schreef:
Ik vind een klassiek/dance combi altijd leuk, maar het contrast is wel erg hoog naar mijn mening. De klassieke geluiden zijn ook wel wat ingeblikt, maar dat krijg je al snel met softsynths (neem aan dat dit dat zijn).

Prima track dus.
Dank! Ja, zijn inderdaad softsynths (90% Nexus), maar die Nexus berg is wel by far de mooiste die ik ken. Het hoge contrast was 't om begonnen, zo sterk mogelijk contrast maar toch nog wel een soort van verloop.

loveyourjunos schreef:
hoe krijg je het toch voor elkaar om telkens weer met zoveel ogenschijnlijk gemak een échte compositie te maken. Is dat nou talent of aan te leren?

Ik ben altijd al blij als ik meer dan 2 akkoorden gebruik....

Haha, dank! :D Natúúrlijk is het 99% puur godgiven onversneden talent :engel:
Nee maar seriously... Ik houd gewoon ontzettend veel van mooie melodieën, harmonieën, chord progressions en arpeggio's (ben gek op Bach bijvoorbeeld), en ik zit gewoon van alles uit te proberen. Ik heb niet van tevoren een hele compositie in mijn hoofd, dat evolueert as I'm going (ik kan dan ook dagen over zo'n track doen). En ik heb er sure as hell niet voor doorgeleerd! (Achttien jaar geleden een jaartje gitaarles gehad op mijn 11e, dat is alles.)
Als ik de akkoorden linkerhand en een leuk melodietje rechterhand mee kan spelen op de toetsen zonder helemaal in de war te raken (wat meestal al betekent dat 't wel loopt, mijn pianokunsten in acht genomen), speel ik meestal via midi een dingetje in dat ik bedacht en uitgeprobeerd heb, en dan ga ik er daarna in de compositie mee stoeien, gaten, transponeren, equalizen enz.. Soms blijkt dan al snel dat het niet echt lekker loopt en dan moet je ook niet bang zijn om 't weer weg te flikkeren :D (/edit: en anders kun je er altijd nog een kutnummer(tm) van maken :)) Maar soms is het wel lekker, dan rek ik het uit en zoek ik er wat anders bij om overheen te doen, of ik zet er iets tussenin, of ik knoop er iets aan vast.

Kortom, ik kloot eigenlijk maar wat aan. Zal dus toch wel talent zijn?! :D :dj:
 
Haha, dank! :D Natúúrlijk is het 99% puur godgiven onversneden talent :engel:
Nee maar seriously... Ik houd gewoon ontzettend veel van mooie melodieën, harmonieën, chord progressions en arpeggio's (ben gek op Bach bijvoorbeeld), en ik zit gewoon van alles uit te proberen. Ik heb niet van tevoren een hele compositie in mijn hoofd, dat evolueert as I'm going (ik kan dan ook dagen over zo'n track doen). En ik heb er sure as hell niet voor doorgeleerd! (Achttien jaar geleden een jaartje gitaarles gehad op mijn 11e, dat is alles.)
Als ik de akkoorden linkerhand en een leuk melodietje rechterhand mee kan spelen op de toetsen zonder helemaal in de war te raken (wat meestal al betekent dat 't wel loopt, mijn pianokunsten in acht genomen), speel ik meestal via midi een dingetje in dat ik bedacht en uitgeprobeerd heb, en dan ga ik er daarna in de compositie mee stoeien, gaten, transponeren, equalizen enz.. Soms blijkt dan al snel dat het niet echt lekker loopt en dan moet je ook niet bang zijn om 't weer weg te flikkeren :D (/edit: en anders kun je er altijd nog een kutnummer(tm) van maken :)) Maar soms is het wel lekker, dan rek ik het uit en zoek ik er wat anders bij om overheen te doen, of ik zet er iets tussenin, of ik knoop er iets aan vast.

Kortom, ik kloot eigenlijk maar wat aan. Zal dus toch wel talent zijn?! :D :dj:

Toch fijn om te horen dat jij ze ook niet echt zo maar uit je mouw schudt :D

thanks voor je toelichting!
 
Back
Top