Maurice Jarre overleden

djrazor

Cortex Driller
Lid sinds
19 januari 2003
Berichten
3.518
Ik zag net op het nieuws dat Maurice Jarre, de vader van Jean-Michel is overleden.


[ame=http://nl.wikipedia.org/wiki/Maurice_Jarre]Wiki link

Maurice Jarre (Lyon, 13 september 1924 - Los Angeles 29 maart 2009) was een Frans componist die met name veel filmmuziek heeft geschreven. Hij won Academy Awards voor zijn muziek voor Lawrence of Arabia (1962), Doctor Zhivago (1965), en A Passage to India (1984).

Jarre schreef vooral voor orkest, maar vanaf de jaren 80 kreeg ook synthesizermuziek zijn belangstelling.

Maurice Jarre was de vader van Jean-Michel Jarre.



Rest in peace, Maurice.
 
Ja, ik hoorde het op de radio vanochtend. Maar een mooie carrière en een respectabele leeftijd, dus chapeau!
 
Volgens mij [en de berichten toen] vond maurice het niet echt leuk wat zijn zoon aan het uitspoken was met zijn bliep kastjes.

Jarre schreef vooral voor orkest, maar vanaf de jaren 80 kreeg ook synthesizermuziek zijn belangstelling.

Ach , mischien weet je wel hoe ouders tegen hun "rebelse "kids aankijken....
Stiekem zijn ze toch wel trots ;)

Nou, jean michel en de rest van de famillie... sterkte.
 
vanmorgen was ook al op de radio dat de broer van Marco Borsato vader werd..... is het nu al komkommertijd?!?
 
sterkte voor de familie..






overigens stoppen Lange Frans en Baas B ook met hun samenwerking....
 
sterkte voor de familie..
alsof de familie op SF zit te kijken :D

volgens mij kan je beter naar 1 of andere condoleance site gaan dan een thread starten op SF...
en ja, het komt wel vaker voor zoals met ome Moog of James Brown maar da's eigenlijk ook vrij onzinnig...

maar goed, ik trak mij terug...
 
Hij maakte op het hoogtepuntje van de jaren 70 na betere muziek als zijn zoon en met dat compliment neem ook ik afscheid mr Maurice Jarre.
 
snap het niet zo deze thread... alleen omdat het de vader van JMJ is?
excuseer maar ken jij je klassiekers wel? hij heeft veel meer gepresteerd dan zijn zoon, is een van de belangrijkeste filmkomponisten aller tijden, zijn zoon daarentegen vind ik sterk overroepen
 
excuseer maar ken jij je klassiekers wel? hij heeft veel meer gepresteerd dan zijn zoon, is een van de belangrijkeste filmkomponisten aller tijden, zijn zoon daarentegen vind ik sterk overroepen

Juist ja! Drie oscars bijvoorbeeld: http://www.imdb.com/name/nm0003574/. Heeft vanaf de jaren '80 ook electronische instrumenten gebruikt. Beetje respect van de kant van synthesizermensen mag dus echt wel. :)
 
Rust zacht
 
het was een meer dan uitstekende componeur, hij zal zich nog vele malen omdraaien in zijn graf voor de werken van zoon jm
( hoewel daar ook wel leuke dingen tussenzitten)
/
.
 
het was een meer dan uitstekende componeur, hij zal zich nog vele malen omdraaien in zijn graf voor de werken van zoon jm
nu ja ik vind jean michel baanbrekend (alhoewel het werk in de loopgraven door anderen is gedaan en dat hij daar een beetje van heeft kunnen profiteren en er mooi mee naar buiten komen) in het feit dat hy synths een beetje onder de aandacht bracht, de muziek zelf die hij maakte is - sorry jongens - echt gewoon salonmuziek die niet veel voorstelt. het is de factor synths die zijn muziek de moeite maakt.
 
Back
Top