Boss DR-110 modden

OnAcid

Slager van Schiedam
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
4.724
Locatie
Schiedam
Ik heb een Boss DR-110, maar nu wil ik weten of er mensen zijn die de din sync mod al hebben uitgevoerd?
Die mod ziet er vrij simpel uit, alleen zou ik hem liever helemaal inbouwen. Maar dan moet je natuurlijk ook weer aanpassingen maken aan de mod om de 110 ook nog normaal te laten werken. Ik heb weinig electronische kennis, dus als iemand tips heeft.

Er schijnen ook nog vele andere mods te zijn. Iemand een link of info?

Ik moet zeggen dat ik het echt een geinig drumcomputertje vind. Lijkt heel erg op de 606, maar dan met een clap ipv toms, de kick is iets beter en dat lcd schermpje is echt retehandig voor programmeren en het werkt op 4 penlights. Alleen jammer dat er geen individuele volumeknoppen opzitten. Aanrader :)

ps: Heeft iemand de schema's van dit ding, want alle links die ik kon vinden zijn dood...
 
Laatst gewijzigd:
circuit diagram :
http://home.wanadoo.nl/jensson/X0X/DR-110/dr110.gif

ik heb als het goed is alle informatie over de sync mod van een fransman (docter_110) , maar die ben ik zelf een beetje kwijt, maar ik heb hem al gemaild of hij dat nog een keer wil opsturen naar me
 
Ja, die van mij is ook als nieuw en het tasje ook trouwens.

Ik heb hem bij cashconverters Den Haag gekocht.

Ik vind hem echt fantastisch. De clap komt heel dicht bij z'n grotere broertjes (met reverb effect) en de snare en hihats zijn ook perfect.

Alleen heb ik geen apparatuur met gate in. Ik kan hem natuurlijk wel samplen, maar die mod uit m'n eerste post ziet er best goed uit. Je maakt alleen een (mini?) jack aansluiting op het apparaat en daarop maak je weer een dinsync converter. Dus je ziet er bijna nix van.

Er staat er nu één op ebay.

$52 en nog 2 dagen http://cgi.ebay.com/aw-cgi/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1501273732
 
Laatst gewijzigd:
inschrijven op ebay is me nog nooit gelukt dus ik zal die sync wel een keer op degeen die heb maken
 
Mijn kleine DR-110 is vanavond veranderd in een monsterlijke Yamaha SY-2. :p

Maar de nieuwe eigenaar is zeker van plan de mods te gaan uitvoeren. Hij heeft in ieder geval meer verstand van electronica (nee, niet de amerikaanse term voor muziek) dan ik.
 
jammer
ik hoop wel voor je dat je er ooit nog een terugkrijgt
die van mij laat ik noooit meer los
als ik er toch ooit nog een kan vinden ...
 
dr-110 sync mod

dr-110 sync mod

hoi, ik vond op internet een aantal mods voor de boss dr-110, waaronder ook een om hem sync te laten lopen met bijv. een 606 of 909. heeft iemand op dit forum zoiets al uitgevoerd of uit laten voeren?

groeten, jeroen.
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik heb de mijne gemod, met externe doos en het werkt perfect........808 kick vieze hats, filters, decay, de hele shit.

OK - ook de sync mod? loopt-ie echt strak? heb je misschien een fotootje hoe de 110 in het nieuwe jasje eruit ziet? Heb je ook nog iets aan de clap gedaan (langere decay, filter, afstand tussen verschillende attacks)? waren de mods moeilijk of is het voor een onervaren iemand (ik kan wel kabeltjes netjes solderen maar mods heb ik nog nooit gedaan) ook te doen?
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ik heb de mijne gemod, met externe doos en het werkt perfect........808 kick vieze hats, filters, decay, de hele shit.

Kan je misschien eens een klein verslagje van je MOD avontuur plaatsen, vergezeld van bijv. wat plaatjes? Ik ben van plan me ook aan dit avontuur te gaan wagen maar zou wat ervaringen van andere modders willen lezen...

-- jeroen
 
dr-110 trigger inputs

dr-110 trigger inputs

ik heb hier een dr-110 met een sequencer die niet werkt. zodra ik em in step write mode zet (dat lukt dus nog wel) kan ik de sounds wel met de gummie toetsen triggeren. vandaar het idee om nu iets te maken waardoor ik de individuele sounds kan triggeren...

ik heb de schema's erop nageslagen (helaas geen trigger in mods gevonden op het net) en volgens mij als ik de flatcable aftap op de juiste lijnen een positieve 6v spanning geef dat ik ieder geluid kan triggeren. echter ik ben een beetje bang dat ik het ding nog meer sloop, dus... iemand anders dit al eens geprobeerd?

stel dit werkt he, wat zou dan een geschikte analoge sequencer zijn die de 110 hiermee kan aansturen? wat komt erbij kijken om een schakeling te maken die bijv. +5v xxx ms naar +6v 100 ms omzet??
 

Attachments

  • 110.jpg
    110.jpg
    36,7 KB · Bekeken: 76
shit ik heb dus precies hetzelde probleem als jou mijn sequencer is gaar maar de rubberpads werken nog wel zonde zonde zonde want verder issie nog helemmaal zo goed als nieuw inc, hoes en originele handleiding zover je die nodig kan hebben...
heeft iemand hier een oplossing voor dan zou ik het heeeeel graag horen!
 
Back
Top