System 100

Status
Please reply by conversation.
Die system 100 heeft het 303 filter, ik ken hem niet maar ik hoop dat het een soort van uitgebreide 303 is , iets in die geest althans.

Grz
 
Sjoerd de SH5 heeft echt alles wat de system 100 ook heeft.
En je kan nagenoeg alle routings die op de 100 mogelijk zijn ook met de SH5 doen.
Verder zit er op de 5 ook nog een hele mooie bandpass filter.
En zo modulair is de system 100 helemaal niet hoor.
 
ik heb ooit de 101 gehad en vond'm nou niet bepaald spectaculair. kan er ook aan liggen dat ik toen nog niet zoveel afwist van synths maar ik vond de pro1 bijvoorbeeld al stukken interessanter.
 
Die system 100 heeft het 303 filter, ik ken hem niet maar ik hoop dat het een soort van uitgebreide 303 is , iets in die geest althans.

Grz

zowel de sh5 alsook de sys101+102 hebben een 12db filter ( geen 18db !)
heb ze beiden diverse malen gehad )( en de sh5 nog steeds) en ben blijer met m"n sh5 die praktischer speelbaarder is en inderdaad een mooiere 2de statische bandpass. sys101+102 is ook fijn echter bv geen octaafschakelaar maar alleen coursetune pot en dus bv live erg lastig te handelen.
sh5 is ook goedkoper dan een 101+102 maar wel veel lastiger te vinden
de 101+102 is ook alleen semimodulair bv geen aftapmogelijkheden voor lfo.
een 101 alleen vind je wel makkelijk en voor een redelijke prijs, misschien daarmee beginnen?
 
Je kan de system 100 module 101 bij mij wel eens uitproberen. Het is geen 303 hoor, meer als een SH3a. 12 dB/oct filter, de 303 is 18 dB, eigenlijk een mislukt 24 dB ontwerp als ik de verhalen goed begrepen heb. Wat wel handig is is zijn die patch points (de meeste zijn outputs) maar een echte modular is het niet. Wel een fijne hands on machine, op de een of andere manier blijf je er mee werken.
 
Bedankt voor alles reactie, op veel site's staat dat de 100 een 18db filter heeft dezelfde als de tb enfin beetje verwarrend.

een sh5 is errug vet,dus ga ik daar maar naar op zoek.
 
Je kan de system 100 module 101 bij mij wel eens uitproberen. Het is geen 303 hoor, meer als een SH3a. 12 dB/oct filter, de 303 is 18 dB, eigenlijk een mislukt 24 dB ontwerp als ik de verhalen goed begrepen heb. Wat wel handig is is zijn die patch points (de meeste zijn outputs) maar een echte modular is het niet. Wel een fijne hands on machine, op de een of andere manier blijf je er mee werken.

kweet nie er gaan al jaren overal geruchten dat idem t zelfde filter heeft asde tb
...by ons sjord staat de 101 +102
van hartte om te komen tweaken ..

toen ooit redelijk goed koop gekocht incl 104 sequencer [die staat nu in tpierke museum :doei:]

maar de sytem 100 set is egt geweldig te noemen
en idd je koopt m niet voor de tb sounds

asje bv een kenton pro 2000 erby kunje de auxen lekker programmeren en asinputs in de SEMI MODULAIRE bak stoppen
een egt controlled sytempie hebje dan

klinkt egt geweldig goed qa osc / filters


tja de sh5 [en denkik sh7 en sh3 [a] zijn idem gebouwd allemaal wat verandering qa filters

de sytem 100 moetje met de twee modules reken op 1600+ eu

asj wil magjem komen tsjekken
:yamaha:
asje weesr on tha move bent !!
:duivels:

vriend van mij heeft die nog as enige synth analoog in zn setup naast veel fx / vst en sp1200
giga brall beest
 
verhalen over 18db303 filters zijn gewoon broodje aap verhalen!!
de sh5 heeft hetzelfde filter als de system101 en/of system102 namelijk een 12db lowpass met eventueel zelfresonerende peak. sh7 en 9 , sh1 en sh2en ook system100m is een ander verhaal ( 24db), sh3a heeft ook het 12db filter. het 12db filter klinkt erg goed, de 24db filters vind ik , wat kouder/minder
de sh5 is
a. compact en meer live gericht (gebouwd in een flightcase, schuin bedieningspaneel, pitchbend, vaste voetmaten, routingmatrix)
en b. heeft een extra soort filter namelijk een goed klinkende parallel geschakelde bandpass
c. de lowpass is omschakelbaar naar (vc) band en (vc)hipass
d. is goedkoper dan de combinatie system101+102 terwijl je wel alle modules krijgt
( behoudens 'n passief hipassfiltertje voor de lowpass, da's wel jammer)
e. hij is veel zeldzamer dan de system100's en ziet er te gek goed uit

heb ze voldoende lang in bezit gehad om dit te kunnenverklaren, alle broodjes aap tenspijt.
ik zou voor een sh5 gaan als ik er 1 vond voor onder de 1800€.

eventueel wat leesvoer:
http://www.sequencer.de/roland/roland_SH-synthesizer.html
 
oh ja en de sh5 heeft vrijwel dezelfde klankkleur ( of hoe noem je zoiets) als de system100
 
System 100 module 101

System 100 module 101

Ik heb thuis een system 100 module 101 staan die ik al bijna 2 jaar niet gebruikt heb, omdat ik voor het werk in het buitenland ben. Ik heb geen idee hoe hij vergelijkt met een SH5, maar het is de vetst klinkende monosynth die ik in handen heb gehad.

Voor een redelijke prijs wil ik hem wel verkopen. Hij is twee jaar geleden gecontroleerd en afgesteld.
 
awakewalk stuurt alles op als gift, dus dan hoef je geen invoerkosten te betalen.
hij is wel duur, maar z'n spullen zijn vaak als nieuw.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top